וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעה פלסטינים נהרגו בתקיפות בעזה: "ישראל תשלם"

גיא אלסטר, אמיר בוחבוט ויפעת רוזנברג

4.5.2019 / 23:01

בין ההרוגים בתקיפות תינוקת בת שנה ואמה ההרה, אך בצה"ל טוענים כי הן נהרגו מפעילות טרור פלסטינית. הפלגים בעזה קיבלו אחריות על מטח הרקטות, שלדבריו בוצע "בתגובה לפגיעת האויב בבני עמנו". בג'יהאד איימו לירות על דימונה, נתב"ג ובתי הזיקוק. צה"ל תקף 120 יעדים

עריכה: תומר לוי

ארבעה פלסטינים נהרגו היום (שבת) בתקיפות צה"ל ברצועת עזה. על פי משרד הבריאות הפלסטיני, שתיים מההרוגות הן תינוקת בת שנה וחודשיים, סבא מחמוד אבו עראר, מפגיעה ישירה בבית לאהיא, וכן אמה ההרה, פלסטין סאלח אחמד אבו עראר, שמותה נקבע מאוחר יותר. ההרוגים הנוספים הם חאלד אבו קליק וכן הצעיר הפלסטיני עמאד מחמד נסיר, בן 22, שנהרג בתקיפה בצפון רצועת עזה.

עם זאת, בצה"ל מכחישים כי התינוקת ואמה נהרגו כתוצאה מתקיפות צה"ל. דובר צה"ל בערבית, סגן אלוף אביחי אדרעי, צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "יותר ויותר אינדיקציות מגיעות מרצועת עזה ומטילות ספק משמעותי באמיתות הודעת משרד הבריאות של חמאס אודות נסיבות מותן של התינוקת ואמה. על פי הסימנים מותן נגרם מפעילות טרור על ידי מחבלים פלסטינים ולא מתקיפה ישראלית".

בנוסף להרוגים, בתקיפות נפצעו עוד 30 פלסטינים בעזה. בחדר המבצעים של הפלגים הפלסטיניים קיבלו אחריות על מטח הרקטות שנמשך מהבוקר. בהודעתו הצהיר חמ"ל הפלגים כי הירי בוצע "בתגובה לפגיעת האויב הציוני בדם של בני עמנו והפגיעה המכוונת וחיסול הלוחמים במוצבים הצבאיים אתמול".

לקריאה נוספת:
הג'יהאד האסלאמי בסרטון חדש: מעדיפים למות מאשר להיכנע לישראל
צה"ל תקף עמדת חמאס בצפון הרצועה; שתי רקטות שוגרו לעבר ישראל
גורם בג'יהאד האסלאמי מאיים: "בגלל התמהמהות ישראל - גדל הסיכוי להסלמה"

תקיפת חיל האוויר בעזה 4 במאי 2019. רויטרס
תקיפות חיל האוויר בעזה, הערב/רויטרס

הפלגים הפלסטיניים הוסיפו כי הם "עוקבים אחר התנהגות האויב הציוני ומידת דבקותו בהפסקת התוקפנות על עמנו", והודיעו כי הם יגיבו בהתאם לכך. "אנו מזהירים כי התגובה שלנו תהיה קשה, רבה ונרחבת יותר אם ימשיך בתוקפנות. נמשיך לשמש מגן של תושבינו, עמנו ואדמתנו", אמרו.

ההודעות נמסרו על רקע התקיפות שביצע צה"ל ברצועת עזה, שכוונו נגד עשרות מטרות חמאס והג'יהאד האסלאמי. כחלק מהתקיפות, הופצץ בניין המשרדים של סוכונות הידיעות הטורקית "אנאדולו". בתגובה, חמ"ל הפלגים הפלסטיניים הכריז על שיגור לאשקלון, אופקים וקריית גת בתגובה לפגיעה במבני מגורים, והזהיר כי "אם ימשיך האויב - תורחב התגובה לאשדוד ובאר שבע".

בג'יהאד האסלאמי הפיצו סרטון שבו העבירו מסר "לאויב הציוני", לפיו "מעגל האש מתרחב. בארגון איימו לפגוע בכור בדימונה, בנמל התעופה בן-גוריון ובבתי הזיקוק בחיפה. לפני כן, דובר הג'יהאד האסלאמי, מוסעב אל-ברים, הזהיר כי בכוונת הארגון לחבל בתחרות האירוויזיון שתקיים בעוד כשבועיים בתל אביב. "נמנע מהכיבוש את ההזדמנות להצליח בכל פסטיבל שיפגע בנרטיב הפלסטיני", אמר. "הגיהינום יהיה הגורל של חיי המתנחלים אם תימשך ותתרחב תוקפנות הכיבוש הציוני על עמנו והתנגדותנו. למקבל ההחלטה על המלחמה אנו אומרים אל תחלום ולא תקבל רגיעה שאת מחירה ישלם העם הפלסטיני".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

המאמצים המצריים למניעת הסלמה

מוקדם יותר, עיתון "אל-קודס" דיווח כי גורם בזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי זומן בדחיפות לקהיר, וזאת לבקשת מצרים. כמו כן, גורם דיפלומטי מסר כי שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, מנהל מאז שעות הבוקר מגעים עם ישראל, מצרים וחמאס בניסיון להרגיע את המצב ולהימנע מהסלמה.

במערכת הבריאות הפלסטינית החליטו להעלות את רמת הכוננות בבתי החולים נוכח המשך ההסלמה ברצועה. כמו כן, בעקבות המצב, חלק מבתי הספר ברצועה לא יקיימו לימודים, וזאת בהתאם לשיקול דעתם של המנהלים. בתוך כך, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, הודיע על סגירת המעברים ארז וכרם שלום, וכן על ביטול מרחב הדיג ברצועת עזה עד להודעה חדשה.

תקיפת חיל האוויר בעזה 4 במאי 2019. רויטרס
תקיפות חיל האוויר בעזה, הערב/רויטרס

רשתות התקשורת הפלסטיניות דיווחו כי מפקד הגזרה הצפונית בסראיא אל-קדס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד, ניצל מניסיון חיסול בצפון הרצועה, וכן כי צה"ל תקף תצפית חמאס במזרח חאן יונס. צה"ל אישר כי טנקים של צה"ל תקפו כמה עמדות של חמאס ברצועה וזאת בתגובה לירי של לפחות 150 רקטות לעבר ישראל.

דובר חמאס פרסם בחשבון הטוויטר שלו בעקבות ההסלמה כי "ההתנגדות תישאר מוכנה להגיב על פשעי הכיבוש, לא תאפשר לו לשפוך את דם עמנו ומחוייבת להגן עליו ועל תהלוכות השיבה". דובר החזית הדמוקרטית ברצועה, ויסאם זעבר, מסר כי ארגונו מטיל על ישראל את האחריות להסלמה ברצועת עזה. "מדגישים כי ההתנגדות מוכנה להגיב ולא תעמוד בחיבוק ידיים כדי להגן על עמנו אם תסלים התוקפנות הישראלית", נמסר.

עשן מיתמר מרצועת עזה אחרי תקיפות של ישראל, 4 במאי 2019. AP
תקיפות חיל האוויר בעזה, הערב/AP

עוד אמר מוקדם יותר כי "לא נאפשר לכיבוש להשתמש בסבל עמנו לטובת החשבונות הפוליטיים שלו". הג'יהאד האסלאמי שחרר הודעה נוספת לפיה הם קוראים להמשיך בתקיפות. "ההתנגדות מבצעת את חובתה ותפקידה בהגנה על העם הפלסטיני ונכונה להמשיך להגיב ולהתנגד לתוקפנות בטווח הנרחב ביותר מבחינת מיקום וזמן כדי שהאויב לא ימשיך בטרור שלו".

עוד נמסר כי "פשעי הצלפים מאתמול ולאורך השבועות האחרונים הם הוצאות להורג, אותם פשעים מתבצעים במחסומים בגדה המערבית ואלה פשעים שיש להגיב עליהם". לשיטתם, "התנערות הכיבוש מהבנות סיום המצור ושיבוש הדרכים ליישומם מביעים את מידת הזלזול השל הכיבוש בערכים ואמנות בינלאומיות ומוסריים". בסרטון נוסף שפרסם הג'יהאד האסלאמי, הזהיר כי מעגל האש מתרחב.

אמש במסגרת העימותים לאורך גדר המערכת בגבול רצועת עזה, חייל נפצע באורח בינוני וחיילת נוספת נפצעה באורח קל מירי צלף לעבר כוח צה"ל. בתגובה לירי, כלי טיס של צה"ל תקף עמדה צבאית של חמאס בדרום רצועת עזה בסמוך לגדר המערכת. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי ארבעה פלסטינים נהרגו בתקיפות צה"ל ובעימותים, בהם עלא אל-בובלי בן 29 ועבדאללה אבו מלוח בן 33, וצעיר בן 19 שנפצע באזור חאן יונס ומת מפצעיו.

(עדכון ראשון: 11:26)

פגיעה בבית בח'אן יונס 4 באפריל 2019. אתר רשמי
פגיעה בבית בחאן יונס, היום/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully