וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פנטזיה בלי סיכוי": תגובת עומר ינקלביץ' לאפשרות שתערוק לליכוד

1.5.2019 / 17:16

גורמים בסביבת נתניהו סימנו את עומר ינקלביץ' מכחול לבן כ"נקודת תורפה" שיהיה ניתן להפעיל עליה לחצים לטובת הקמת קואליציה, מתוך מחשבה כי השפעתם של רבנים עשויה לשכנע אותה. "כל אופציה לסחר פוליטי מכוער אינה קיימת בעולם המושגים שלי", הגיבה

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניב מעוז

ח"כ עומר ינקלביץ' (כחול לבן) הגיבה היום (רביעי) לראשונה לאפשרות שתערוק לליכוד או לכל מפלגה אחרת בקואליציה. בפוסט שפרסמה בחשבון הפייסבוק שלה כתבה: "אני מתנצלת מראש על שאני צריכה להרוס סיפור צבעוני טוב, אבל מי שמכיר אותי יודע שאין לפנטזיה הזו בדל של סיכוי - מדובר בשקר מוחלט. הצטרפתי למפלגת חוסן לישראל ולסיעת כחול לבן, לא כסידור תעסוקה או כמפלט פוליטי".

עוד כתבה ינקלביץ' כי "אני מאמינה בדרכו של בני גנץ... ותומכת בו בגלל אמונתו באדם וביכולתו להכיל תפיסות עולם שונות, תוך יצירת שיח פורה מעצים ומתחשב. לנגד עיניי שליחות חברתית ערכית. צו מצפוני ואמונתי בלבד הם שמנחים אותי בפעילותי החברתית והפוליטית. כך היה עד כה וכך יהיה גם הלאה בכל תחום ונושא אליו אדרש". לדבריה, "כל אופציה לסחר פוליטי מכוער מהסוג הנ"ל אינה קיימת בעולם המושגים שלי".

לקריאה נוספת בנושא
המו"מ הקואליציוני: ליברמן ונתניהו נפגשו, טרם נמצא פתרון לגיוס
עם המון כבוד לאימא: התמונה של ח"כ יברקן הפכה לסמל ההשבעה
ריבלין בטקס השבעת הח"כים: מוכרחים לשמור על עצמאות כל הרשויות

עומר ינקלביץ' כחול לבן,הכנות להשבעת הכנסת ה-21, 30 באפריל 2019. ראובן קסטרו
ינקלביץ' עם בנותיה בהשבעת חברי הכנסת ה-21, אתמול/ראובן קסטרו

גורמים בסביבת נתניהו סימנו בשבועות האחרונים את ינקלביץ', מקום 23 ברשימת כחול לבן. הם ראו בה "נקודת תורפה" ברשימה כך שיהיה ניתן להפעיל עליה לחצים על מנת להקים קואליציה של 61 חברי כנסת, אם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן יחליט להישאר באופוזיציה. הבסיס לכך נבע מכך כי ינקלביץ', אישה חרדית, עשויה להשתכנע באמצעות לחצים שיופעלו עליה מטעם רבנים או גורמים בעלי השפעה במגזר החרדי.

שיקול נוסף שעלה הוא כי בכל מקרה בנושאי דת יהיה לה קשה עד כמעט בלתי אפשרי להצביע יחד עם מפלגתה נגד נושאים עקרוניים שהינם חלק מהשקפת חייה. מלבד ינקלביץ', גורמים בליכוד הזכירו לאחרונה גם את שמותיהם של אורלי פרומן וגדי יברקן כח"כים שאפשר יהיה ניתן לנסות למשוך אותם לקואליציה. עם זאת, משיחות עם השלושה עולה כי אף אחד מהם לא קיבל הצעה ישירה.

עוד באותו נושא

אצבע נוספת לקואליציה: הח"כית החרדית בכחול לבן תקבל חופש הצבעה?

לכתבה המלאה
טקס השבעת הכנסת  30 באפריל 2019. ראובן קסטרו
טקס השבעת הכנסת ה-21, אתמול/ראובן קסטרו

לפני כשבועיים מסר גורם במפלגה כי ינקלביץ' קיבלה חופש הצבעה בנושאי דת ומדינה לפני כניסתה למפלגה. אולם כעת, לאחר האיחוד אמרו במפלגה לוואלה! NEWS כי "ההחלטות שיתקבלו בסיעה המשותפת יחייבו את כולם", ומהתגובה הזו לא ברור אם ינקלביץ' תוכל לתמוך בחוקים כמו חוק הפטור של גיוס חרדים לצה"ל וחוקים אחרים בתחומים כמו גיור, שבת והכותל המערבי. ההערכה היא כי היא לכל הפחות תמנע אך לא תצביע נגד.

ינקלביץ', פעילה חברתית חרדית שייסדה קרן לשילוב אוכלוסיות פריפראליות ומודרות, השתלבה במפלגת חוסן לישראל עם הקמתה, והייתה חלק מהאיחוד עם יש עתיד במה שהפך למפלגת כחול לבן. ינקלביץ', בת 40 ואם לחמישה ילדים, מתגוררת בבית שמש ומאז שנבחרה היא זוכה להתעניינות שיא של התקשורת החרדית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully