וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבית הספר הריאלי לאליפות העולם: התלמידים שמנציחים את זכרו של דודי

8.5.2019 / 14:44

שנתיים למותו של טייס מסוקי הקרב רב-סרן דודי זהר בהתרסקות האפאצ'י, בחברת אלביט שבה עבד ממשיכים לתמוך בנבחרת הרובוטיקה של בית הספר החיפאי שבו למד הטייס. בחול המועד פסח הם השתתפו בתחרות עולמית בדטרויט והתבקשו לתכנן, לבנות ולפתח רובוט

עריכה: ניב מעוז

טייס מסוקי הקרב, רב-סרן דודי זהר, נהרג בהתרסקות מסוק האפאצ'י בבסיס חיל האוויר רמון שבנגב בתאונת אימונים לפני כשנתיים. חבריו לעבודה באלביט מערכות, שם שימש כסמנכ"ל חטיבת כלי הטיס, פועלים כדי להנציח את זכרו של זהר יחד עם בית הספר הריאלי בחיפה שבו למד.

לזכרו של זהר, בשנתיים האחרונות מאמצת החברה את "קבוצת גלקסיה" - נבחרת הרובוטיקה של בית הספר הריאלי בחיפה, אשר בה חברים 32 תלמידי תיכון מכיתות י' עד י"ב. מלבד תמיכה בקבוצה, עובדי החברה משמשים בה כמנטורים לתלמידים.

בחול המועד פסח השתתפה הנבחרת באליפות העולמית של FIRST בדטרויט, והתבקשה לתכנן, לפתח ולבנות רובוט המבצע פעולות מוגדרות. כך, אחת המשימות בתחרות דימתה שיגור חללית, ועל הרובוט היה להרכיב לוחות המגנים על החללית ולהעמיס בבטחה כדורים המדמים מטען חיוני.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו בטקס לחללי פעולות האיבה: המערכה בעזה לא הסתיימה
לוחם השב"כ שזכה להכרה אחרי 51 שנה: "שמעון לא נפל לשווא"
איש הצללים שנהרג בג'נין - והפך לאגדת מערכת הביטחון

קצין צה"ל שנהרג בהתרסקות דודי (דוד) זהר. דובר צה"ל
הטייס דודי זהר, שנהרג בתאונת אימונים לפני כשנתיים/דובר צה"ל

זוהי קבוצה אחת מבין כמה קבוצות רובוטיקה ברחבי הארץ הפועלות בתמיכת החברה. "עובדי החברה שנרתמו למשימה משמשים כמנטורים לתלמידים ופעילים בתכנון, בבניית הרובוט, באימונו ובליווי התחרויות ומשפחת זהר", נמסר מהחברה.

זוהר, בן 43 במותו, הותיר אחריו ארבעה ילדים. התרסקות המסוק בה נהרג, שהתרחשה סמוך לשעה 21:00, אירעה בחזרה מגיחת אימון של מסוק מטייסת "מגע הקסם". צוות המסוק, שכלל את זוהר וקצין נוסף, דיווח על תקלה טכנית, וכעבור דקות התרסק בין שני המסלולים בתוך המחנה בעת שניסה לנחות, וכשהיה בגובה מגדל הפיקוח. סגן און, האדם השני שהיה על המסוק, נפצע קשה באירוע.

עוד באותו נושא

"מנהיג צריך אומץ": התיעוד האחרון של דודי זהר שנהרג בהתרסקות

לכתבה המלאה
נבחרת הרובוטיקה של בית הספר הריאלי בחיפה, לזכרו של דודי זוהר שנהרג בהתרסקות מסוק. אלביט מערכות,
נבחרת הרובוטיקה "קבוצת גלקסיה" יחד עם אביו של זוהר, ג'קי/אלביט מערכות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully