וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סחיטה או הקלה בעונש: במשטרה בודקים למה מיקי גנור שינה גרסתו

20.3.2019 / 19:35

עד המדינה בפרשת הצוללות שביקש למסור גרסה חדשה נחקר שוב במשטרה. "הוא משקר, מסר גרסה חדשה בלי להסביר", אומר גורם בכיר במשטרה לוואלה! NEWS. נבדקים שני כיוונים עיקריים לסיבת חזרתו מעדותו: הופעלו עליו לחץ ואיומים או רצונו לגרום להקלה בעונשו הצפוי

צילום: יותם רונן

הדרמה בפרשת הצוללות - כל הפרטים:

- גנור ביקש לחזור בו מהסכם עד המדינה בתיק 3000
- בתום חקירתו נעצר גנור בחשד לשיבוש מהלכי משפט, שוחד, מרמה והלבנת הון
- הגרסה החדשה של גנור: לא העברתי כספי שוחד - אלא שכר לייעוץ
- גנור שוחרר מבית החולים לאחר שחש ברע בחקירתו באזהרה
- בית המשפט האריך את מעצרו בחמישה ימים וגנור ערער על ההחלטה
- גורם בכיר במשטרה: "הוא משקר, מסר גרסה בלי הסבר"
- גנור נחקר בשנית במשרדי להב 433

ביחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) החלו הערב (רביעי) בחקירה מחודשת בתיק 3000, במסגרתה הובא לחדר החקירות בשנית מיקי גנור, עד המדינה שחזר בו מעדותו בפרשת הצוללות. במשטרה ובפרקליטות מנסים לענות על השאלה מה הביא את גנור לשנות את גרסתו לפיה הכסף ששולם אינו שוחד אלא כספי ייעוץ, אולם מסבירים כי הודעתו לא משנה מהותית את הראיות בתיק. מעצרו של גנור הוארך הבוקר בבית המשפט בחמישה ימים.

"אנחנו סבורים כי גנור משקר כרגע", מסר גורם בכיר במשטרה לוואלה! NEWS. "גנור מסר 50 עדויות. מדובר בעדויות סדורות - הוא לקח חלק בעימותים, הביא הקלטות ומסמכים וביצע שורה של פעולות חקירה ועכשיו פתאום הוא הגיע למסור גרסה שונה בלי לנסות להסביר מה גרם לשינוי". לדברי הבכיר, "ברור לגנור כעת שהוא עשוי להיות האיש שיינזק מההחלטה שלו, הרי כל מה שמסר הולך לעמוד נגדו כחשוד המרכזי בתיק הצוללות".

הגורם הבכיר גילה כי בשלב זה נבדקים שני כיוונים עיקריים לשינוי הגרסה של גנור. הראשון הוא ניסיון סחיטה או פגיעה בעד, שהוביל אותו לחזור בו מעדותו. הכיוון השני הוא כי גנור מנסה להקל את העונש שצפוי לו ולשחרר רכוש וכספים שנמנע ממנו לעשות בהם שימוש. "אנחנו מעריכים כי בימים הקרובים עדים ומעורבים בפרשה ידרשו לשוב לחדרי החקירות, ובעצם אנחנו פותחים מחדש את התיק", הסביר הבכיר.

לקריאה נוספת בנושא
לפני שנתניהו יטבע בפרשת הצוללות: סירת ההצלה של גנור
למרות השינוי בגרסה: הפרקליטות תוכל להשתמש בעדויות של גנור
דרמה בפרשת הצוללות: מיקי גנור ביקש לבטל את הסכם עד המדינה

מיקי גנור בהארכת מעצר, בית משפט השלום ראשל"צ, 20 במרץ 2019. ראובן קסטרו
גנור בדיון הארכת מעצרו, היום/ראובן קסטרו

עורכי דינו של גנור, בעז בן צור, מאיר ארנפלד וכרמל בן צור, ערערו היום על החלטת בית משפט השלום בראשון לציון להאריך את מעצרו בחמישה ימים. בבקשת הערר נכתב כי שלשום נפגש גנור עם פרקליטת מחוז מיסוי וכלכלה, ליאת בן ארי, ואמר לה כי "הוא עומד מאחורי העובדות שמסר לחוקריו, לרבות לאחר חתימת הסכם עד המדינה, ואולם, הוא סבור כי פרשנות העובדות צריכה להיות שונה".

אתמול התבקש גנור להגיע למשרדי להב 433, לשיחה עם מפקד יאל"כ, אלי אסייג. "שיחה זו הפכה לפתע לחקירה באזהרה", נכתב בערר. "המעצר במקרה הזה הוא מעצר סרק, שאין מנוס מן המסקה שיסודו בכך שהמשיבה אינה שבעת רצון מבקשתו של העורר לדון עמה בפרשנות שהוענקה לדברים שמסר בחקירתו. מעצר כאמור יש בו יסוד של שרירות, ושמא אף רצון ללמד את הציבור, באווירת הימים הללו, כי 'כך ייעשה לאיש' אשר מבקש לפעול כפי שפעל. אין להתיר זאת".

גנור נעצר אתמול בחשד לשיבוש מהלכי חקירה ומשפט, מתן שוחד, מרמה והלבנת הון לאחר שביקש לשנות את הגרסה שמסר בחקירת הפרשה. זאת לאחר שסנגוריו הגיעו אל בן ארי ואמרו לה כי הוא מעוניין למסור פרטים חדשים בפרשה. גנור נחקר אמש במשרדי להב 433 תחת אזהרה תוך שהוא חוזר בו מגרסתו. בחקירתו אמר לחוקרי המשטרה כי "לא העברתי כספי שוחד, זה היה הכול שכר ייעוץ".

בתום חקירתו באזהרה נעצר גנור ובעקבות הדברים יחליטו משטרת ישראל ופרקליטות המדינה לשקול אם יש מקום לבטל את הסכם עד המדינה שנחתם עמו. זמן קצר לאחר מעצרו הוא פונה לבית החולים אסף הרופא לאחר שחש ברע, והבוקר שוחרר אחרי ששהה בו במהלך הלילה, לדברי גורם בבית החולים בחשד לאירוע לבבי.

מיקי גנור מובהל לבית החולים, 19 במרץ 2019. מוטי מילרוד, הארץ
גנור מובהל לבית החולים לאחר מעצרו, אמש/הארץ, מוטי מילרוד

גנור תיווך בעסקת הצוללות מטעם התאגיד הגרמני "טיסנקרופ", וחתם על הסכם עד מדינה עם הפרקליטות בחודש יולי 2017. בתחילת הפרשה טען גנור בתוקף כי לא עבר כל עבירה. רק לאחר מכן הסכים להפוך לעד מדינה, ושינה את גרסתו מהקצה לקצה. על פי ההסכם, גנור היה אמור לרצות שנת מאסר ולשלם קנס בגובה עשרה מיליון שקלים. בתמורה העיד במשך שבועות ארוכים מבוקר עד ערב, ומסר גרסאות שהפלילו אותו ואת המעורבים האחרים.

הדרמה בפרשה מתחוללת ברקע הגילויים החדשים אודות מעורבות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במכירת הצוללות לגרמניה. בין השאר היותו בעל מניות בחברה של בן דודו, נתן מיליקובסקי, שהיה קשור עסקית לתאגיד טיסנקרופ, החברה הגרמנית שעומדת במרכז תיק 3000.

אינפו - פרשת הצוללות. עיבוד תמונה
אינפו - פרשת הצוללות/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully