וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: המרגלת הרוסייה נשלחה ל-18 חודשי מאסר

מריה בוטניה התחננה מהשופט לרחם עליה, אולם על אף ששיבח את שיתוף הפעולה שלה עם הרשויות גזר עליה את העונש שדרשה התביעה, שיכלול את תשעת החודשים שכבר הייתה עצורה בהן. היא קשרה קשר עם גורם רוסי להשפיע על ה-NRA והרפובליקנים. פוטין זועם:" שערורייה"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

מריה בוטינה, אזרחית רוסיה שהורשעה בריגול בארצות הברית, נשלחה ביום שישי ל-18 חודשי מאסר. בוטינה בת ה-30, במקור מסיביר, התחננה בפני השופט לרחמים והביעה חרטה על שקשרה קשר עם חבר פרלמנט רוסי לשעבר לחדור ללובי הנשק NRA ולהשפיע על פעילים שמרנים ורפובליקנים בארצות הברית, חברי מפלגתו של הנשיא דונלד טראמפ.

"הרסתי את חיי", אמרה בוטיניה, שנמצאת במעצר מאז יולי, בבית המשפט. אחרי שבתחילה הכחישה כל קשר לפרשה, היא שינתה את עמדתה אחרי שהגיעה בדצמבר להסדר טיעון שכלל עבירה אחת של קשירת קשר.

השופט ציין כי בוטינה סיפקה "עזרה משמעותית" לרשויות, אולם הוא גזר עליה את העונש שעליו המליצה התביעה. "לא מדובר בחוסר הבנה של סטודנט ז", פסק. העונש כולל את תשעת החודשים שבהם הוחזקה בוטניה במעצר, ובסיום היא תגורש מארצות הברית. אחרי שגזר את עונשה, איחל לה השופט את "מירב ההצלחה".

מריה בוטינה, אזרחית רוסיה שמאושמת בריגול בארה"ב. אתר רשמי
תגורש מארה"ב אחרי ריצוי עונשה. מריה בוטינה/אתר רשמי

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין גינה את העונש שלה בחריפות אתמול, ואמר כי זה "עיוות דין" ו"שערורייה". בשיחה עם כתבים בבייג'ינג, אמר פוטין כי נראה שזהו ניסיון של גורמים ברשויות אכיפת החוק ובמערכת המשפט של ארצות הברית לשמור על כבודם.

"לא ברור במה היא הורשעה או איזה פשע היא ביצעה", אמר נשיא רוסיה בתגובה ראשונה על העונש. "אני חושב שזו דוגמה ברורה ל'שמירה על כבוד'. הם עצרו אותה ושמו את הנערה בכלא, אבל לא היה שום דבר נגדה, אז כדי לא להיראות טיפשים לגמרי, הם נתנו לה, תפרו לה, עונש של 18 חודשי מאסר כדי להראות שהיא אשמה במשהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully