וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיימה פגישת הליכוד וישראל ביתנו: "חוק הגיוס נותר בעייתי"

שיחות המו"מ הקואליציוני החלו במהלך החג בשל התעקשותו של ליברמן ובניגוד לבקשת החרדים. הפער מצביע על עומק התהום בין ישראל ביתנו לחרדים ועל הקושי הצפוי בתהליך, בעיקר בנושאי דת ומדינה. במקביל, היועמ"ש דחה הקריאה למניעת השתתפות נתן אשל בשיחות מטעם הליכוד

צילום: שלומי גבאי

שלושה ימים אחרי שנשיא המדינה הטיל על ראש הממשלה בנימין נתניהו את הרכבת הממשלה הבאה, המשא ומתן הקואליציוני נפתח הבוקר (ראשון) באופן רשמי.

הפגישה הראשונה בכפר המכביה התקיימה בין צוות הליכוד, שכלל את השר יריב לוין ומקורבו של נתניהו נתן אשל, לצוות של ישראל ביתנו, בו חברים ח"כ עודד פורר, אינה זילברגרץ', רומן גרביץ' ואריה וישנבצקי. הפגישה בין הצדדים הסתיימה בשעות הצהריים והייתה סגורה לתקשורת. בישראל ביתנו ציינו כי הפגישה התקיימה ב"רוח טובה" ובמהלכה נציגי המפלגה הציגו את דרישות הבסיס שלה לכניסה לממשלה הבאה בנושאי הביטחון, עלייה וקליטה ודת ומדינה. כמו כן הצדדים סיכמו כי ייפגשו שוב להמשך המו"מ.

לקריאה נוספת:
ליברמן שבר שתיקה: נמליץ על נתניהו - לא נתפשר על חוק הגיוס
בהימנעות הערבים: ליצמן לא שולל תיקון לחוק הגיוס ללא הסכמת ליברמן
חוק הגיוס, תיק המשפטים והכרעת חמאס: כל הדרישות לכניסה לממשלה

נציגי סיעת יהדות התורה בסבב ההתייעצויות עם נשיא המדינה רובי ריבלין , אפריל 2019. רוני כנפו
נציגי יהדות התורה בפגישה עם הנשיא/רוני כנפו

בליכוד אמרו לוואלה! NEWS כי "הייתה פגישה באווירה טובה", וכי הוצגה להם רשימת דרישות ארוכה, חלקה העיקרי קשורה בפן התקציבי כמו פנסיות לעולים, רנטות ליוצאי שואה ומיגון בצפון הארץ. נציגי ישראל ביתנו שבו על דרישותיהם בעניין חוק הגיוס שאושר בקריאה ראשונה ונוסח על ידי משרד הביטחון ללא שינויים. לפי גורם בליכוד, "הסוגיה שנותרה בעייתית היא חוק הגיוס - אין לכך פתרון בשלב הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מו"מ במהלך חג הפסח

המשא ומתן אמור היה להתחיל לאחר חג הפסח, זאת לאור בקשת ש"ס ויהדות התורה לא לקיים שיחות במהלך ימי חול המועד, אולם ליברמן התעקש להתחיל את השיחות עמו במהלך השבוע.

נתניהו שאמר כי הוא מעוניין לפגוש את כל ראשי הקואליציה קודם פתיחת המשא ומתן, וכבר השלים את מרבית פגישותיו עמם, מלבד עם השר משה כחלון, עמו ייפגש ביום חמישי.

בליכוד אמרו כי טרם נקבעה פגישה בין הצדדים וכי "כחלון מתחמק מכך". ההערכה היא כי המשא ומתן עם ליברמן יהיה הקשה והמסובך ביותר בשל הפערים בינו לבין הסיעות החרדיות בנושאי דת ומדינה. המוקש המרכזי: חוק הגיוס.

אביגדור ליברמן ורעייתו בהרמת כוסית של ישראל ביתנו לחג הפסח במוזיאון ארצות המקרא, ירושלים 15 באפריל 2019. שלומי גבאי
המוקש שיערער על עתיד הממשלה/שלומי גבאי

ליברמן דורש לקדם את החוק בנוסח כפי שהתגבש במשרד הביטחון בתקופתו כשר אבל החרדים מתעקשים לערוך בהצעת החוק שינויים משמעותיים. בין הצדדים קיימים פערים בנושאים נוספים.

ליברמן פרסם אתמול בחשבון הטוויטר שלו כי "ישראל ביתנו היא מפלגה עם סדר יום ברור, המורכב משלושה נושאים: ביטחון, עלייה-וקליטה, דת-ומדינה. עם כל הרצון להצטרף לקואליציה המתגבשת והמתבקשת, ועם הנכונות לגמישות, אנו לא נוותר על העקרונות הבסיסיים שלנו".

נציגי יהדות התורה נפגשו בשבוע האחרון עם גורמים משפטיים, בהם עו"ד יצחק מירון, במטרה לגבש מסמך משפטי לשיחות המו"מ בסוגיית הגיוס. במסמך, כך עולה, יוצגו הפתרונות למוקש שכבר מאיים על עתידה של הממשלה הבאה.

"אין מניעה להשתתפות נתן אשל בשיחות"

בתוך כך, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט דחה את פנייתה של יו"ר מרצ תמר זנדברג, שדרשה למנוע את השתתפותו של נתן אשל במו"מ הקואליציוני. בשנת 2012 הודה אשל במסגרת הסדר טיעון, בפני בית הדין של נציבות שירות המדינה, כי התנהג בצורה שאינה הולמת כלפי ר' - עובדת שהיתה כפופה אליו במשרד ראש הממשלה. אשל ננזף ונקבע כי הוא יורחק לצמיתות משירות המדינה.

במכתב שנשלח היום לזנדברג מטעם היועמ"ש הובהר כי אף שחברות בצוות המו"מ הקואליציוני נושאת בחובה מאפיינים ציבוריים, היא אינה שקולה לעבודה בשירות המדינה - ולכן הסדר הטיעון עליו חתם אשל אינו מונע ממנו חברות בצוות. על המכתב חתומה עו"ד רותם ארנרייך, מהאגף למשפט ציבורי-מנהלי במחלקת ייעוץ וחקיקה, שבראשו עומדת המשנה ליועמ"ש דינה זילבר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין מניעה להשתתפותו בשיחות. נתן אשל/מערכת וואלה!, צילום מסך

"המינימום שמוטל על נבחרי הציבור שלנו היא להפסיק לשתף איתה פעולה ולהשהות את המו"מ הקואליציוני", אמרה זנדברג בתגובה להחלטה. "היום התחיל המו"מ הקואליציוני שבו יושב שר משפטים מיועד יחד עם צלם חצאיות שהתחייב לא לחזור לחיים הציבוריים. גם ב-2013 נתן אשל היה אמור להשתתף בצוות המו"מ והתקפל בגלל לחץ ציבורי. עכשיו אבדה הבושה. היועמ"ש היה צריך להחיל את רוח הסדר הטיעון ולא לאפשר את הסיטואציה הזאת. המינימום שמוטל על נבחרי הציבור שלנו היא להפסיק לשתף איתה פעולה ולהשהות את המו"מ הקואליציוני".

(עדכון ראשון: 09:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully