וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות הודיעה למיקי גנור: הסכם עד המדינה - מבוטל

7.5.2019 / 12:01

אחרי שחזר בו מהסכם עד המדינה, הפרקליטות הודיעה לאיש העסקים על ביטול ההסכם עמו במסגרת תיק 3000. בהודעה נמסר כי גנור מסר גרסאות השונות "באופן מהותי" מהגרסאות הקודמות והפסיק לשתף פעולה עם החקירה. "הפר את התחייבויותיו"

עריכה: איתי עמרם

פרשת הצוללות - עדכונים אחרונים

  • הפרקליטות לגנור: הסכם עד המדינה מבוטל
  • לפני חודשיים גנור חזר בו מההסכם ושינה את גרסתו
  • ההסכם נחתם ביולי 2017, ומאז הפליל את החשודים המרכזיים
  • הפרקליטות: "ביטול ההסכם - על כל המשמעויות הנגזרות מכך"

הפרקליטות הודיעה היום (שלישי) על ביטול הסכם עד המדינה עם איש העסקים מיקי גנור במסגרת פרשת הצוללות, המכונה תיק 3000. גנור תיווך בעסקת הצוללות מטעם התאגיד הגרמני "טיסנקרופ", וחתם על הסכם עד מדינה עם הפרקליטות בחודש יולי 2017. לפני חודשיים, הוא שינה את גרסתו בלהב 433 וביקש לחזור בו מהסכם עד המדינה.

פרקליטת מחוז מיסוי וכלכלה, עו"ד ליאת בן ארי שוויקי, הודיעה במכתב לבאי כוחו של גנור כי ההסכם מבוטל "בשל מסירת גרסאות השונות באופן מהותי מגרסאות קודמות שמסר בסמוך ולאחר חתימת ההסכם ובשל הפגיעה במהימנותו הנגזרת ממסירת גרסה חדשה זו". בנוסף לכך, החל מ-23 במרץ 2019 ועד שחרורו של גנור למעצר בית, הוא החליט להפסיק לשתף פעולה והחל לשמור על זכות השתיקה, "פעולה שאף היא כשלעצמה מהווה הפרה של התחייבויותיו לפי ההסכם".

הפרקליטות הודיעה כי "לאחר שנשקלו טענותיהם של באי כוחו של גנור, הוחלט לבטל את הסכם עד המדינה איתו על כל המשמעויות הנגזרות מכך, לרבות היכולת לעשות שימוש בכל ראיה שנאספה לפני חתימת ההסכם, לאחריו או כתוצאה ממנו. בכלל זה, להשתמש גם בהודעותיו של גנור עצמו כנגדו וכנגד אחרים ובכל המסמכים שמסר".

עוד בוואלה! NEWS:
פרשת הצוללות: בית המשפט דחה את בקשתו של גנור לצאת מהארץ
"החשש משיבוש חקירה התרחב": מעצרו של מיקי גנור הוארך בשנית
לפני שנתניהו יטבע בפרשת הצוללות: סירת ההצלה של גנור

מיקי גנור בהארכת מעצר, בית משפט השלום ראשל"צ, 20 במרץ 2019. ראובן קסטרו
הסכם עד המדינה עמו מבוטל. גנור/ראובן קסטרו

בחודש מרץ האחרון חזר גנור מהסכם עד המדינה עליו חתם במסגרת הפרשה, ככל הנראה משום שחש כי הוא יכול לשפר את תנאי העסקה שהשיג. בגרסתו החדשה מסר כי לא נתן שוחד וכל הכספים שהעבירו לגורמים המעורבים בפרשה היו שכר תמורת ייעוץ. בעקבות זאת גנור נעצר, מעצרו הוארך ובהמשך שוחרר למעצר בית.

גנור נעצר ביולי 2017 עם תחילת החקירה הגלויה בפרשה, ונחשד במתן שוחד. הוא הכחיש, אולם עשרה ימים לאחר מכן הסכים להפוך לעד מדינה. במשך כחודשיים הוא העיד במשטרה ומסר גרסאות שהפלילו אותו ואת החשודים המרכזים האחרים בפרשה. את עדותו גיבה בראיות חיצוניות רבות. בתמורה לעדותו הוסכם כי גנור יורשע בעבירות מס וייגזרו עליו שנת מאסר וקנס בסך עשרה מיליון שקלים.

אינפו - פרשת הצוללות. עיבוד תמונה
אינפו - פרשת הצוללות/עיבוד תמונה

בתנועה לאיכות השלטון בירכו על ביטול ההסכם, שאותו כינו "מקל ושערורייתי", באחת הפרשות הביטחוניות החמורות שידעה מדינת ישראל. "אנו חוזרים על קריאתנו להורות על הקמת ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת פרשת הצוללות בכלל, ולבדיקת השאלה מי חתם על המכתב בנושא אספקת הצוללות למצרים בפרט, ובכך להשיב את אמון הציבור", אמרו בתנועה.

(עדכון ראשון: 11:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully