וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טרם נאמרה המילה האחרונה בפרשה": הוארך מעצרו של מיקי גנור

20.3.2019 / 12:40

בית המשפט האריך את מעצרו של עד המדינה בתיק 3000, שנעצר בחשד למתן שוחד ושיבוש מהלכי משפט לאחר שביקש לשנות את הגרסה שמסר בחקירה. סנגורו האשים את המשטרה ב"ניסיון להתחשבן איתו". המשטרה: "גנור סתר בצורה מהותית פרטים רבים וראיות משמעותיות"

צילום: יותם רונן

דרמה בפרשת הצוללות - כל הפרטים:

- גנור ביקש לחזור בו מהסכם עד המדינה בתיק 3000
- בתום חקירתו נעצר גנור בחשד לשיבוש מהלכי משפט, שוחד, מרמה והלבנת הון
- הגרסה החדשה של גנור: לא העברתי כספי שוחד - אלא שכר לייעוץ
- גנור שוחרר מבית החולים לאחר שחש ברע בחקירתו באזהרה
- חוקר המשטרה: "גנור סתר פרטים רבים וראיות משמעותיות"
- בית המשפט האריך את מעצרו בחמישה ימים

בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (רביעי) בחמישה הימים את מעצרו של מיקי גנור, עד המדינה בפרשת הצוללות (תיק 3000), לבקשת המשטרה. אתמול הוא נעצר בחשד לשיבוש מהלכי חקירה ומשפט, מתן שוחד, מרמה והלבנת הון לאחר שביקש לשנות את הגרסה שמסר בחקירת הפרשה. השופטת עינת רון הסכימה עם טענת החוקרים שיש לבדוק את החשדות מחדש לאור הגרסה החדשה שמסר גנור.

ראש צוות החקירה רפ"ק צחי חבקין אמר בדיון בבית המשפט כי "אתמול זומן החשוד לשיחה במשרדי היחידה, במהלכה הוא העלה גרסה שונה ממה שאמר קודם. לכן, הוא נעצר. היחידה החוקרת לא תירתע ותפעל להגיע בכל דרך לחקר האמת".

חבקין טען כי גנור "החל לספר סיפור חדש על אודות חשדות שכבר הועברו לפרקליטות. למעשה, היחידה החלה לחקור חשדות שנחקרו לפני שנתיים בעקבות ראיות חדשות ומהותיות שמסר החשוד, כולל מסירת הודעות כוזבות".

עוד בנושא:
דרמה בפרשת הצוללות: מיקי גנור ביקש לבטל את הסכם עד המדינה

מיקי גנור בהארכת מעצר, בית משפט השלום ראשל"צ, 20 במרץ 2019. ראובן קסטרו
ביקש לחזור בו מהסכם עד המדינה. גנור בבית המשפט, היום/ראובן קסטרו

עוד אמר חוקר המשטרה כי גנור "סתר בצורה מהותית פרטים רבים וראיות משמעותיות שנחקרו בשנתיים האחרונות. הפוטנציאל שלו לשבש - גבוה מאוד".

סנגורו של גנור, עו"ד בועז בן צור, הבהיר היום בבית המשפט כי הפרקליטה אמרה שגנור עומד מאחורי כל העדויות, "אלא שיש לו רק הסתייגויות על הפרשנויות". עוד הדגיש הסנגור כי בהעברת המסר של גנור, הוא "לוקח סיכון בלתי מבוטל". עו"ד בן צור, שביקש לשחרר את גנור, טען כי "אין כאן אלא ניסיון להתחשבון איתו על כך שהגיע כפי שהגיע למשטרה".

השופטת רון הסבירה בהחלטה כי היא שמעה את גרסת הצדדים והגיעה למסקנה ש"החשדות שהיו בעבר עומדים גם היום. בשורה התחתונה, בפרשה הזאת טרם נאמרה המילה האחרונה על ידי גורמי האכיפה".

החשדות: שוחד בתמורה למינוי וקידום עסקים שלא כדין

גנור חשוד ששימש כנציג מספנה גרמנית משנת 2009, תפקיד שאליו מונה באמצעות התערבות שלא דין. במסגרת תפקיד זה הוא העביר כספי שוחד בתמורה למינויו וקיים קשרי שוחד במשך שנים עם עובדי מדינה בכירים וקידם את עסקיו שלא כדין. בנוסף לכך, הוא חשוד בשיבוש מהלכי משפט ובמסירת ידיעות כוזבות.

סנגוריו של גנור הגיעו אתמול לליאת בן ארי, פרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), ואמרו לה כי גנור מעוניין לתת פרטים חדשים בפרשה. מאז הוא נחקר במשרדי להב 433 תחת אזהרה תוך שהוא חוזר בו מגרסתו. בחקירתו אמר גנור לחוקרי המשטרה כי "לא העברתי כספי שוחד, זה היה הכול שכר ייעוץ".

הוא נעצר אחרי חקירתו באזהרה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ), ובעקבות הדברים יחליטו משטרת ישראל ופרקליטות המדינה לשקול האם יש מקום לבטל את הסכם עד המדינה שנחתם עמו. כעבור זמן מה הוא פונה לבית החולים אסף הרופא לאחר שחש ברע, והבוקר שוחרר אחרי ששהה בו במהלך הלילה, לדברי גורם בבית החולים בחשד לאירוע לבבי. במהלך הדיון בבית המשפט היום הוא נראה כשהוא קם ומתיישב לסירוגין, תוך שהוא מתפתל מכאבים.

בקשת הארכת מעצר למיקי גנור , בית משפט השלום ראשל"צ, 20 במרץ 2019. עיבוד תמונה
בקשת הארכת המעצר של גנור/עיבוד תמונה
מיקי גנור מובהל לבית החולים, 19 במרץ 2019. מוטי מילרוד, הארץ
חש ברע בחקירתו באזהרה. נור מובהל לבית החולים, אתמול/הארץ, מוטי מילרוד

גנור תיווך בעסקת הצוללות מטעם התאגיד הגרמני "טיסנקרופ", וחתם על הסכם עד מדינה עם הפרקליטות בחודש יולי 2017. בתחילת הפרשה טען גנור בתוקף כי לא עבר כל עבירה. רק לאחר מכן הסכים להפוך לעד מדינה, ושינה את גרסתו מהקצה לקצה. על פי ההסכם, גנור היה אמור לרצות שנת מאסר ולשלם קנס בגובה 10 מיליון שקלים. בתמורה העיד במשך שבועות ארוכים מבוקר עד ערב, ומסר גרסאות שהפלילו אותו ואת המעורבים האחרים.

הדרמה בפרשה מתחוללת ברקע הגילויים החדשים אודות מעורבות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במכירת הצוללות לגרמניה. בין השאר היותו בעל מניות בחברה של בן דודו, נתן מיליקובסקי, שהיה קשור עסקית לתאגיד טיסנקרופ, החברה הגרמנית שעומדת במרכז תיק 3000.

(עדכון ראשון: 10:37)

אינפו - פרשת הצוללות. עיבוד תמונה
אינפו - פרשת הצוללות/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully