וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תקף עמדת חמאס בצפון הרצועה; שתי רקטות שוגרו לעבר ישראל

2.5.2019 / 15:48

מדובר צה"ל נמסר כי "התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור בלוני נפץ ותבערה לעבר שטח ישראל מוקדם יותר". כמה שעות לאחר מכן התראת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שדות נגב. שני שיגורים זוהו משטח הרצועה לעבר ישראל. מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי: נגיב בכל הכוח, ללא קשר להבנות

צילום: רפי בביאן, ביטחון מוא"ז שדות נגב

המתיחות בדרום - כל הפרטים

  • חיל הים ירה לעבר כלי שיט שחרגו מאזור המותר לדיג ברצועה
  • שני שיגורים זוהו מהרצועה לישראל; אין נפגעים או נזק
  • צבע אדום נשמעה במועצה האזורית שדות נגב
  • חיל האוויר תקף יעדי טרור חמאס בצפון הרצועה בתגובה לבלוני נפץ
  • מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי: "נגיב בכל הכוח, ללא קשר להבנות"

התראת צבע אדום נשמעה הבוקר (חמישי) במועצה האזורית שדות נגב. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו שיגורים משטח רצועת עזה לעבר ישראל. ממועצת שדות נגב נמסר כי "אין נזק ואין נפגעים בגוף". כעבור שעות ארוכות אותר נפל הרקטה בשטח פתוח.

השיגורים אירעו לאחר שצה"ל תקף הלילה בצפון רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי במהלך הלילה תקף חיל האוויר "מספר יעדי טרור" במתחם צבאי של חמאס בצפון רצועת עזה. עוד נמסר כי "התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור בלוני נפץ ותבערה לעבר שטח ישראל מוקדם יותר היום". על פי דיווחים בתקשורת הפלסטינית, מדובר במוצב "פלסטין" של חמאס, אשר הותקף כמה פעמים על פי הדיווח.

לקריאה נוספת:
גורם בג'יהאד האסלאמי מאיים: "בגלל התמהמהות ישראל - גדל הסיכוי להסלמה"
לפני ירי הג'יהאד האסלאמי: חמאס העביר בחשאי לישראל בקשות להסדרה

תקיפות צה"ל ברצועת עזה בעקבות שיגור הטילים לגוש דן, 15 במרץ 2019. REUTERS/Mohammed Salem, רויטרס
תקפית צה"ל ברצועת עזה, מרץ 2019/רויטרס, REUTERS/Mohammed Salem

בתוך כך, כוח של חיל הים ירה הבוקר לעבר כלי שיט פלסטיניים שחרגו מהאזור שאסור לתנועה מול חופי צפון רצועת עזה. לא דווח על נפגעים באירוע.

מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי, זיאד נחאלה, איים היום כי ייפגע בערים הגדולות בישראל במקרה של פגיעה באנשי ארגונו או של פלגים אחרים. "נגיב בכל הכוח, לא יהיו לנו קווים אדומים, ללא קשר להבנות", הזהיר.

אתמול העבירה ישראל לחמאס מסר לפיו היא מתכוונת להכיל את ירי הרקטה ששוגרה לפני שלושה ימים משטח הרצועה ונחתה מול חופי ישראל - כך לפי דיווח בעיתון אל-אחבאר. על פי הדיווח, בכירי הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי סבורים כי הטלת האחריות לירי הרקטה על הארגון היא ניסיון לפגוע בו ולהתכונן לעימות צבאי. וליד אל-קטטי, חבר הלשכה המדינית אמר כי "תנועתו לא תתנער מפעילותה ותשגר טילים אם יהיה בכך צורך".

מקור בוועד המארגן את תהלוכות השיבה אמר לאל-אחבאר כי גברה האפשרות להסלמה בגלל אי עמידתה של ישראל ביישום ההבנות, ואמר שאזור עוטף עזה ישוב לבעור עם בוא עונת קציר החיטה. הוא ציין כי מתקיימים מגעים אינטנסיביים עם הפלגים באמצעות מתווכים במטרה להכיל את המצב ולמנוע הידרדרות, בעוד הפלגים מתעקשים על עמדתם לגבי מתן ארכה זמנית לגיבוש ליישם את סעיפי הבנות הרגיעה.

המתווכים העבירו לפלגים מסר לפיו "ישראל לא מעוניינת בהסלמה בעת הנוכחית, אך לא תתיר שיגור רקטות נוספות מרצועת עזה לכיוון שטח ישראל". הפלגים השיבו כי "ההסלמה בדרך כל עוד ישראל מתמהמהת ביישום ההבנות, וכי הלחץ על הגבולות יהיה גדול ויכול להתפתח ולקלקל את האירווזיון בישראל". לוואלה! NEWS נודע כי לפני הירי חמאס העביר לישראל בחשאי רשימת בקשות לדיון בהסדרה. בצה"ל מעריכים כי הג'יהאד פועל לאחרונה כדי לסכל את תהליך ההסדרה בין ישראל לחמאס בתיווך מצרי.

(עדכון ראשון: 04:35)

  • עוד באותו נושא:
  • רצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully