וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"מ הקואליציוני: ליברמן ונתניהו נפגשו, טרם נמצא פתרון לגיוס

1.5.2019 / 13:16

ראש הממשלה ויו"ר ישראל ביתנו דנו בתנאי הצטרפות המפלגה לממשלה, זאת לאחר שליברמן הציג את רשימת דרישותיו. גורמים בקואליציה טוענים כי לא נמצא עדיין פתרון למשבר הגיוס. הצדדים הנחו את צוותי המשא ומתן להמשיך בדיונים

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד היום (רביעי) עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ודן עמו במגעים להקמת קואליציה ובתנאי הצטרפותו לממשלה. ליברמן הציג אתמול בישיבת הסיעה את רשימת התנאים שלו ובראשם פנסיות לגמלאים וקשישים ונושאי דת ומדינה.

מישראל ביתנו נמסר כי בין השאר, השניים דנו בגיבוש מדיניות ביטחון מוסכמת ושמירת הסטטוס-קוו בסוגיות דת ומדינה, וכי היא התקיימה באווירה טובה. עם זאת, גורמים בקואליציה אמרו כי עדיין לא נמצא פתרון למשבר חוק הגיוס - שהוביל בין היתר לסיום כהונת הממשלה הקודמת. בתום הפגישה, הצדדים הנחו את צוותי המשא ומתן להמשיך בדיונים.

לקריאה נוספת:
ליברמן הציג דרישותיו: "רוצים למנוע טירוף בנושאי דת ומדינה"
הכנסת ה-21 יוצאת לדרך, ואיתה המוקשים: גיוס, תאגיד ובג"ץ
המו"מ נכנס לקצב: כחלון ונתניהו ייפגשו על מנת להרכיב קואליציה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך ישיבת הליכוד, כנסת, ירושלים 30 באפריל 2019. ראובן קסטרו
דנו בתנאי הצטרפות לממשלה. נתניהו/ראובן קסטרו

ליברמן, שלאורך מערכת הבחירות הציג את מפלגתו תחת המסר "ימין חילוני", הציג אתמול שורה של דרישות שעליהם לדבריו יעמוד במו"מ הקואליציוני. "כל עוד לא הגענו להסכמות בסוגיות עקרוניות, לא ננהל מו"מ על התיקים. זה צריך להיות ברור וחד", אמר.

לדבריו, דרישות המפלגה אינן נסובות רק סביב דת ומדינה אלא גם בנושאים כלכליים, חברתיים וביטחוניים. "בנושאי דת ומדינה, אנחנו בעד מדינה יהודית, אנחנו נגד מדינת הלכה. זו הנוסחה שאנחנו מנסים להגיע להסכמות סביבה עם כל המרכיבים בקואליציה. אנחנו גם מכבדים את הכרעת הבוחר, המחנה החרדי והחר"דלי הוא 22 מנדטים ולכן ברור לי שלא נוכל להוביל חלק מהיוזמות שהיינו רוצים להוביל בכנסת הזו, ולכן אנחנו רוצים קודם למנוע פגיעה בסטטוס קוו הקיים ואת הטירוף. מה שראינו בחודשים האחרונים זה טירוף מוחלט - אנחנו דורשים לאסור שימוש בכל בדיקות DNA בבתי הדין הרבניים, לא לבדיקת יהדות, לא לצרכי נישואין או גירושין".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו בישיבת הסיעה הראשונה ביום השבעת הכנסת, 30 באפריל 2019. ראובן קסטרו
הצדדים קבעו להיפגש שוב. ליברמן/ראובן קסטרו

ליברמן המשיך להתייחס לנושא דת ומדינה ואמר כי "כשאני מסתכל על יוזמות כמו חוק יסוד לימוד תורה, איסור מוחלט על עבודות בשבת, השינויים שרוצים להכניס בגיור, זו פגיעה בסטטוס קוו. אנחנו מנסים לשמור על זה ולא נוכל להסכים ליוזמות האלה. תפקידנו לבלום את כל זה. משתדלים לא להכניס עיזים חדשות למו"מ הקואליציוני על מנת לסכל או להכשיל אותו, כל הדברים שאנחנו מקפידים עליהם, היו בעבר והם חלק מהשיח פה בכנסת. גם חוק הגיוס הוא לא יוזמה חדשה, זה עבר בקריאה ראשונה והחרדים יודעים לחיות עם זה. לא ראיתי כשזה עבר אז בקריאה ראשונה מהומה מצדם. לנצל את הסיטואציה בכנסת לפעולה כוחנית וחד צדדית - לא נסכים לקבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully