וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן התובע הכללי בארה"ב, שהיה אחראי על חקירת מולר, התפטר

רוד רוזנשטיין, שפיקח על חקירת התובע המיוחד, עדכן את טראמפ כי הוא יעזוב את התפקיד ב-11 במאי. המהלך היה צפוי ונדחה עד להגשת הדוח של מולר. בבית הלבן לא הגיבו, אך כבר מינו מחליף. "תמיד שמנו את אמריקה בראש סדר העדיפויות"

רוד רוזנשטיין, סגן התובע הכללי של ארצות הברית, הגיש היום (שלישי) מכתב התפטרות לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. סגן התובע הכללי היה צפוי לפרוש מתפקידו כבר במרץ. הבית הלבן לא הגיב, אבל ציין כי טראמפ כבר מינה את סגן שר התחבורה ג'פרי רוזן להחליף אותו. רוזנשטיין, שמינה את רוברט מולר במאי 2017 בכדי לחקור את הקשרים בין ממשלת רוסיה לבין קמפיין הבחירות של טראמפ, אמר כי יעזוב את תפקידו ב-11 למאי. פרישתו נדחתה עד להגשת הדוח של מולר.

במכתבו לטראמפ, הדהד רוזנשטיין שתיים מהסיסמאות הבולטות של הנשיא, כשכתב שהוא לאייש את המשרד עם גורמים רשמיים "המסורים לערכים העושים את אמריקה גדולה". הוא הוסיף כי "תמיד שמנו את אמריקה בראש סדר העדיפויות".

סגן התובע הכללי היה צפוי לפרוש מתפקידו כבר במרץ. הבית הלבן לא הגיב, אבל ציין כי טראמפ כבר מינה את סגן שר התחבורה ג'פרי רוזן להחליף אותו.

לקריאה נוספת:
פייק ניוז? להיפך: הדוח של מולר פירק את התיאוריה של טראמפ
איים להתפטר לפני שידיח את מולר: האיש שהציל את טראמפ מעצמו
השיחות החשאיות, הפגישות המתוחות: מאחורי הקלעים של חקירת טראמפ

רוד רוזנשטיין, סגן התובע הכללי בארצות הברית 7 בפברואר 2019. רויטרס
"תמיד נשים את אמריקה ראשונה", רוד רוזנשטיין/רויטרס

מולר, בדוח הסופי שלו, לא קבע אם טראמפ שיבש את חקירת המעורבות הרוסית ולא מצא ראיות לכך שהקמפיין של טראמפ שיתף פעולה עם מוסקבה. במקום זאת, הוא הציג ראיות לשני הכיוונים. אחרי הדוח הסופי, רוזנשטיין והתובע הכללי וויליאם בר קבוע כי אין מספיק ראיות כדי להעמיד לדין את טראמפ. במכתבו, כתב סגן התובע כי "אנחנו אוכפים את החוק ללא מורא או משוא פנים, משום שראיות אמינות הן אינן דבר פוליטי".

רוזנשטיין הרפובליקני ספג ביקורת רבה מכיוונו של טראמפ ושל בעלי בריתו אחרי שמינה את מולר. הוא גם היא מעורב בתהליך קבלת החלטות במשרד המשפטים שזכה לביקורות מצד הדמוקרטים.

בשנה שעברה דווח כי רוזנשטיין הציע ב-2017 להקליט בסתר את הנשיא ולגייס חברי ממשל כדי להדיח את הנשיא במסגרת התיקון ה-25 לחוקה. על אף הזעם של טראמפ, רוזנשטיין, שאמר כי הסיפור "אינו מדויק", נותר בתפקידו.

דונלד טראמפ, 18 באפריל 2019. רויטרס
לא הדיח את רוזנשטיין למרות הביקורת. טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully