וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנט עצר את היורה באוניברסיטת צפון קרוליינה - ושילם בחייו

3.5.2019 / 7:57

כשסטודנט לשעבר נכנס לכיתה באוניברסיטה בארה"ב ופתח באש - זינק עליו ריילי הוואל וריתק אותו לרצפה, תוך שהוא מרוויח זמן לפני לכידתו של החמוש. במשטרה אמרו כי "הקרבתו הצילה חיים" וקרוביו תיארו אותו כגיבור: "איבד את חייו כדי להגן על אחרים, זה מתאים לו"

ריילי הוואל סטודנט באוניברסיטת קרוליינה הצפונית שהתעמת עם היורה בירי המוני ב-1 במאי 2019. אתר רשמי
"אם מישהו מעד או נפל, או היה הראשון לנסות לעזור להם". הוואל/אתר רשמי

אחד משני ההרוגים בירי שאירע אתמול (רביעי) באוניברסיטת קרוליינה הצפונית הוא סטודנט שהוגדר על ידי חבריו כ"גיבור", לאחר שהתעמת עם היורה וככל הנראה הצליח למנוע ממנו להמשיך לירות באנשים נוספים. היורה, טריסטן אנדרו טרל, נאשם בהריגתו של הוואל ושל סטודנטית נוספת, כמו גם בפציעתם של ארבעה בני אדם, ועומד למשפט בגין רצח וניסיון רצח.

כמו סטודנטים רבים בני דורו, הוואל בן ה-21 ככל הנראה עבר תדרוכים לאירועי ירי המוני. בתדרוכים אלה, הם למדו להימלט כל עוד הם יכולים, להתחבא אם אין באפשרותם לברוח, או בתרחיש הנורא שבו היורה מונע מהם את שתי האפשרויות - להילחם על חייהם. במהלך התקרית, בעת שיעור אנתרופולוגיה, הוא ריתק לרצפה את החמוש, שפתח באש עם רובה שנרכש שלא כחוק, ונהרג. בנוסף אליו, נהרגה גם אליס ר' פרלייר, בת 19 ממידלנד, ונפצעו שלושה סטודנטים מקרוליינה הצפונית וסטודנט אחד מערב הסעודית.

עוד בוואלה! NEWS:
50 כדורים ורובה שנרכשו כחוק: היורה מקליפורניה מכחיש את האישומים
"על סף קטסטרופה": רוסיה וסוריה מגבירות את התקיפות באידליב
התובע הכללי בשימוע בסנאט: "החשדות נגד טראמפ לא הספיקו לאישום"

כוחות משטרה באוניברסיטת קרוליינה הצפונית. AP
זירת הירי באוניברסיטת צפון קרוליינה/AP

חברו, דיוויד בלנאפ, אמר כי החלטתו להתעמת עם היורה כדי להציל את חייהם של אחרים תואמת את אופיו. אתמול הוא השתתף בהדלקת נרות לזכר הקורבנות כשהוא לבוש בחולצת טי-שירט שעליה נכתב: "ריילי הוואל הוא גיבור". "זה נראה כמו משהו שמתאים לו לעשות", אמר דיוויד, סטודנט בשנתו השנייה. "אני רוצה להיות המורשת שלו. הוא איבד את חייו כדי להגן על החיים של האנשים שלהם הוא דאג".

על פי מפקד המשטרה המקומית קר פוטני, הוואל הפיל את היורה לרצפה, ובכך הרוויח זמן על מנת לאפשר לשוטר להגיע לכיתה וללכוד את החשוד, שהיה מצויד בתחמושת רבה. הבלשים אינם בטוחים האם טרל כיוון למישהו מסוים, אך הם יודעים שהוא בחר את הבניין על שם קנדי באוניברסיטה בכוונה, ולא הראה אף סימן שבכוונתו להפסיק לירות לפני שהוואל התערב. "הקרבתו הצילה חיים", אמר מפקד המשטרה.

עוד באותו נושא

ירי בקמפוס: סטודנט רצח שני אנשים באוניברסיטת קרוליינה הצפונית

לכתבה המלאה
כוחות משטרה מחוץ לאוניברסיטת קרוליינה הצפונית לאחר ירי של סטודנט. AP
שוטרים בזירת הירי באוניברסיטת צפון קרוליינה/AP

מניעו של היורה אינם ברורים. הוא נרשם לאוניברסיטה, אך פרש בסמסטר הנוכחי, ומפקד המשטרה שהוא לא זוהה כאיום פוטנציאלי. טרל היה על הספקטרום האוטיסטי, אך תואר כ"חכם ככל שיכול להיות", מספיק כדי ללמוד שפות זרות. "פשוט נכנסתי לכיתה ויריתי בבחורים", הוא אמר לעיתונאים אחרי מעצרו, כשקצינים מובילים אותו באזיקים.

גופתו של הוואל תועבר מבית העלמין בשרלוט לעיירת מולדתו בוויינסוויל שבמערב המדינה. משפחתו אמרה כי הוא היה "בחור גדול, שרירי עם לב ענק" בהצהרה שנמסרה ביום רביעי האחרון. "הוא תמיד שם אחרים לפני עצמו ואף פעם לא היסס לעזור לכל מי שהיה זקוק לכך", אמרו.

אביו של בת זוגו לשעבר אמר לחדשות שמעשה הגבורה שלו אינו מפתיע. קווין ווסטמורלנד, שבתו לורן יצאה עם הוואל במשך שש שנים, תיאר אותו כבחור אתלטי ורחום שהיה יכול להיות כבאי או פרמדיק טוב. "אם קרה בחדר מה שאומרים שקרה שם, לגמרי הייתי יכול לראות את ריילי עושה את זה", טען. "הוא פשוט מסוג האנשים האלה, אם מישהו מעד או נפל, או היה הראשון לנסות לעזור להם".

(עדכון ראשון, 2.5, 22:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully