וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בג'יהאד האסלאמי מאיים: "בגלל התמהמהות ישראל - גדל הסיכוי להסלמה"

חבר הלשכה המדינית של ארגון הטרור ששיגר את הרקטה בתחילת השבוע אמר לעיתון אל-אחבאר כי למרות המסר הפייסני שהעבירה ישראל בעזרת המתווכים המצריים, הארגון ישגר רקטות "אם יהיה בכך צורך". הפלגים מסרו כי "ההסלמה בדרך כל עוד ישראל לא מקדמת את יישוב ההבנות"

צילום: שי מכלוף ורויטרס, עריכה: איתי עמרם ותומר לוי

ישראל העבירה לחמאס מסר לפיו היא מתכוונת להכיל את ירי הרקטה ששוגרה לפני יומיים משטח הרצועה ונחתה מול חופי ישראל - כך דווח היום (רביעי) בעיתון אל-אחבאר. על פי הדיווח, בכירי הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי סבורים כי הטלת האחריות של ישראל על הארגון היא ניסיון לפגוע בארגון ולהתכונן לעימות צבאי. וליד אל-קטטי, חבר הלשכה המדינית אמר כי "תנועתו לא תתנער מפעילותה ותשגר טילים אם יהיה בכך צורך".

מקור בוועד המארגן את תהלוכות השיבה אמר לאל-אחבאר כי גברה האפשרות להסלמה בגלל אי עמידתה של ישראל ביישום הבנות, והצביע על כך שאזור עוטף עזה ישוב לבעור עם בוא עונת קציר החיטה. הוא ציין כי מתקיימים מגעים אינטנסיביים עם הפלגים באמצעות מתווכים במטרה להכיל את המצב ולמנוע הידרדרות, בעוד הפלגים מתעקשים על עמדתם לגבי מתן ארכה זמנית לגיבוש ליישם את סעיפי הבנות הרגיעה.

כיפת ברזל עוטף עזה, 29 מרץ 2019. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
סוללת כיפת ברזל באזור הדרום/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

המתווכים העבירו לפלגים מסר לפיו "ישראל לא מעוניינת בהסלמה בעת הנוכחית, אך לא תתיר שיגור רקטות נוספות מרצועת עזה לכיוון שטח ישראל". הפלגים השיבו כי "ההסלמה בדרך כל עוד ישראל מתמהמהת ביישום ההבנות, וכי הלחץ על הגבולות יהיה גדול ויכול להתפתח ולקלקל את האירווזיון בישראל".

לוואלה! NEWS נודע אתמול כי לפני הירי - חמאס העביר לישראל בחשאי רשימת בקשות לדיון בהסדרה. בצה"ל מעריכים כי הג'יהאד פועל לאחרונה כדי לסכל את תהליך ההסדרה בין ישראל לחמאס בתיווך מצרי.

עוד באותו נושא

לפני ירי הג'יהאד האסלאמי: חמאס העביר בחשאי לישראל בקשות להסדרה

לכתבה המלאה
מפקד גזרת צפון הרצועה של הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל-עטא. דובר צה"ל
בהאא אבו אל-עטא, מפקד מרחב צפון הרצועה של הג'יהאד האסלאמי/דובר צה"ל

הירי מרצועת עזה בוצע בהוראה ישירה של מפקדת הג'יהאד בדמשק הממומנת על ידי איראן בעשרות מיליוני דולרים מדי שנה. הארגון ניסה להוציא אל הפועל פיגועים נגד כוחות צה"ל על גדר המערכת ברצועת עזה אך ברגע שהם סוכלו - פעל לשיגור הרקטה לעבר ישראל. בתגובה לירי ישראל תקטין את מרחב הדיג ברצועת עזה לשישה מיילים ימיים.

הרגיעה ברצועת עזה מתאפשרת בזכות העברת הכספים של קטאר - תהליך שהיה אמור להסתיים בחודש אפריל. כמו כן, נמשך הפיקוח הישראלי על העברת הכספים לרצועה על ידי טביעת אצבע וצילום של מקבלי הכסף. צה"ל ממשיך כמו בחודש האחרון לשמר מוכנות להסלמה והידרדרות לאורך רצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully