וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החשש משיבוש חקירה התרחב": מעצרו של מיקי גנור הוארך בשנית

24.3.2019 / 16:07

מעצרו של עד המדינה בפרשת הצוללות הוארך בחמישה ימים, לאחר שהשופטת קבעה כי החשש משיבוש חקירה לא הוסר. עד המדינה נעצר בשבוע שעבר לאחר שביקש לשנות את גרסתו ולחזור בו מההסכם עם הפרקליטות בתיק 3000. החשש במשטרה הוא כי אם ישוחרר למעצר בית הוא עלול לשבש חקירה

פרשת הצוללות: החלה דיון בהארכת מעצרו של עד המדינה מיקי גנור/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש

הדרמה בפרשת הצוללות - כל הפרטים:

- מעצרו של עד המדינה מיקי גנור הוארך בחמישה ימים
- השופטת: "החשש משיבוש חקירה עדיין קיים"
- גנור ביקש מהחוקרים לחזור בו מעדותו וטען כי לא שיחד
- עד המדינה נעצר בשבוע שעבר בחשד לשיבוש מהלכי חקירה ומשפט, מתן שוחד, מרמה והלבנת הון

בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (ראשון) את מעצרו של עד המדינה מיקי גנור בחמישה ימים. גנור חזר בו מהסכם עד המדינה בפרשת הצוללות, וביום שישי קיבל בית המשפט העליון את ערעור המדינה על החלטת בית המשפט המחוזי לשחרר את גנור למעצר בית, וקבע כי הוא יישאר במעצר עד היום.

השופטת עינת רון קבעה כי גנור יישאר במעצר חמישה ימים נוספים. השופטת אמרה כי "בית המשפט העליון קבע בהחלטתו ציין כי מדובר בפרשה שיש לה חשיבות ציבורית רבה, ולא ארחיב מעבר לכך. השאלה העומדת כאן אם יש חשש לשיבוש חקירה מצד החשוד".

לדברי השופטת, "חשש זה עדיין שריר וקיים אלא שמאז החלטתי הראשונה התקיימו פעולות חקירה ובפעולות נמצא כי החשש הזה התחזק. לא רק שלא הופג החשש משיבוש החקירה, אלא שהוא התרחב. אין לחשוד את כל חומרי החקירה שיש למשטרה והוא לא יודע לצפות את פעולות החקירה הצפויות".

פרשת הצוללות - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
העליון קיבל את הערעור - מיקי גנור יישאר במעצר
מקורבו של גנור הטיח בו בעימות פתע במשטרה: "אתה משקר"
ההחלטה הדרמטית של גנור - והקשר לנתניהו: מדריך לפרשת הצוללות

מיקי גנור בדיון בבית המשפט העליון. רוני כנפו, אתר רשמי
מיקי גנור בדיון בבית המשפט העליון, שישי/אתר רשמי, רוני כנפו

השופט מני מזוז שדן בבקשה אמר כי "ברור שבלי הגרסה החדשה לא היינו פה, אבל גרסה זו מחייבת חקירה מחודשת בהיבטים שונים של הפרשה ואותה חקירה חדשה נתונה לחשש לשיבוש".

עד המדינה נעצר בשבוע שעבר בחשד לשיבוש מהלכי חקירה ומשפט, מתן שוחד, מרמה והלבנת הון לאחר שביקש לשנות את הגרסה שמסר בחקירת הפרשה. זאת לאחר שסנגוריו הגיעו לעורכת הדין ליאת בן ארי מהפרקליטות ואמרו לה כי הוא מעוניין למסור פרטים חדשים בפרשה. גנור נחקר במשרדי להב 433 תחת אזהרה תוך שהוא חוזר בו מגרסתו. בחקירתו אמר לחוקרי המשטרה כי "לא העברתי כספי שוחד, זה היה הכול שכר ייעוץ".

גנור תיווך בעסקת הצוללות מטעם התאגיד הגרמני "טיסנקרופ", וחתם על הסכם עד מדינה עם הפרקליטות בחודש יולי 2017. בתחילת הפרשה טען גנור בתוקף כי לא עבר כל עבירה. רק לאחר מכן הסכים להפוך לעד מדינה, ושינה את גרסתו מקצה לקצה. על פי ההסכם, גנור היה אמור לרצות שנת מאסר ולשלם קנס בגובה עשרה מיליון שקלים. בתמורה העיד במשך שבועות ארוכים מבוקר עד ערב, ומסר גרסאות שהפלילו אותו ואת המעורבים האחרים.

אינפו - פרשת הצוללות. עיבוד תמונה
אינפו - פרשת הצוללות/עיבוד תמונה

החשש במשטרה הוא כי אם גנור ישוחרר אפילו למעצר בית, הוא עלול לשבש את החקירה. לטענתם, תרחיש כזה אירע בפעמים קודמות אז גנור גרס מסמכים, העלים ראיות וניסה להשפיע על עדים. עוד מעריכים במשטרה כי התיק מבוסס ומוצק כלפי כל המעורבים וכי גרסת גנור מבולבלת ומחוררת.

בנוסף, בפרקליטות טוענים כי לשיטתם, גנור לא צפה שייחקר בעקבות שינוי עדותו ואומרים כי מאז הפגישה הראשונית עם מפקד היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ), גנור לא משיב על שאלות החוקרים. מנגד, עורך דינו של גנור, בעז בן צור, טען בדיון בשבוע שעבר כי "המשטרה לא נקטה בצעד רציונלי, אלא בצעד אמוציונלי".

בתוך כך, פרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), ליאת בן ארי, הודיעה בשבוע שעבר לסנגוריו של גנור כי הפרקליטות שוקלת את ביטול הסכם עד המדינה שנחתם עמו ביולי 2017. זאת בעקבות הודעת הסנגורים כי גנור ביקש לחזור בו מעדותו ובהמשך לדברים שמסר בימים האחרונים במהלך חקירתו וסותרים את העדויות המפורטות שמסר במסגרת ההסכם. בכך, הפר לכאורה באופן מהותי את התחייבויותיו והצהרותיו, ולפיכך רשאית המדינה לבטל את ההסכם.

(עדכון ראשון: 8:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully