וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היתקלות עם היהודים": חיזבאללה פרסם תיעוד חדש מאסון השייטת

2.5.2019 / 18:16

הארגון השיעי חשף את דבריו של מוסטפא בדר א-דין אחרי מותם של 12 החיילים ב-1997, עם ציון יום השנה השלישי לחיסולו המסתורי בסוריה: "הם לא ידעו שהם נכנסו למלכודת שלנו, ואמרנו להם 'אהלן וסהלן'. בהמשך, נראה מפקד השטח: "ראינו ערמות של החלאות"

עריכה: איתי עמרם

לכבוד יום השנה השלישי לחיסולו של בכיר חיזבאללה מוסטפא בדר א-דין, פרסם אתמול (רביעי) הארגון סרטון חדש העוסק באסון השייטת ב-1997. בדר א-דין, שחוסל במסתוריות בדמשק ב-2016, מדבר למצלמה כמי שתכנן את המארב לכוח ובהמשך נראה גם מפקד הפעולה בשטח, שמדבר עם גבו למצלמה.

"לוחמי השייטת שהגיעו מאנצריה לא ידעו שהם נכנסים למלכודת שלנו, ואמרנו להם: 'אהלן וסהלן'", אמר בדר א-דין, שהיה רמטכ"ל חיזבאללה עם חיסולו של עימאד מורנייה ב-2008. השניים, לפי מזכ"ל הארגון חסן נסראללה, תכננו את המארב לחיילים, שהסתיים בצורה קשה - 11 לוחמים הרוגים, בהם מפקד הכוח סגן-אלוף יוסי קורקי, וחובש שנהרג בעת ניסיונות החילוץ.

"אף אחד (בישראל) לא ידע מה קרה להם, אבל לאחר תחקיר התברר כי זו חוליה של יחידת עילית", אמר בדר א-דין. לפי הגרסה הרשמית של חיזבאללה, הוא נהרג מירי המורדים על נמל התעופה בבירת סוריה, אך רבים מפקפקים בכך. בתחילה היו שייחסו את הפעולה לישראל, אולם הרמטכ"ל הקודם גדי איזנקוט אמר ב-2017 כי הוא חוסל כחלק מסגירת חשבונות פנימיים בחיזבאללה.

לקריאה נוספת בנושא
"חיזבאללה גילה את ההכנות - והטמין מטען": 20 שנה לאסון השייטת

לכבוד יום השנה השלישי לחיסולו של בכיר חיזבאללה מוסטפא בדר 
א-דין, פרסם הארגון סרטון העוסק באסון השייטת באנצריה. אתר רשמי
בצה"ל אומרים שהוא חוסל כחלק מסגירת חשבונות פנימיים. בדר א-דין/אתר רשמי

בהמשך הסרטון נראה גם מפקד הפעולה בשטח, שמדבר עם גבו למצלמה. כשמולו לוח שעליו משורטט תרשים, אמר המפקד: "דיווחתי לפיקוד: 'היתקלות עם היהודים, התקלות עם היהודים'. בתרשים זה ניתן לראות כיצד חיילי האויב נפלו ביחד בתחום הפיצוץ ומרגע הפיצוץ ראינו ערמות של החלאות האנושיות".

22 שנה אחרי הפעולה, שכונתה מבצע "שירת הצפצפה", והדעות עדיין חלוקות מה גרם לאסון. בחיזבאללה טוענים כי היה זה מארב מתוכנן היטב, ואילו יש מי שסבור שהכוח נתקל בו במקרה. אחרים אומרים כי המטענים שנשאו הלוחמים על גבם לצורכי המבצע לא היו בטוחים והתפוצצו עליהם.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
סרטון של חיזבאללה על אסון השייטת. צילום מסך
מפקד המבצע בשטח מדבר עם גבו למצלמה/צילום מסך

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, אמר היום בנאומו לציון יום השנה לחיסול בדר א-דין, כי "מוסטפא בדר הוא מדור הראשונים שהלכו בדרך המאבק האסלאמי. כשמדברים עליו ועל המנהיגים הלוחמים שהיו עמו, מדברים על רוח האחריות שהייתה להם, מאז היו צעירים. עלינו להציג את פועלם לציבור כדי שילמדו ללכת בדרכם".

נסראללה המשיך ואמר כי "היום בלבנון, לקחת אחריות על האומה שלך ועל ארצך זה דבר כמעט מגונה ואף מגיע לכדי בגידה. אף אחד לא לוקח אחריות על המקומות הקדושים. זה נחשב למגונה להתעניין במה שקורה בעולם הערבי ובמפרץ ובאזור בכלל. כולם דואגים רק למפלגה או לזרם או לעדה שלהם. בדר א-דין ואחרים סרבו להתנהלות הזו".

"הם לא פחדו מהאויב, הם הצליחו ליצור דבר גדול בג'יהאד, מכוח האדם המצומצם ומחוסר היכולת לרכוש נשק וחומרי נפץ", אמר נסראללה. "הדרך של חיזבאללה התחילה מאפשרויות מעטות. היו לבדר הישגים בתור בכיר צבאי בחזבאללה. למשל הפעולה האיכותית בה חשפנו שכוח ימי מיוחד מגיע לחוף ומוריד חיילים. בדר לא מיהר, הוא התכונן לדבר גדול. גילינו שהייתה הכנה לפעולה והכנו תכנית מארב של חוליות שהתחבאו באזור, וטמנו מטענים ברדת החשכה".

סרטון של חיזבאללה על אסון השייטת. צילום מסך
סרטון של חיזבאללה על אסון השייטת/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully