וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הצוללות: העליון קיבל את הערעור - מיקי גנור יישאר במעצר

המשטרה ערערה על החלטת בית המשפט לשחרר את עד המדינה בתיק 3000 למעצר בית מחשש לשיבוש החקירה. זאת לאחר ששופטת המחוזי קיבלה את בקשת סנגוריו שערערו על הארכת מעצרו בחמישה ימים. השופט מזוז: "הגרסה מחייבת חקירה מחודשת, ואותה חקירה נתונה לחשש לשיבוש"

צילום: רוני כנפו

הדרמה בפרשת הצוללות - כל הפרטים

- גנור ביקש לחזור בו מהסכם עד המדינה בתיק 3000
- בתום חקירתו נעצר גנור בחשד לשיבוש מהלכי משפט, שוחד, מרמה והלבנת הון
- הגרסה החדשה של גנור: לא העברתי כספי שוחד - אלא שכר לייעוץ
- בפרקליטות שוקלים לבטל את הסכם עד המדינה עם גנור
- הפרקליטות ערעה לעליון על שחרורו של גנור ממעצר
- המשטרה ערכה עימות בין גנור למקורב אליו

בית המשפט העליון קיבל היום (שישי) את ערעור המדינה וקבע כי עד המדינה מיקי גנור יישאר במעצר עד ליום ראשון. השופט מני מזוז דן בבקשת הערעור של הפרקליטות על החלטת בית המשפט המחוזי לשחרר את עד המדינה בפרשת הצוללות למעצר בית. השופט מזוז אמר כי "ברור שבלי הגרסה החדשה לא היינו פה, אבל גרסה זו מחייבת חקירה מחודשת בהיבטים שונים של הפרשה ואותה חקירה חדשה נתונה לחשש לשיבוש".

נציגת המדינה בדיון, עו"ד תמר פרוש מהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, טענה כי העילה לבקשת רשות הערעור היא חשש לפגיעה מהותית באינטרס הציבורי. "בענייננו החשש לפגיעה מהותית נובע מהחשש המשמעותי לשיבוש חקירה, ככל שהחלטת בית המשפט קמא תעמוד בתקופה", אמרה. "בית המשפט קמא העריך שאין חשש משמעותי כזה משום שהמשיב (גנור, ד"ד) לא מסר עובדות חדשות או שונות, אלא פרשנות חדשה לעובדות. בכך שגה בית המשפט".

"נסיבות המקרה כאן חריגות ומיוחדות", הדגישה נציגת המדינה. "מדובר בעד מדינה בתיק מאוד רחב היקף ומסועף, שמסר גרסה מפורטת לאורך 50 הודאות, וכעת מוסר גרסה שונה. לדבריה, "אנחנו סבורים שלפחות במצב הזה אין מקום כלל להורות על חלופת מעצר". בפרקליטות טוענים כי לשיטתם, גנור לא צפה שייחקר בעקבות שינוי עדותו ואומרים כי מאז הפגישה הראשונית עם מפקד היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ), גנור לא משיב על שאלות החוקרים.

פרשת הצוללות - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
ההחלטה הדרמטית של גנור - והקשר לנתניהו: מדריך לפרשת הצוללות
סחיטה או הקלה בעונש: במשטרה בודקים למה מיקי גנור שינה גרסתו
"טרם נאמרה המילה האחרונה בפרשה": הוארך מעצרו של מיקי גנור

מיקי גנור בדיון בבית המשפט העליון. רוני כנפו, אתר רשמי
דיון נוסף בעניין מעצרו. גנור, היום/אתר רשמי, רוני כנפו

שופטת בית המשפט המחוזי בלוד קיבלה אתמול את בקשת הערעור שהגישו סנגוריו של גנור על הארכת מעצרו בחמישה ימים, וקבעה כי יישאר במעצר עד היום בצהריים ולאחר מכן ישוחרר למעצר בית עד יום ראשון. בנוסף לכך הוטל עליו איסור יצירת קשר ותשלום ערבות בסכום מאה אלף שקלים.

עורך דינו של גנור, בעז בן צור, טען בדיון אתמול כי "המשטרה לא נקטה בצעד רציונלי, אלא בצעד אמוציונלי". מנגד, נציגת המשטרה סיפרה כי בחקירותיו שב ואמר העד כי הוא עומד מאחורי העובדות שמסר, אולם העניק פרשנות שונה לדברים. לדבריה, כשהחל להיחקר הוא הציג עובדות סותרות. החשש במחלקת החקירות כי גנור עלול לשבש את החקירות ולכן מבקשים להשאירו במעצר, בשל החשש שיגרם נזק לחקירה.

מני מזוז בכנס לשכת עורכי הדין פברואר 2010. עומר מירון
הגרסה מחייבת חקירה מחודשת. השופט מזוז/עומר מירון

מוקדם יותר אתמול נערך עימות בין גנור למקורבו עו"ד רונן שמר שעומד עימו בקשר. החשש במשטרה הוא כי אם גנור ישוחרר אפילו למעצר בית, הוא עלול לשבש את החקירה וליצור קשר עם שמר. לטענתם, תרחיש כזה אירע בפעמים קודמות אז גנור גרס מסמכים, העלים ראיות וניסה להשפיע על עדים.

העימות, שהתרחש באופן מפתיע, התייחס להעברת הכספים שבין גנור לחשוד המרכזי האלוף במיל' אליעזר מרום (צ'ייני). העד תקף את גנור וקרא לו "שקרן" במהלך העימות לאחר שפרש את גרסתו החדשה. במשטרה מעריכים כי התיק מבוסס ומוצק כלפי כל המעורבים וכי גרסת גנור מבולבלת ומחוררת.

בתוך כך, פרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), ליאת בן ארי, הודיעה אתמול לסנגוריו של גנור כי הפרקליטות שוקלת את ביטול הסכם עד המדינה שנחתם עמו ביולי 2017. זאת בעקבות הודעת הסנגורים כי גנור ביקש לחזור בו מעדותו ובהמשך לדברים שמסר ביומיים האחרונים במהלך חקירתו וסותרים את העדויות המפורטות שמסר במסגרת ההסכם. בכך, הפר לכאורה באופן מהותי את התחייבויותיו והצהרותיו, ולפיכך רשאית המדינה לבטל את ההסכם.

האלוף (במיל) אליעזר (צ'ייני) מרום  בחנוכת שדה התעופה רמון באילת, 21 בינואר 2019. ראובן קסטרו
עימות מפתיע ביחס להעברת הכספים בינו לבין גנור. מרום/ראובן קסטרו

עד המדינה נעצר השבוע בחשד לשיבוש מהלכי חקירה ומשפט, מתן שוחד, מרמה והלבנת הון לאחר שביקש לשנות את הגרסה שמסר בחקירת הפרשה. זאת לאחר שסנגוריו הגיעו אל בן ארי ואמרו לה כי הוא מעוניין למסור פרטים חדשים בפרשה. גנור נחקר במשרדי להב 433 תחת אזהרה תוך שהוא חוזר בו מגרסתו. בחקירתו אמר לחוקרי המשטרה כי "לא העברתי כספי שוחד, זה היה הכול שכר ייעוץ".

גנור תיווך בעסקת הצוללות מטעם התאגיד הגרמני "טיסנקרופ", וחתם על הסכם עד מדינה עם הפרקליטות בחודש יולי 2017. בתחילת הפרשה טען גנור בתוקף כי לא עבר כל עבירה. רק לאחר מכן הסכים להפוך לעד מדינה, ושינה את גרסתו מהקצה לקצה. על פי ההסכם, גנור היה אמור לרצות שנת מאסר ולשלם קנס בגובה עשרה מיליון שקלים. בתמורה העיד במשך שבועות ארוכים מבוקר עד ערב, ומסר גרסאות שהפלילו אותו ואת המעורבים האחרים.

(עדכון ראשון: 10:59)

אינפו - פרשת הצוללות. עיבוד תמונה
אינפו - פרשת הצוללות/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully