וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהימנעות הערבים: ליצמן לא שולל תיקון לחוק הגיוס ללא הסכמת ליברמן

15.4.2019 / 12:50

סגן השר ליצמן נשאל בהתייעצות עם הנשיא על כניסה לקואליציה מבלי שליברמן יתמוך בתיקון חוק הגיוס וענה: "יש הרבה חוקים שעברו ככה". קודם לכן, יהדות התורה, ש"ס ואיחוד הימין השיגו תיאום אסטרטגי ופוליטי "בעקרונות כמו מעמד לומדי התורה, קדושת השבת ושמירת הסטטוס קוו"

קרדיט: יקי אדמקר

לקראת המשא ומתן הקואליציוני, סגן השר יעקב ליצמן (יהדות התורה) לא שלל היום (שני) כניסה לקואליציה ללא הסכמה על תיקון חוק הגיוס, אם הוא יאושר ללא תמיכתו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, בהימנעות של המפלגות הערביות. בהתייעצות עם נשיא המדינה ראובן ריבלין, שבה המליצו בסיעתו על יו"ר הליכוד בנימין נתניהו להרכבת הממשלה, אמר ליצמן כי "כל קול זה רוב. יש הרבה חוקים שעברו ככה. נעביר את חוק כפי שיגידו לנו הרבנים".

נציגי הסיעות החלו היום לעלות לרגל לבית הנשיא כדי להודיע לריבלין מיהו המועמד שעליהם הם ממליצים להרכבת הממשלה. 60 מתוך 65 הקולות של גוש הממליצים כבר הצהירו שיו"ר הליכוד בנימין נתניהו יהיה המועמד שינקבו בשמו בשיחות עם הנשיא - ש"ס, יהדות התורה, איחוד מפלגות הימין וכולנו, ורק ליברמן עדיין לא התחייב רשמית שימליץ עליו, אבל צפוי לעשות זאת. במהלך הפגישה עם ריבלין, טענו ביהדות התורה כי הם התבשרו שעלו לשמונה מנדטים על חשבון הליכוד.

עוד בוואלה! NEWS:
מי ירכיב את הממשלה - ותוך כמה זמן? המדריך ליום שאחרי הבחירות
מסלול עוקף גיוס: הצעדים לפתרון המשבר שמאיים על הממשלה הבאה
בין 64 ל-67: האופציה של כחלון וליברמן לקלקל לנתניהו את תמונת הניצחון

יעקב ליצמן בעצרת תמיכה ביהדות התורה, ירושלים, 8 באפריל 2019. שלומי גבאי
ליצמן בעצרת תמיכה ביהדות התורה, בשבוע שעבר/שלומי גבאי

אם לא תחול הפתעה דרמטית של הרגע האחרון, סבב ההתייעצויות של הסיעות יהפוך הפעם בעיקר לטקס סמלי לפרוטוקול שבסופו נתניהו יקבל את המנדט להרכבת הממשלה בפעם החמישית ויפתח רשמית במשא ומתן הקואליציוני. לפני ההמלצה אצל הנשיא, ראשי המפלגות החרדיות דרעי, ליצמן וגפני נועדו הבוקר עם נתניהו. לפי גורם ביהדות התורה, "זוהי פגישת תיאום עם ראש הממשלה, לא מעבר".

יור חד"ש-תע"ל, ח"כ אחמד טיבי, התייחס לדבריו של ליצמן שאמר כי לא שולל תיקון לחוק הגיוס ללא הסכמת ליברמן, אבל בהימנעות של החכים הערבים, ואמר: "אנחנו לא רוצים להיות חלק מהמשחק הזה".

מוקדם יותר הושגה חזית אחידה של יהדות התורה, ש"ס ואיחוד מפלגות הימין בנושאי דת ומדינה. "יתד נאמן", הביטאון המפלגתי של סיעת דגל התורה, המרכיבה את יהדות התורה, ציטט את דבריו של יו"ר הסיעה, ח"כ משה גפני, לפיהם "הושג תיאום אסטרטגי ופוליטי בין יהדות התורה וש"ס לבין איחוד הימין".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

לפי התיאום, המפלגות יציגו עמדה זהה "ובלתי מתפשרת על העקרונות החשובים כמו מעמד לומדי התורה, קדושת השבת ושמירת הסטטוס קוו". גפני אומר כי "אם לא יתקבלו עמדותינו, לא תוקם קואליציה. לא יתכן שליברמן עם חמישה מנדטים יציב תנאים לשלוש מפלגות גדולות ממנו".

גפני טוען שיהדות התורה, ש"ס ואיחוד הימין יפעלו במשא ומתן בבלוק משותף בענייני דת ומדינה נגד ליברמן. בין המפלגות שוררת הסכמה עקרונית בנושאים של דת ומדינה, בין היתר סביב סוגיית חוק דחיית הגיוס, שבת במרחב הציבורי וגיור בישראל. יו"ר איחוד מפלגות הימין, הרב רפי פרץ, שוחח בשבוע שעבר עם ראשי המפלגות החרדיות והציע להם לפעול יחד במשא ומתן הקואליציוני. להצעה הצטרף גם יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' שאמר כי הוא תומך באופן עקרוני במהלך כזה.

(עדכון ראשון: 7:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully