וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות השינוי בגרסה: הפרקליטות תוכל להשתמש בעדויות של גנור

המתווך בעסקת הצוללות מטעם "טיסנקרופ" טען תחילה בתוקף כי לא עבר כל עבירה, ורק לאחר חודשים ארוכים הסכים להפוך לעד מדינה בתיק 3000. כעת, עם הודעתו על שינוי הגרסה שמסר ומעצרו, כל הראיות שמסר יוכלו לשמש נגדו. גורם המצוי בתיק: "עדותו מפורטת בצורה יוצאת דופן"

צילום: מתוך ה-FB של בנימין נתניהו

דרמה בפרשת הצוללות - עדכונים אחרונים:

- גנור ביקש לחזור בו מהסכם עד המדינה בתיק 3000
- בתום חקירתו נעצר גנור
- הגרסה החדשה של גנור: לא העברתי כספי שוחד - אלא שכר לייעוץ
- במהלך חקירתו חש גנור ברע ופונה לבית החולים אסף הרופא
- הוא שוחרר מבית החולים אחרי חשד לאירוע לבבי ובהמשך יובא להארכת מעצר
- גורם המצוי בתיק: "עדותו מפורטת ומגובה במסמכים וראיות בצורה יוצאת דופן"

הודעתו של מיקי גנור, עד המדינה בפרשת הצוללות שביקש אמש (שלישי) לשנות את הגרסה שמסר בחקירה, מגיעה אחרי שבעבר כבר שינה אותה מקצה לקצה. בתחילת הפרשה הוא טען בתוקף כי לא עבר כל עבירה, ורק לאחר מכן הסכים להפוך לעד מדינה ושינה את גרסתו.

גנור תיווך בעסקת הצוללות מטעם התאגיד הגרמני "טיסנקרופ", וחתם על הסכם עד מדינה עם הפרקליטות בחודש יולי 2017. על פי ההסכם, גנור היה אמור לרצות שנת מאסר ולשלם קנס בגובה עשרה מיליון שקלים. בתמורה, העיד במשך שבועות ארוכים מבוקר עד ערב, ומסר גרסאות שהפלילו אותו ואת המעורבים האחרים.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו על מעורבותו בתיק הצוללות: "השמצות מצוצות מהאצבע"
הגילויים בתיק הצוללות: דרישה לכינוס חירום של ועדת חוץ וביטחון
בעקבות חשיפת מניות נתניהו: דרישה לחידוש חקירת תיק הצוללות

מיקי גנור מובהל לבית החולים, 19 במרץ 2019. מוטי מילרוד, הארץ
גנור מפונה לבית החולים לאחר שחש ברע בתום חקירתו, אמש/הארץ, מוטי מילרוד

גורמים המצויים בפרטי התיק אמרו כי מלבד עדותו, מסר גנור ראיות חיצוניות רבות שאימתו את תוכנה. אחד מאותם גורמים אף אמר כי עדותו הייתה "מפורטת ומגובה במסמכים וראיות בצורה יוצאת דופן וחריגה". כעת, מששינה שוב את גרסתו, הדברים יעמדו לרעתו.

בדומה להסכמי עד מדינה אחרים, פרקליטות המדינה כללה בהסכם עם גנור סעיף הקובע כי אם יפר את ההסכם או יחזור בו, הפרקליטות תוכל להשתמש בבית המשפט בגרסאות ובראיות שמסר כעד מדינה. כלומר, במקרה שאכן יוגש נגדו כתב אישום, הנאשם גנור שיטען שלא נתן שוחד צפוי להיות מעומת עם הגרסאות, הראיות והמסמכים שמסר הוא עצמו כשעוד היה עד מדינה. הפרקליטות תוכל לעשות שימוש באותן ראיות גם נגד הנאשמים האחרים.

מיקי גנור החשוד בפרשת הצוללות בהארכת מעצרו בבית המשפט הערב 10 ביולי 2017. צילום: אילן אסייג/ הארץ, מערכת וואלה! NEWS
עדותו "מפורטת ומגובה במסמכים וראיות בצורה יוצאת דופן". גנור/מערכת וואלה! NEWS, צילום: אילן אסייג/ הארץ

סנגוריו של גנור הגיעו שלשום לליאת בן ארי, פרקליטת מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה, ואמרו לה כי גנור מעוניין לתת פרטים חדשים בפרשה. מאז הוא נחקר במשרדי להב 433 תחת אזהרה תוך שהוא חוזר בו מגרסתו. בחקירתו אמש אמר גנור לחוקרי המשטרה כי "לא העברתי כספי שוחד, זה היה הכול שכר יעוץ".

גנור ביקש אמש לתקן את ההודעות שמסר בפרשת הצוללות והודעתו ניתנת תחת אזהרה. גורם המעורה בתיק אמר לוואלה! NEWS כי אין בגרסה שלו כדי לשנות את העובדות שמסר בעבר בהן 50 עדויות במשטרה. "התנהגותו לא מוסברת ולא מובנית. אנחנו בוחנים את המשך ההסכם וקיימת אופציה שגנור ייעצר", אמר הגורם אמש.

בהמשך, בשל ההתפחויות, גנור אכן נעצר בחשד לשיבוש מהלכי חקירה ומשפט. היום הוא יובא להארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשון לציון לדיון בהארכת מעצרו.

תרגיל של שייטת הצוללות המדמה לוחמה בשטח האויב, 18 במאי 2017. דובר צה"ל
גנור תיווך בעסקת הצוללות מטעם התאגיד הגרמני "טיסנקרופ". צוללות צבאיות/דובר צה"ל

אחרי מעצרו גנור ברע ופונה מחדר החקירות לבית החולים אסף הרופא שבראשון לציון. גורם בבית החולים סיפר שהסיבה שבגללה גנור הושאר להשגחה בבית החולים במהלך הלילה הייתה בין היתר חשד לאירוע לבבי. הבוקר גנור שוחרר מבית החולים ובחזרה ליחידת להב 433 בלוד להמשך חקירה, ובשעה 11:00 יובא לדיון בהארכת מעצרו.

הדרמה בפרשה מתחוללת ברקע לגילויים החדשים אודות מעורבות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במכירת הצוללות לגרמניה. בין השאר היותו בעל מניות בחברה של בן דודו, נתן מיליקובסקי, שהיה קשור עסקית לתאגיד טיסנקרופ, החברה הגרמנית שעומדת במרכז תיק 3000.

(עדכון ראשון: 6:00)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully