וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני ירי הג'יהאד האסלאמי: חמאס העביר בחשאי לישראל בקשות להסדרה

30.4.2019 / 11:02

לוואלה! NEWS נודע כי הארגון העביר דרך מצרים רשימת בקשות עוד בטרם נורתה הרקטה, בהן הרחבת מרחב הדייג, סיוע בתרופות והגדלת היקף המשאיות במעברים. בישראל עדיין שוקלים את הבקשה. בצה"ל מעריכים שהג'יהאד פועל כדי לסכל את תהליך ההסדרה

צילום: אבי כהן, עריכה: איתי עמרם

ברקע שיגור הרקטה אתמול לעבר ישראל על ידי הג'יהאד האסלאמי, לוואלה! NEWS נודע כי לפני הירי - חמאס העביר לישראל בחשאי רשימת בקשות לדיון בהסדרה. בצה"ל מעריכים כי הג'יהאד פועל לאחרונה כדי לסכל את תהליך ההסדרה בין ישראל לחמאס בתיווך מצרי.

מנהיגי חמאס מבקשים לדון עם ישראל על הרחבת מרחב דיג לטווח של 12 עד 15 מיילים ימיים, סיוע בתרופות, סוגיית פרויקט תשתיות החשמל בכפוף למימון קטארי, הגדלת היקף המשאיות במעברים והרחבת היקף הייצוא. ברשימת הבקשות מעוניין הארגון גם באישור כניסת של צוותים וציוד רפואי, יצירת מקומות עבודה ברצועת עזה על ידי האו"ם ופרויקטים הומניטאריים נוספים בעזה.

עוד בוואלה! NEWS:
מי הח"כ שכיהן כ-50 שנה ובן כמה הצעיר ביותר? כל שיאי הכנסת
דיווח: "העסקה עם ישראל לא נגמרה, עצמות חיילים יוחזרו"
הכנסת ה-21 יוצאת לדרך, ואיתה המוקשים: גיוס, תאגיד ובג"ץ

מפקד גזרת צפון הרצועה של הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל-עטא. דובר צה"ל
ההערכות כי הג'יהאד פועל לסיכול תהליך ההסדרה. אבו-אל עטא, מפקד מרחב צפון של הארגון הרצועה/דובר צה"ל

בישראל עדיין שוקלים את הבקשות, אך במקביל הועבר מסר לחמאס באמצעות מצרים על סוגיית השבויים והנעדרים. מסר דומה פורסם לראשונה בוואלה NEWS על ידי מתאם השבויים והנעדרים במשרד ראש הממשלה ירון בלום שאמר כי "לא יהיה שיקום עמוק לעזה ללא שחרור חיילי צה"ל אורון שאול והדר גולדין, והאזרחים אברה מנגיסטו והישאם אסייד אני שב ומדגיש לא יהיה שיקום עמוק בעזה ללא השבויים והנעדרים".

ישראל וחמאס הגיעו בחודשי הקיץ להבנות בתיווך מצרי ולאחר מכן להסדרה באוקטובר 2018. ההסדרה כללה אישור למימון קטארי לדלקים וחשמל, פתיחת מעברים ומרחב הדיג וחזרה להבנות 2014 (אחרי מבצע צוק איתן, א"ב). במסגרתה הוסדר על הפסקת האירועים אלימים לאורך גדר המערכת, הרחקת האלימות 300 מטרים מהגדר, מניעת משטים לאורך חופי רצועת עזה והפסקת האירועים האלימים בלילה. לאחר העברת תנאי ישראל להמשך השיחות שמר החמאס על שקט בחג הפסח ובימי חול המועד.

ממשרד ראש הממשלה נמסר כי ישראל מעריכה את המאמצים של מצרים, האו"ם וקטאר להביא לרגיעה.

עוד באותו נושא

צה"ל: הרקטה - ירי מכוון של הג'יהאד האסלאמי; מרחב הדיג יצומצם

לכתבה המלאה

הירי לישראל - הוראה ממפקדת גי'האד בדמשק

הירי מרצועת עזה בוצע בהוראה ישירה של מפקדת הג'יהאד בדמשק הממומנת על ידי איראן בעשרות מיליוני דולרים מדי שנה. הארגון ניסה להוציא אל הפועל פיגועים נגד כוחות צה"ל על גדר המערכת ברצועת עזה אך ברגע שהם סוכלו - פעל לשיגור הרקטה לעבר ישראל.

הרגיעה ברצועת עזה מתאפשרת בזכות העברת הכספים של קטאר - תהליך שהיה אמור להסתיים בחודש אפריל. כמו כן, נמשך הפיקוח הישראלי על העברת הכספים לרצועה על ידי טביעת אצבע וצילום של מקבלי הכסף. צה"ל ממשיך כמו בחודש האחרון לשמר מוכנות להסלמה והידרדרות לאורך רצועת עזה.

זיאד נחאלה, מנהיג ארגון הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני היושב בסוריה. דובר צה"ל
הוראה ישירה במימון איראן. מנהיג הג'יהאד בסוריה/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully