וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשון לציון פותחת את המקלטים | כל הנחיות פיקוד העורף

בעקבות המטחים מעזה, פיקוד העורף הנחה שלא לקיים לימודים בעוטף עזה ובדרום השפלה. עיריית ראשון לציון הנחתה על פתיחת מקלטים. תחנות הרכבת שדרות, נתיבות ואופקים נסגרו, וכך גם חופי הרחצה באזור ולא יתקיימו מבחני נהיגה. בערים רבות הורו על פתיחת מקלטים

שי מכלוף

בעקבות ההסלמה בדרום, פיקוד העורף הנחה שלא לקיים היום (ראשון) לימודים בעוטף עזה, במרכז הנגב, בלכיש ובדרום השפלה. בוטלו הלימודים גם באוניברסיטת בן גוריון שבבאר שבע, במכללת ספיר שבשדרות ובמכללה האקדמית לחינוך, חמדת הדרום, שליד נתיבות. לרשימת היישובים המלאה שבהם לא יתקיימו לימודים.

בנוסף לכך, מקומות עבודה יופעלו רק בתנאי שקיים מרחב מוגן תקני שניתן להגיע אליו בזמן, וניתן לקיים התקהלויות של עד 300 איש בשטחים סגורים בלבד. כמו כן, לא ייפתחו מתחמי קניות במבנה סגור עד 300 איש בשטחים פתוחים. בשאר הארץ אין שינוי בהנחיות.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, הודיע כי יאפשר לתלמידי הדרום להיבחן במועד בחינה נוסף באזרחות. המשמעות היא שבסיום סבב הלחימה, התלמידים שלומדים בטווח של 40 קילומטר מעזה יוכלו לבחור אם להיבחן במועד החדש, או הנוכחי. "נעשה כל שנדרש כדי לסייע לתלמידים שאמורים להיבחן באזרחות, וכדי לוודא שאף תלמיד לא ייפגע לאור המצב", אמר אבואב. "קבענו מראש מועד נוסף, כך שגם אם נחזור מחר לשגרה, תלמיד שירצה בכך יוכל להיבחן במועד נוסף זה".

עוד בוואלה! NEWS:
צה"ל תקף עמדת חמאס בצפון הרצועה; שתי רקטות שוגרו לעבר ישראל
יותר מ-50 רקטות לאשקלון, אשדוד והעוטף; צה"ל תקף עמדות חמאס
"לא נסכים שימכרו אותנו": תושבי עוטף עזה הקימו מאהל מחאה בת"א

הנחיות - פיקוד העורף. אתר רשמי
הנחיות - פיקוד העורף/אתר רשמי

בעיריית ראשון לציון הוחלט הבוקר על פתיחת מקלטים, וכן בערים אשקלון, עומר, אשדוד, נתיבות, יבנה וקריית מלאכי הורו כבר אתמול על פתיחת כל המקלטים הציבוריים.

חופי אשקלון, בהם חוף הגן הלאומי, נסגרו לכניסת מבקרים ומתרחצים וחל איסור על התכנסות של יותר מ-300 איש. כמו כן, בוטלו אמש כל משחקי הכדורגל שתוכננו. בהנחיה חריגה, הוחלט לסגור גם את הגן הלאומי בית גוברין הנמצא באזור בית שמש.

ברכבת ישראל הודיעו כי בהנחיית גורמי הביטחון, לא תחודש בצאת השבת תנועת הרכבות במקטע אשקלון-באר שבע, ותחנות שדרות, נתיבות ואופקים תישארנה סגורות. רכבות בקו הנגב המערבי (רעננה-באר שבע), יחלו ויסיימו את נסיעתן מצפון בתחנת אשקלון.

עוד באותו נושא

יותר מ-50 רקטות לאשקלון, אשדוד והעוטף; צה"ל תקף עמדות חמאס

לכתבה המלאה
כוחות הביטחון מפנים מתרחצים באשקלון 4 במאי 2019. רויטרס
כוחות הביטחון מפנים רוחצים באשקלון/רויטרס

משרד התחבורה עדכן כי לא יתקיימו מבחני נהיגה בכל היישובים והערים הנמצאים בטווח של 40 קילומטרים מרצועת עזה. מדובר בשדרות, נתיבות, אופקים, רהט, אשקלון, באר שבע ואשדוד. איגוד הכדורסל עדכו כי כל המשחקים כל המשחקים מגדרה בצפון ועד באר שבע מבוטלים היום בעקבות המצב הביטחוני

צה"ל הודיע על חסימת אזורים וצירים הסמוכים לגדר המערכת. האזורים והצירים שנחסמו הם כלל צירי הגישה מערבה מכביש 232. כמו כן, נאסרה כניסה לגבעת "קובי" בשדרות, גבעת הפעמונים, אתר "חץ שחור", גבעת נזמית וגבעת הפרש הבודד. בנוסף, הוחלט על סגירת חוף זיקים למבקרים.

(עדכון ראשון: 4/4, 10:46)

זירת פגיעת הרקטה בקריית גת 4 במאי 2019. ראובן קסטרו
זירת פגיעת הרקטה בקריית גת/ראובן קסטרו
כוחות הביטחון מפנים מתרחצים באשקלון 4 במאי 2019. רויטרס
כוחות הביטחון מפנים רוחצים באשקלון/רויטרס
ילדים במשחק כדורגל ברחובות 4 במאי 2019. צילום: דימטרי סמיונוב, אתר רשמי
ילדים משתטחים על הדשא במשחק כדורגל ברחובות/אתר רשמי, צילום: דימטרי סמיונוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully