וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התובע הכללי בשימוע בסנאט: "החשדות נגד טראמפ לא הספיקו לאישום"

2.5.2019 / 1:14

בעדותו הראשונה בפני הקונגרס מאז פרסום דוח התובע המיוחד הדף וויליאם בר את הביקורת כלפיו בעניין החלטתו לנקות את הנשיא מהחשדות שעלו בעניינו מחקירת המעורבות הרוסית. זאת, ברקע ההודעה כי מולר שיגר אליו מכתב מחאה על מסקנותיו

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

התובע הכללי בארצות הברית, וויליאם בר, העיד אתמול (רביעי) לראשונה בפני הקונגרס מאז פרסום דוח החקירה של התובע המיוחד, רוברט מולר, בעניין ההתערבות הרוסית בבחירות. בר הדף בעדותו את הביקורת שהופנתה כלפיו בעניין החלטתו לנקות את שמו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, מהחשדות שעלו כלפיו מחקירת המעורבות הרוסית.

עדותו של בר מגיעה ברקע הודעת משרד המשפטים כי בסוף חודש מרץ, התובע המיוחד רוברט מולר, שיגר מכתב מחאה לתובע הכללי, על כך שטען כי החקירות שניהל מנקות את הנשיא טראמפ מהחשדות בגין שיבוש הליכי חקירה.

בעדותו הראשונה מאז פרסום הדוח בן 448 העמודים ב-18 אפריל, בר התמודד עם שאלות נוקבות של ועדת המשפט של הסנאט, בהן נשאל, בין היתר, מדוע לאחר שקיבל את הדוח ממולר במרץ, הסיק כי הנשיא לא ביקש, בניגוד לחוק, לסגור את החקירה שארכה 22 חודשים, מה שנתפס כשיבוש חקירה.

לקריאה נוספת:
הקרע מעמיק: מכתב המחאה של מולר לתובע הכללי סביב חקירת טראמפ
סגן התובע הכללי בארה"ב, שהיה אחראי על חקירת מולר, התפטר
ארה"ב: המרגלת הרוסייה נשלחה ל-18 חודשי מאסר

התובע הכללי של ארצות הברית וויליאם בר מעיד בפני ועדת המשפט של הסנאט על דוח מולר, 1 במאי 2019. רויטרס
לא חושב שהחשדות בתיק הספיקו עד כדי כתב אישום", בר בעדותו בפני הוועדה, אתמול/רויטרס

"אני לא חושב שהחשדות בתיק הספיקו עד כדי כתב אישום ותביעה", העיד בר, שמונה על ידי טראמפ לאחד התפקידים הבכירים ביותר במערכת אכיפת החוק בארצות הברית.

חברי הקונגרס הדמוקרטים שנכחו בשימוע האשימו את בר בניסיון להגן על הנשיא הרפובליקני. הוא הדף את הביקורת שנשמעה על הדרך בה פרסם את הדוח, במסגרתה נטען כי במהלך שליחתו לדפוס דאג משרד החוץ להסיר פרטים מסווגים בעלי רגישות ביטחונית מהגרסה שפורסמה. במהלך השימוע טען בר כי טראמפ לא פעל כדי לפגוע בחקירה וכי המניע שלו לא היה מושחת.

"בחרת להיות הפרקליט של הנשיא טראמפ ולתפוס את הצד שלו לתפיסתו את האינטרס של העם האמריקני", אמר הסנאטור הדמוקרטי, מאזי הירונו, וכינה אותו "אדם שהקריב את המוניטין שלו לטובת השקרן שיושב בחדר הסגלגל". הוא קרא לבר להתפטר. הסנאטור הרפובליקני ויושב ראש ועדת המשפט של הסנאט, לינדזי גראהם, מיהר לצאת להגנתו של בר והשיב להירונו: "אתה הרגע השמצת את האדם הזה".

עוד באותו נושא

הקרע מעמיק: מכתב המחאה של מולר לתובע הכללי סביב חקירת טראמפ

לכתבה המלאה
התובע הכללי של ארצות הברית וויליאם בר מעיד בפני ועדת המשפט של הסנאט על דוח מולר, 1 במאי 2019. רויטרס
הדף את הטענות נגדו. בר בעדותו בפני הוועדה, אתמול/רויטרס

בתגובה לטענות כי טראמפ דחף לפיטוריו של מולר במהלך החקירה, אמר בר לסנאטורית דיאן פיינסטיין, הדמוקרטית הבכירה בוועדה, כי "יש הבדל בין להגיד 'תפטר אותו, לך תפטר את מולר', לבין להגיד, 'האם ניתן לפטר אותו על בסיס ניגוד עניינים'. ההבדל ביניהם הוא שאם אתה מדיח אדם על בסיס ניגוד עניינים - ככל הנראה - אדם אחר ימונה במקומו".

הלילה דווח כי בר לא יעיד בפני וועדת המשפט המקבילה של בית הנבחרים בהמשך היום. מקור דמוקרטי מסר לסוכנות רויטרס כי הוועדה מצפה ממשרד המשפטים לאשר את החלטתו של בר במכתב רשמי.

התובע המיוחד לשעבר רוברט מולר אחרי שיצא מכנסיה בוושינגטון, 24 במרץ 2019. AP
התובע המיוחד רוברט מולר/AP

בדוח החקירה המלא, הציג מולר שורה של מקרים שבהם עשוי היה טראמפ להיות מעורב לכאורה בשיבוש הליכי חקירה. עם זאת, מולר לא הגיע למסקנה אם טראמפ אכן שיבש את החקירה, אבל גם לא זיכה אותו והותיר לקונגרס פתח לחקור זאת. מולר, ראש ה-FBI לשעבר, חשף גם "מספר רב של קשרים" בין ממשלת רוסיה לבין הקמפיין של טראמפ, אבל קבע כי אין מספיק ראיות כדי לקבוע שאכן הייתה קנוניה שמטרתה להשפיע על תוצאות הבחירות.

בניגוד לעמדה שהביע התובע הכללי קבע מולר כי "יש ראיות לגבי המעשים והכוונה של הנשיא המונעות מאיתנו להגיע למסקנה חד-משמעית שהוא לא ביצע שום פשע". מולר הוסיף: "ובהתאם לזאת, בעוד שהדוח הזה לא קובע כי הנשיא ביצע עבירה כלשהי, הוא גם לא מזכה אותו".

(עדכון ראשון: 23:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully