וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: "ישראל שלא מסוגלת לחדור לרצועת עזה, תיכנס ללבנון?"

גיא אלסטר ויפעת רוזנברג

2.5.2019 / 18:31

מזכ"ל חיזבאללה פנה לעם הלבנוני בנאום מיוחד לרגל יום השנה לחיסולו של מוסטפא בדר א-דין, שתכנן את המארב ללוחמי השייטת בספטמבר 1997. "אנחנו מסוגלים לחדור לגליל, וישראל יודעת זאת", הזהיר. "אני מבטיח שכל הגדודים שייכנסו ללבנון - יושמדו"

אתר רשמי

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נאם היום (חמישי) לרגל ציון יום השנה השלישי לחיסול בכיר חיזבאללה, בדר א-דין, ואיים במלחמה על ישראל מלבנון, "מומחי צבא ישראליים מדברים על נקודות תורפה רבות אצל ישראל. ללבנון יש נקודות חוזק רבות. איש לא יכול לפגוע בכוחות ההתנגדות. שישראל תעשה מלחמה אם היא רוצה. כולם בישראל מסכמים שמלחמה בלבנון צריכה להיות מהירה . הזמן של זה עבר. ההתנגדות יכולה לחדור לגליל והאויב יודע זאת".

נסראללה המשיך ואמר כי "ישראל, שלא מסוגלת להיכנס לרצועת עזה, תצליח להיכנס לדרום לבנון? אני מבטיח לכם שכל הגדודים שייכנסו ללבנון יושמדו מול עיני כלי התקשורת והעולם כולו. האזור שלנו נתון למזימות, והעוני והאבטלה בגלל ההגמוניות האמריקאיות והישראליות, כל הנפט והכסף זורם אליהם והם עושקים אותנו".

נסראללה המשיך בפנייתו לעם הלבנוני ואמר כי "אם לא תסכימו לוותר על חוות שבעא, ולוותר על הגבולות הימיים - ישראל תלחם בכם. אחיי הלבנונים, שאף אחד לא יפחיד אתכם. אתם לא חלשים - לבנון חזקה".

עוד בוואלה! NEWS
נסראללה: אי אפשר לכפות על הפלסטינים את עסקת המאה של טראמפ
נסראללה: הכרת ארה"ב בגולן - רגע מכונן בסכסוך הערבי-ישראלי
נסראללה מחפש תרומות לחיזבאללה: "הסנקציות הן מלחמה"

נסראללה מדבר בנאום לציון יום השנה לחיסולו של בדר א-דין. אתר רשמי
חסן נסראללה בנאומו, היום/אתר רשמי

נסראללה פתח את נאומו וסיפר על בדר א-דין, "מוסטפא בדר הוא מדור הראשונים שהלכו בדרך המאבק האסלאמי. כשמדברים עליו ועל המנהיגים הלוחמים שהיו עמו, מדברים על רוח האחריות שהייתה להם, מאז היו צעירים. עלינו להציג את פועלם לציבור כדי שילמדו ללכת בדרכם".

בדר א-דין, שחוסל במסתוריות בדמשק ב-2016, זכור שתכנן את המארב לכוח השייטת בספטמבר 1997, שהסתיים בצורה קשה - 11 לוחמים הרוגים, בהם מפקד הכוח סגן-אלוף יוסי קורקי, וחובש שנהרג בעת ניסיונות החילוץ.

נסראללה המשיך ואמר כי "היום בלבנון, לקחת אחריות על האומה שלך ועל ארצך זה דבר כמעט מגונה ואף מגיע לכדי בגידה. אף אחד לא לוקח אחריות על המקומות הקדושים. זה נחשב למגונה להתעניין במה שקורה בעולם הערבי ובמפרץ ובאזור בכלל. כולם דואגים רק למפלגה או לזרם או לעדה שלהם. בדר א-דין ואחרים סרבו להתנהלות הזו".

"הם לא פחדו מהאויב, הם הצליחו ליצור דבר גדול בג'יהאד, מכוח האדם המצומצם ומחוסר היכולת לרכוש נשק וחומרי נפץ", אמר נסראללה. "הדרך של חיזבאללה התחילה מאפשרויות מעטות. היו לבדר הישגים בתור בכיר צבאי בחזבאללה. למשל הפעולה האיכותית בה חשפנו שכוח ימי מיוחד מגיע לחוף ומוריד חיילים. בדר לא מיהר, הוא התכונן לדבר גדול. גילינו שהייתה הכנה לפעולה והכנו תכנית מארב של חוליות שהתחבאו באזור, וטמנו מטענים ברדת החשכה".

עוד באותו נושא

"היתקלות עם היהודים": חיזבאללה פרסם תיעוד חדש מאסון השייטת

לכתבה המלאה
סרטון של חיזבאללה על אסון השייטת. צילום מסך
הסרטון שפירסם חיזבאללה, בו מדבר מוסטפא בדר א-דין בגבו על אסון השייטת/צילום מסך

לכבוד יום השנה השלישי לחיסולו של בכיר חיזבאללה מוסטפא בדר א-דין, פרסם אתמול הארגון סרטון חדש העוסק באסון השייטת ב-1997. בדר א-דין, שחוסל במסתוריות בדמשק ב-2016, מדבר בגבו למצלמה, ומספר על המבצע. "לוחמי השייטת שהגיעו מאנצריה לא ידעו שהם נכנסים למלכודת שלנו".

"אף אחד (בישראל) לא ידע מה קרה להם, אבל לאחר תחקיר התברר כי זו חוליה של יחידת עילית", אמר בדר א-דין. לפי הגרסה הרשמית של חיזבאללה, הוא נהרג מירי המורדים על נמל התעופה בבירת סוריה, אך רבים מפקפקים בכך. בתחילה היו שייחסו את הפעולה לישראל, אולם הרמטכ"ל הקודם גדי איזנקוט אמר ב-2017 כי הוא חוסל כחלק מסגירת חשבונות פנימיים בחיזבאללה.

22 שנה אחרי הפעולה, שכונתה מבצע "שירת הצפצפה", והדעות עדיין חלוקות מה גרם לאסון. בחיזבאללה טוענים כי היה זה מארב מתוכנן היטב, ואילו יש מי שסבור שהכוח נתקל בו במקרה. אחרים אומרים כי המטענים שנשאו הלוחמים על גבם לצורכי המבצע לא היו בטוחים והתפוצצו עליהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully