וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבו של גנור הטיח בו בעימות פתע במשטרה: "אתה משקר"

21.3.2019 / 19:11

במשטרה חוששים כי עד המדינה בפרשת הצוללות ישבש את החקירה אם ישוחרר כפי שהחליט בית המשפט המחוזי, ולכן הפרקליטות ערערה על ההחלטה. מוקדם יותר נערך עימות בין גנור למקרובו. עד להחלטה בעניינו, עד המדינה יישאר במעצר

צילום: שי מכלוף, עריכה: איתי עמרם

הדרמה בפרשת הצוללות - כל הפרטים

- גנור ביקש לחזור בו מהסכם עד המדינה בתיק 3000
- בתום חקירתו נעצר גנור בחשד לשיבוש מהלכי משפט, שוחד, מרמה והלבנת הון
- הגרסה החדשה של גנור: לא העברתי כספי שוחד - אלא שכר לייעוץ
- בית המשפט אישר את ערעורו של גנור והורה על שחרורו ממעצר
- בפרקליטות שוקלים לבטל את הסכם עד המדינה עם גנור
- הפרקליטות ערעה לעליון וגנור יישאר במעצר עד מחר
- המשטרה ערכה עימות בין גנור למקורב אליו

הפרקליטות הגישה היום (חמישי) בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון על החלטת בית המשפט המחוזי לשחרר את מיקי גנור, עד המדינה בפרשת הצוללות, למעצר בית. מחר בצהריים צפוי להתקיים בעליון הדיון בעניינו, ובפרקליטות הודיעו כי הם שוקלים לבטל את הסכם עד המדינה עמו משנת 2017.

מוקדם יותר נערך עימות בין גנור למקורב אליו שעומד עימו בקשר. החשש במשטרה הוא כי אם גנור היה משוחרר אפילו למעצר בית, הוא עלול לשבש את החקירה וליצור קשר עם העד. במשטרה טוענים שתרחיש כזה ארע בפעמים קודמות אז גנור גרס מסמכים, העלים ראיות וניסה להשפיע על עדים.

העימות, שהתרחש באופן מפתיע, התייחס להעברת הכספים שבין גנור לחשוד המרכזי האלוף במיל' אליעזר מרום (צייני). העד תקף את גנור וקרא לו "שקרן" במהלך העימות לאחר שפרש את הגרסה החדשה שלו. במשטרה מעריכים כי התיק מבוסס ומוצק כלפי כל המעורבים. כמו כן, הגרסה של גנור מבולבלת ומחוררת.

פרשת הצוללות - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
סחיטה או הקלה בעונש: במשטרה בודקים למה מיקי גנור שינה גרסתו
לפני שנתניהו יטבע בפרשת הצוללות: סירת ההצלה של גנור
"טרם נאמרה המילה האחרונה בפרשה": הוארך מעצרו של מיקי גנור

מיקי גנור בהארכת מעצר, בית משפט השלום ראשל"צ, 20 במרץ 2019. ראובן קסטרו
"המשטרה לא נקטה בצעד רציונלי". מיקי גנור בהארכת מעצרו, אתמול/ראובן קסטרו

בלהב צפויים לחקור עוד עדים רבים בפרשה. החשש במחלקת החקירות כי גנור עלול לשבש את החקירות ולכן מבקשים להשאירו במעצר, בשל החשש שיגרם נזק לחקירה.

גנור לן במתקן היחידה במהלך החקירות ולא בבית המעצר. והטענה היא כי החקירה מתנהלת באווירה יחסית טובה. במשטרה הסבירו כי אינם מנהלים מסע נקם או חיסול חשבונות אלא דורשים שגנור יישאר במעצר כדי למנוע שיבוש חקירה והשפעה על עדים.

"הגרסה של גנור מבולבלת מבורדקת ומלאת חורים", העריך גורם המעורב בחקירה. הגרסה החדשה שגנור סיפק אינה מתיישבת עם גרסאות העדים ועם העובדות בתיק במסמכים והקלטות שהוא סיפק למשטרה.

מיקי גנור מפונה לבית החולים לאחר חיקרתו בלהב 433 19 במרץ 2019. מתוך הטוויטר של רועי ינובסקי, אתר רשמי
גנור מפונה לבית החולים לאחר חיקרתו בלהב 433/אתר רשמי, מתוך הטוויטר של רועי ינובסקי

מוקדם יותר היום קיבל בית המשפט המחוזי בלוד את בקשת הערעור שהגישו סנגוריו של מיקי גנור על הארכת מעצרו בחמישה ימים. השופטת החליטה כי הוא יישאר במעצר עד מחר בצהריים, ולאחר מכן ישוחרר למעצר בית עד יום ראשון. על גנור הוטל איסור יצירת קשר ועליו לשלם ערבות בסכום מאה אלף שקלים. עורך דינו של עד המדינה בפרשת הצוללות טען כי "המשטרה לא נקטה בצעד רציונלי, אלא בצעד אמוציונלי".

נציגת המשטרה סיפרה כי בחקירותיו שב ואמר גנור כי הוא עומד מאחורי העובדות שמסר, אולם העניק פרשנות שונה לדברים. לדבריה, כשהחל להיחקר הוא הציג עובדות סותרות. במהלך הדיון חש גנור ברע, ובהסכמת השופטת יצא מהאולם כדי להתאושש וחזר כעבור כמה דקות.

עורכי דינו של גנור, בעז בן צור, מאיר ארנפלד וכרמל בן צור, ערערו אתמול על החלטת בית משפט השלום בראשון לציון להאריך את מעצרו בחמישה ימים. בבקשת הערר נכתב כי בתחילת השבוע נפגש גנור עם בן ארי ואמר לה כי "הוא עומד מאחורי העובדות שמסר לחוקריו, לרבות לאחר חתימת הסכם עד המדינה, ואולם, הוא סבור כי פרשנות העובדות צריכה להיות שונה".

הפרקליטות שוקלת את ביטול הסכם עד המדינה

מוקדם יותר היום הודיעה פרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), ליאת בן ארי, לסנגוריו של גנור כי הפרקליטות שוקלת את ביטול הסכם עד המדינה שנחתם עמו ביולי 2017. זאת בעקבות הודעת הסנגורים כי גנור ביקש לחזור בו מעדותו ובהמשך לדברים שמסר ביומיים האחרונים במהלך חקירתו וסותרים את העדויות המפורטות שמסר במסגרת ההסכם. בכך, הפר לכאורה באופן מהותי את התחייבויותיו והצהרותיו, ולפיכך רשאית המדינה לבטל את ההסכם.

גנור נחקר במהלך הלילה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 והתקשה למסור עדות סדורה. קצין במשטרה אמר לוואלה! NEWS כי "הוא היה מבולבל ונרגש והסתבך פעם אחר פעם בגרסה שמסר". לדבריו, "אין לנו ספק שגנור מופתע מהעובדה שהוא נעצר. הוא לא ציפה לכך ולא שיער זאת. החשש שלנו שהוא ינסה עכשיו לשבש את החקירה ולתאם גרסאות".

עד המדינה נשאל לגבי 50 עדויות שמסר בעבר, בחלקן הוא אישר את העובדות שמסר אולם הסביר כי "זה לא בדיוק היה ככה, לא הייתה לי כוונה לשחד, והייתה העברת כספים עבור ייעוץ לקבלת שירותים". החוקרים, שניסו להקשות עליו, שאלו אותו כיצד הוא מסביר את ההבדלים בין גרסאותיו. בתגובה לא מסר גנור תשובות ברורות.

עוד בועז בן צור בהארכת מעצר של מיקי גנור, בית משפט השלום ראשל"צ, 20 במרץ 2019. ראובן קסטרו
. עו"ד בעז בן צור, אתמול/ראובן קסטרו

שלשום התבקש גנור להגיע למשרדי להב 433, לשיחה עם מפקד יאל"כ, אלי אסייג. "שיחה זו הפכה לפתע לחקירה באזהרה", נכתב בערר. "המעצר במקרה הזה הוא מעצר סרק, שאין מנוס מן המסקה שיסודו בכך שהמשיבה אינה שבעת רצון מבקשתו של העורר לדון עמה בפרשנות שהוענקה לדברים שמסר בחקירתו. מעצר כאמור יש בו יסוד של שרירות, ושמא אף רצון ללמד את הציבור, באווירת הימים הללו, כי 'כך ייעשה לאיש' אשר מבקש לפעול כפי שפעל. אין להתיר זאת".

עד המדינה נעצר שלשום בחשד לשיבוש מהלכי חקירה ומשפט, מתן שוחד, מרמה והלבנת הון לאחר שביקש לשנות את הגרסה שמסר בחקירת הפרשה. זאת לאחר שסנגוריו הגיעו אל בן ארי ואמרו לה כי הוא מעוניין למסור פרטים חדשים בפרשה. גנור נחקר במשרדי להב 433 תחת אזהרה תוך שהוא חוזר בו מגרסתו. בחקירתו אמר לחוקרי המשטרה כי "לא העברתי כספי שוחד, זה היה הכול שכר ייעוץ".

גנור תיווך בעסקת הצוללות מטעם התאגיד הגרמני "טיסנקרופ", וחתם על הסכם עד מדינה עם הפרקליטות בחודש יולי 2017. בתחילת הפרשה טען גנור בתוקף כי לא עבר כל עבירה. רק לאחר מכן הסכים להפוך לעד מדינה, ושינה את גרסתו מהקצה לקצה. על פי ההסכם, גנור היה אמור לרצות שנת מאסר ולשלם קנס בגובה עשרה מיליון שקלים. בתמורה העיד במשך שבועות ארוכים מבוקר עד ערב, ומסר גרסאות שהפלילו אותו ואת המעורבים האחרים.

(עדכון ראשון: 11:40)

אינפו - פרשת הצוללות. עיבוד תמונה
אינפו - פרשת הצוללות/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully