וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי הדרום מרגישים מופקרים: "האירוויזיון יותר חשוב"

4.5.2019 / 22:36

תושבי עוטף עזה האשימו את הממשלה ב"חוסר מדיניות" ומתחו ביקורת על עוצמת התגובה של צה"ל. "זה צריך להיגמר במוות כדי שמישהו יפסיק את זה?" אמרה תושבת קיבוץ סופה. ראש עיריית אשקלון קרא להכות בחמאס: "מציאות מטורפת, אסור לתת לזה להימשך"

פגיעה באשקלון: אבי אלקבץ ברזילי: רוני כנפו יבנה: ניב אהרונסון

תושבי עוטף עזה עברו היום (שבת) יום נוסף של התרעות בלתי פוסקות, ריצה למקלטים ובחלק מהמקרים - גם נפילות ביישובים. אחרי ירי של יותר מ-200 רקטות מרצועת עזה במהלך סבב ההסלמה הנוכחי, שרון קלדרון, תושבת קיבוץ סופה, תיארה כי "החל משעות הבוקר, אנחנו נמצאים תחת מתקפת טילים, יושבים סמוך למרחבים המוגנים, אם לא בתוכם. שומעים את האזעקות, את הנפילות, את הירי המאוד מצומצם של צה"ל".

קלדרון מתחה ביקורת על התגובה והישראלית ואמרה כי "לא ייתכן שאחרי חמש שעות של ירי על מדינת ישראל, צה"ל מגיב במתינות כזאת. יש תחושה שהחשש מפגיעה באירוויזיון גדול מהחשש מפגיעה באזרחי הדרום. זה צריך להיגמר במוות כדי שמישהו יפסיק את זה?".

עוד בוואלה! NEWS:
"לא עוזבים": עלו לישראל לפני שנה - ורקטה פגעה בביתם בעוטף עזה
ביטול הלימודים וההגבלות לתושבי הדרום: כל הנחיות פיקוד העורף
שלושה פלסטינים נהרגו בתקיפות בעזה: "ישראל תשלם"

נזקי פגיעת הרקטה בבית בחוף אשקלון 4 במאי 2019. ראובן קסטרו
נזקי פגיעת הרקטה בחוף אשקלון, היום/ראובן קסטרו

מירב כהן, תושבת קיבוץ עין השלושה, הצטרפה לדבריה. "אנחנו נמצאים בשלב נוסף של מלחמת ההתשה המתמשכת שמתחוללת כבר בשנה באזור הקרב שהוא הבית שלנו. "יום הקרב הזה לא תפס אותנו בהפתעה, לגמרי ראינו אותו בא. היום הזה הוא המשך לחוסר המדיניות של הממשלה".

כהן הוסיפה כי "בסיטואציה דומה, במדינות אחרות, כשהטרור משתולל באזור אזרחי, ראש הממשלה ממהר להגיע לאזור או לפחות לפנות אל האזרחים ולדבר איתם בגובה העיניים. לתת להם תמונת מצב. להסביר להם את המצב, לתת להם תכנית איך הוא מתכוון להתמודד עם המצב. מה הפתרון שהוא מציע ואיך הוא מתכוון ליישם אותו".

עוד באותו נושא

ירי בלתי פוסק: בוטלו הלימודים בדרום ובשפלה | עדכונים שוטפים

לכתבה המלאה

"אסור לתת לזה להימשך"

בעקבות מטח הרקטות הנמשך החל משעות הבוקר, נפצעה באורח קשה אישה כבת 80 בקריית גת ונפצע באורח בינוני גבר בן 50 באשקלון. אחת הרקטות פגעה ישירות בבית בחוף אשקלון. בתגובה, צה"ל תקף יותר מ-120 יעדי חמאס והג'יהאד האסלאמי ברחבי הרצועה, בהם מנהרות טרור שנחפרה לשטח ישראל ובניין משרדי המודיעין של הארגון. בעקבות ההסלמה, פיקוד העורף הנחה על ביטול הלימודים בעוטף עזה, מרכז הנגב, לכיש ודרום השפלה.

ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם, אמר כי התחושות קשות. "שוב אותן תמונות, שוב אותן אזעקות, שוב אותה מציאות מטורפת שבה תושבים לא יכולים ללכת בשקט בלי לחשוש מרקטה שתיפול עליהם", אמר. "אסור לתת לזה להימשך עוד רגע אחד. הגיע הזמן להכות בגורמי הטרור בעזה אחת ולתמיד. אני שולח מכאן החלמה מהירה ורפואה שלמה לפצועים באשקלון ומחוצה לה ומבקש מהתושבים לא להגיע לזירות השונות, מדובר בסכנת חיים של ממש".

זירת פגיעת הרקטה בקריית גת 4 במאי 2019. ראובן קסטרו
זירת פגיעת הרקטה בקריית גת, היום/ראובן קסטרו

ראש מועצת שער הנגב אופיר לפינשטיין, שקיצר את נסיעתו לגרמניה בעקבות ההסלמה, אמר בדרכו חזרה לישראל: "למרות שאנחנו למודי ניסיון, ההתמודדות לא הופכת קלה יותר. אנחנו, יישובי הקו הקדמי של מדינת ישראל, נמשיך לפתח את האזור, לצמוח ולבנות כתשובה למצב הביטחוני. שער הנגב חזקה היא תנאי הכרחי במציאות שלנו. חינוך איכותי והיי-טק בשער הנגב חשובים לא פחות מבניית המכשול". הוא הוסיף כי "הדרג הצבאי שומר עלינו בטוחים, עלינו לרתום את הדרג המדיני להבטיח שנהיה לא רק בטוחים, אלא גם משגשגים".

ראש המועצה הפציר בתושבים להמשיך ולפעול על פי הוראות ההתגוננות. "לצערי אנחנו נמצאים עכשיו בעוד סבב, תשיעי במספר השנה. אני עומד בקשר ישיר עם כוחות הצבא והביטחון ומבטיח לעדכן בכל התפתחות. צוות החירום של המועצה נמצא איתי בקשר רציף", עדכן לפינשטיין.

הבית שנפגע במועצה האזורית חוף אשקלון - 4 במאי 2019. ראובן קסטרו
זירת פגיעת הרקטה בחוף אשקלון, היום/ראובן קסטרו
זירת פגיעת הרקטה בקריית גת 4 במאי 2019. ראובן קסטרו
זירת פגיעת הרקטה בקריית גת, היום/ראובן קסטרו
זירת פגיעת הרקטה באשקלון  4 במאי 2019. ראובן קסטרו
זירת פגיעת הרקטה באשקלון, היום/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully