וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן סגרה את ברז הנפט: סוריה חווה משבר דלק חמור

17.4.2019 / 16:27

תורים ארוכים נרשמו בימים האחרונים בדמשק, ובעיתון המקורב למשטר דווח כי טהראן עצרה את קו האשראי שלה לפני חצי שנה, ככל הנראה על רקע הסנקציות האמריקניות. מאז לא נכנסה מכלית נפט אחת למדינה. "מלחמה כלכלית"

צילום: רויטרס, עריכה: נועה לוי

סוריה חווה בימים האחרונים משבר דלק חמור, שנובע לפני ההערכות גם בשל הסנקציות האמריקניות על איראן, אחת מספקיות הנפט המרכזיות שלה. היום דיווח העיתון אל-ווטן, הנחשב שופר של משטר אסד, כי קו האשראי של טהראן הוקפא לפני חצי שנה, שבמהלכה לא הגיעה מכלית נפט אחת למדינה.

בסוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א פרסמו תמונה של פקקי תנועה תיארו זאת כ"מלחמה כלכלית" שחווה סוריה. לפי תושב דמשק, המחסור בדלק הפך לחמור יותר לפני כשבוע ומאות מכוניות המתינו בשורה באחת מתחנות הדלק בבירה. באל-ווטן נכתב כי הממשלה "רוצה להציג את התמונה כפי שהיא". לפי הדיווח, בשטחים שבידי משטר אסד מפיקים 24 אלף חביות נפט מדי יום, הרבה פחות מ-136 אלף החביות הנדרשות.

"לכן, אנחנו צריכים לייבא, וכאן במיוחד, מורגש המשבר של עצירת קו האשראי האיראני", נכתב. לפי העיתון, הסיוע האיראני היה חיוני. באל-ווטן דווח כי משרד הנפט עובד כדי להגדיל את אספקת הנפט מצפון סוריה, ככל הנראה בהתייחסות לשדות הנפט שבשליטת הכוחות הכורדיים.

לקריאה נוספת בנושא:
מפעל הטילים הסורי הושמד: תוצאות התקיפה המיוחסת לישראל נחשפות
סוריה: "ישראל תקפה מתקן לפיתוח טילים במערב המדינה; 17 נפגעו"
אחרי סוריה, צבא הצללים של איראן מחכה להסתער על אפגניסטן

תור דלק במחוז דרעא, סוריה, 15 באפריל 2019. AP
תור לתחנת דלק במחוז דרעא. משבר דלק חמור בסוריה, היום/AP

בעיתון לא הסבירו מה הוביל לעצירת קו האשראי, אבל איראן נתונה לסנקציות כבדות מאז שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פרש מהסכם הגרעין במאי אשתקד.

בתחילת השנה, הממשלה נפגשה עם יבואנים מהשוק הפרטי וביקשה מהם לסגור עסקאות ליבוא נפט מזוקק. ואולם, אלו נתקלו במכשולים הקשורים ל"אמצעים לוגיסטיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
תור דלק במחוז דרעא, סוריה, 15 באפריל 2019. AP
"מרגישים את המשבר של עצירת קו האשראי האיראני". תור לדלק במחוז דרעא, היום/AP

בפברואר אמר אסד כי המשבר הוא חלק ממצור שמטילות עליו ממשלות זרות - כולל ארצות הברית, שהטילה סנקציות על המשטר מאז תחילת מלחמת האזרחים ב-2011 שאוסרות כמעט לחלוטין על מסחר כלשהו עם דמשק.

ארצות הברית הזהירה מסנקציות חמורות על מי שיהיה מעורב במשלוחי נפט למשטר, וחשפה שיטות מתוחכמות להעברתו בניגוד לסנקציות שהשיתה על משטר אסד בשל הזוועות שביצע במהלך הסכסוך, כולל שימוש בנשק כימי. דמשק מכחישה זאת.

תור דלק במחוז דרעא, סוריה, 15 באפריל 2019. AP
תור לתחנת דלק במחוז דרעא, היום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully