וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הג'יהאד האסלאמי בסרטון חדש: מעדיפים למות מאשר להיכנע לישראל

יפעת רוזנברג

2.5.2019 / 20:11

לאחר ירי רקטות לשטח ישראל, אמרו בג'יהאד האסלאמי שלא יקבלו הסכם רגיעה בעזה וש"האויב ישלם את החשבון במערכה הזאת". בסרטון חדש, שבו מוצגים פעילי הארגון ותקיפות צה"ל, איימו לירות רקטות ולפגוע ביישובים הסמוכים לגבול. "מוכנים למות כשהידים, עדיף ממות ילדים ברעב"

.

הג'יהאד האסלאמי פרסם היום (חמישי) סרטון חדש שבו הצהיר כי לא יקבל הסכם רגיעה ברצועת עזה ואיים כי בארגון מעדיפים "למות כשהידים" מאשר להיכנע לישראל. בסרטון, שבו מוצגות תקיפות צה"ל ברצועת עזה לצד קטעי וידיאו של פעילי הג'יהאד האסלאמי, אמר הארגון: "כמו שלנו כואב, כך אנחנו יכולים להכאיב לאויב בכל היישובים שלו הסמוכים לרצועת עזה. הרקטות הללו יפגעו מדי יום בהרתעה של ישראל, שאותה היא כופה על העולם".

"ישראל מחשיבה את עצמה כמעצמה באזור", אמרו בג'יהאד האסלאמי. "תנועות ההתנגדות פוגעות באופן יומיומי בהרתעה והופכת את ישראל למדינה חסרת ערך במובן האזורי והבינלאומי. האויב ישלם את החשבון במערכה הזו, ולא רק אנחנו נשלם אותו".

עוד הוסיפו כי "לעולם לא נסכים שהעם הפלסטיני ימות כשהוא נתון במצור. אנחנו מוכנים להיות שהידים במערכה, וזה עדיף עשרות מונים ממותם של ילדים מרעב. הלוחמים מוכנים למות בשדה הקרב עבור הצרכים ההומניטריים שלהם. אנחנו אומרים - נפגע בביטחון ישראל, נפגע בחיי אזרחי ישראל בכל הערים שלה. לא נסכים בשום מצב שהוא למצב של רגיעה תמורת רגיעה. אנחנו מוכנים למות כשהידים במערכה הזו וזה עדיף לנו מכניעה".

עוד בוואלה! NEWS:
גורם בג'יהאד האסלאמי מאיים: "בגלל התמהמהות ישראל - גדל הסיכוי להסלמה"
במערכת הביטחון לא לוקחים סיכון: הדריכות עולה לצד המגעים עם חמאס
לפני ירי הג'יהאד האסלאמי: חמאס העביר בחשאי לישראל בקשות להסדרה

פעיל הג'יהאד האיסלאמי במהלך פעילות מבצעית מתוך סרטון שהארגון פרסם. אתר רשמי
"יכולים להכאיב לאויב בכל היישובים שלו". מתוך הסרטון/אתר רשמי

הבוקר נורתה רקטה לשטח ישראל, שגרמה להפעלת התרעת צבע אדום במועצה האזורית שער הנגב ואותרה בשטח פתוח מבלי לגרום לנזק או לנפגעים. השיגור בוצע לאחר שצה"ל תקף כמה יעדי טרור במתחמי חמאס בצפון הרצועה, על פי דובר צה"ל "בתגובה לשיגור בלוני נפץ ותבערה לעבר שטח ישראל".

מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי, זיאד נחאלה, איים היום כי ייפגע בערים הגדולות בישראל במקרה של פגיעה באנשי ארגונו או של פלגים אחרים. "נגיב בכל הכוח, לא יהיו לנו קווים אדומים, ללא קשר להבנות", הזהיר.

אתמול, לפי דיווח בעיתון אל-אחבאר, העבירה ישראל לחמאס מסר לפיו היא מתכוונת להכיל את ירי הרקטה ששוגרה לפני שלושה ימים משטח הרצועה ונחתה מול חופי ישראל. על פי הדיווח, בכירי הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי סבורים כי הטלת האחריות לירי הרקטה על הארגון היא ניסיון לפגוע בו ולהתכונן לעימות צבאי. וליד אל-קטטי, חבר הלשכה המדינית אמר כי "תנועתו לא תתנער מפעילותה ותשגר טילים אם יהיה בכך צורך".

עוד באותו נושא

צה"ל תקף עמדת חמאס בצפון הרצועה; שתי רקטות שוגרו לעבר ישראל

לכתבה המלאה
מפקד גזרת צפון הרצועה של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, בהאא אבו אל-עטא. דובר צה"ל
איימו בהסלמה. הג'יהאד האסלאמי/דובר צה"ל

מקור בוועד המארגן את תהלוכות השיבה אמר לאל-אחבאר כי גברה האפשרות להסלמה בגלל אי עמידתה של ישראל ביישום ההבנות, ואמר שאזור עוטף עזה ישוב לבעור עם בוא עונת קציר החיטה. הוא ציין כי מתקיימים מגעים אינטנסיביים עם הפלגים באמצעות מתווכים במטרה להכיל את המצב ולמנוע הידרדרות, בעוד הפלגים מתעקשים על עמדתם לגבי מתן ארכה זמנית לגיבוש ליישם את סעיפי הבנות הרגיעה.

המתווכים העבירו לפלגים מסר לפיו "ישראל לא מעוניינת בהסלמה בעת הנוכחית, אך לא תתיר שיגור רקטות נוספות מרצועת עזה לכיוון שטח ישראל". הפלגים השיבו כי "ההסלמה בדרך כל עוד ישראל מתמהמהת ביישום ההבנות, וכי הלחץ על הגבולות יהיה גדול ויכול להתפתח ולקלקל את האירווזיון בישראל". לוואלה! NEWS נודע כי לפני הירי חמאס העביר לישראל בחשאי רשימת בקשות לדיון בהסדרה. בצה"ל מעריכים כי הג'יהאד פועל לאחרונה כדי לסכל את תהליך ההסדרה בין ישראל לחמאס בתיווך מצרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully