וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"מ נכנס לקצב: כחלון ונתניהו ייפגשו על מנת להרכיב קואליציה

25.4.2019 / 5:00

לאחר שנפגש עם שאר ראשי המפלגות, ראש הממשלה צפוי להיוועד היום עם שר האוצר בנוגע לתנאים להצטרפות לקואליציה. על רקע הסברות כי כחלון יתמזג עם הליכוד, גורם בכולנו טוען כי הדבר כלל לא יידון בפגישה. על פי הערכות, כחלון ינסה לשוב לאוצר חרף התוצאה בבחירות

צילום: אבי כהן, עריכה: איתי עמרם

לקראת פגישת כולנו והליכוד - כל הפרטים:

  • ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כחלון ייפגשו במסגרת המו"מ הקואליציוני
  • למרות התוצאה הקשה בבחירות, כחלון ינסה לשוב למשרד האוצר
  • גורם בכולנו: "האפשרות של מיזוג עם הליכוד לא על הפרק"

המשא ומתן הקואליציוני צפוי להיכנס להילוך גבוה בתחילת השבוע הבא, והיום בבוקר (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיפגש עם יו"ר כולנו, שר האוצר משה כחלון. זו הפגישה הראשונה שהשניים יקיימו זה תקופה ארוכה, ואחרונה בסדרת הפגישות שנתניהו קיים עם ראשי המפלגות שצפויים להיכנס לקואליציה העתידית בראשותו, ככל שיצליח להקימה.

בניגוד לשאר המפלגות, בכולנו טרם הקימו צוות משא ומתן ולא הגישו באופן רשמי את רשימת הדרישות לכניסתה לקואליציה. ההערכה היא כי לאחר הפגישה עם נתניהו שצפויה להתקיים בקיסריה, המשא ומתן עם הליכוד יתניע את התהליך במפלגה. עד כה עלו הערכות בנוגע לאיחוד כולנו עם הליכוד, אך עם זאת, במפלגה הכחישו כי האפשרות תידון לדיון בפגישה. גורם במפלגה אמר בשיחה לוואלה! NEWS כי "הנושא לא אמור לעלות", ולדבריו, "המיזוג כלל לא על הפרק". הוא הוסיף כי "כל מי שטוען אחרת, אומר זאת על אחריותו בלבד".

לקריאה נוספת:
היועמ"ש הבהיר: אין מניעה שנתן אשל יהיה בצוות המו"מ הקואליציוני
הסתיימה פגישת הליכוד וישראל ביתנו: "חוק הגיוס נותר בעייתי"
"סמוטריץ' עושה דברים מאחורי גבנו": קרע באיחוד מפלגות הימין

משה כחלון  מכולנו ממריץ בוחרים להצביע להם, מטה המפלגה, 8 באפריל 2019. ראובן קסטרו
ינסה לשוב למשרד האוצר למרות התוצאה הקשה בבחירות. משה כחלון/ראובן קסטרו

מנגד, בליכוד הפעילו בשבועות האחרונים לחצים גדולים על כחלון לוותר על העצמאות שלו ולחבור לסיעה משותפת, אבל הוא כנראה העדיף להמשיך לשחק עם הקלפים ולא מן הנמנע כי חבירה כזו תצא לפועל בסמוך לסוף תקופת המו"מ הקואליציוני או חודשים בודדים אחרי השבעת הממשלה החדשה. עם זאת, כחלון הבהיר כי בקדנציה הבאה הוא מתכוון להתמקד בנושאים הכלכליים ולא לשמש מגן על מערכת המשפט ובית המשפט העליון. הצהרת הכוונות הזו נכפתה עליו לאחר התוצאה שהשיג בבחירות.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במהלך נאומו במטה הליכוד, היכל שלמה, ת"א 9 באפריל 2019. דני מירון, אתר רשמי
"חבירה לליכוד לא תידון בפגישה". ראש הממשלה בנימין נתניהו/אתר רשמי, דני מירון

במסגרת הבחירות האחרונות הצליח כחלון להשיג ארבעה מנדטים בלבד, זאת לאחר קמפיין קשה במיוחד וסקרים שלא אחת ניבאו לו הישארות מחוץ לכנסת. כעת הוא דורש לחזור למשרד האוצר וכן תיק נוסף עבור מפלגתו, ככל הנראה תיק הכלכלה עבור אלי כהן.

זאת ועוד, במשא ומתן צפוי להתעורר עימות של כחלון עם יו"ר ש"ס אריה דרעי לאחר שהאחרון דורש להחזיר אליו את מנהל התכנון שעבר למשרד האוצר וכחלון לא מתכוון לוותר על כך. דרישות אלה אינן תואמות לגמרי את מפתח התיקים הלא רשמי במשא ומתן הקואליציוני שעומד על 3-2.5 מנדטים לכל תפקיד שר.

(עדכון ראשון: 24.4, 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully