וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן שבר שתיקה: נמליץ על נתניהו - לא נתפשר על חוק הגיוס

15.4.2019 / 20:09

בכנס הרמת כוסית עם מפלגתו הצהיר כי לא יתפשר על העברת החוק ללא שינוי, ולא היסס לאיים בהליכה לאופוזיציה או בבחירות נוספות. הוא ציין כי ימליץ על נתניהו לראשות הממשלה, אך הציג דרישות נוספות גם בסוגיות דת ומדינה והבהיר כי לא יחתום על הסכם לפני שייחתם עם החרדים

צילום: שלומי גבאי

דרישות ליברמן לכניסה לממשלה:

  • העברת חוק הגיוס על פי הנוסח שאושר כבר בממשלה הקודמת
  • חזרה למשרד הביטחון ולמשרד הקליטה
  • תמיכה בפסקת התגברות אך ורק אחרי שחוק הגיוס יעבור בשניה שלישית
  • שינוי בתפיסת הביטחון
  • כניסה לממשלה רק לאחר חתימת הסכם קואליציוני עם המפלגות החרדיות

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הצהיר הערב (שני) בכנס הרמת כוסית עם מפלגת כי ימליץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו להקים את הממשלה הבאה. "קראתי הרבה מאמרים של אנשים שקודם תקפו והשמיצו אותנו וכעת אומרים ממשלת אחדות. צריך להיות ברור: ממשלת אחדות אפשר להקים סביב נושא אחד מסוים - איום ביטחוני או משבר כלכלי, להקים סתם ממשלת אחדות זו ממשלת שיתוק ואנחנו לא רוצים ממשלת שיתוק".

ליברמן, שצפוי להגיע מחר לבית הנשיא ולהציג את המלצתו בפניו, הבהיר כי "מי שחושב שנוותר על עקרונות תמורת כסאות, אפילו מפתות, זה לא יקרה". לדבריו, "אנחנו יכולים להיות רק חלק ממשלת ימין - במעשים ולא בדיבורים. אין שום צורך כרגע להקים ממשלת אחדות לאומית. גם בנושא דת ומדינה אמרתי שאנחנו מפלגה שמכבדת ערכים יהודיים אוהבים מסורת ישראל. אנחנו נגד כפיה דתית".

לקריאה נוספת:
חוק הגיוס, תיק המשפטים והכרעת חמאס: כל הדרישות לכניסה לממשלה
מהליכוד ועד בל"ד: כך יתנהל סבב ההתייעצויות אצל נשיא המדינה
בין 64 ל-67: האופציה של כחלון וליברמן לקלקל לנתניהו את תמונת הניצחון

אביגדור ליברמן ורעייתו בהרמת כוסית של ישראל ביתנו לחג הפסח במוזיאון ארצות המקרא, ירושלים 15 באפריל 2019. שלומי גבאי
ליברמן ורעייתו אלה בטקס הרמת כוסית, הערב/שלומי גבאי

בהמשך הערב הציג את תנאי כניסת מפלגתו לממשלת נתניהו, ובהתאם של להבטחות הבחירות, סוגיות הביטחון וענייני דת ומדינה עומדות במרכז דרישותיו. "קל מאוד להסית נגד ישראל ביתנו ולהגיד שהם נגד יהדות תורה, הלכה ואלף ואחד דברים אחרים, אך שום דבר לא נכון", אמר. "כשאני מסתכל היום סביב חוק הגיוס, שגם גנץ אומר שיתמוך בו, מי שיזם את החוק זה לא מערכת הביטחון אלא שר הביטחון דאז. וביקשתי אז ממערכת הביטחון לנסח הצעת חוק בתהאם לצרכי המערכת. החוק הזה היה בכנסת ועבר בקריאה ראשונה ביולי 2018, וחל עליו דין רציפות". הוא הוסיף: "אנחנו לא מנסים להכניס עזים לתוך המו"מ אלא הולכים על מה שקיים, זה לא דבר חדש. לכן לא נסכים לדרישות לרוקן את החוק מתוכן, נקפיד על קוצו של יוד, לא נוותר לא על פסיק ולא על נקודה, נדרוש להעביר את החוק בקריאה שניה ושלישית בדיוק באותו נוסח".

ליברמן הדגיש: "אנחנו רוצים לחזור למשרד הביטחון ולמשרד הקליטה אבל אנחנו לא נוותר על העקרונות. גם במחיר של האופוזיציה וגם במחיר של בחירות חדשות. לא יהיה שום ויכוח מצדה של ישראל ביתנו בנושא חוק גיוס בני ישיבות". עוד הצהיר ליברמן כי מפלגתו תתמוך בסוגיית פסקת ההתגברות במערכת המשפט, אך ורק אחרי שחוק הגיוס יעבור בשניה שלישית. "מחר אפגש עם ראש הממשלה, גם עם ראש הממשלה אני אגיד לו - שלא נחתום על הסכם קואליציוני לפני שנראה את ההסכם עם הסיעות החרדיות. גם בנושא תקציבים ושאר הנושאים".

גם התפיסה הביטחונית קיבלה מקום נכבד בדרישותיו של ליברמן. "התפטרתי בגלל מחלוקת מהותית", טען. "ראש הממשלה דורש הסדרה ואני דורש הכרעה מול הטרור ברצועת עזה. זו לא מחלוקת פשוטה, ולא כאן המקום לפרט. יש מצב שהולך ומתגבש ונבנה מול עינינו זה משהו שאי אפשר להשלים עם זה. יש חיזבאללה בצפון וכעת נבנית עוד חיזבאללה בדרום. מי שמסתכל מה קורה עם החמאס, מבין שזה לא מקרה שטילים עפו לגוש דן ולשרון. גם בנושא מדיניות הביטחון מקווה שאצליח להגיע לעמק השווה עם ראש הממשלה. גם בלי זה אנחנו לא ניכנס".

אביגדור ליברמן בהרמת כוסית של ישראל ביתנו לחג הפסח במוזיאון ארצות המקרא, ירושלים 15 באפריל 2019. שלומי גבאי
"ניצחון אדיר כנגד כל הסיכויים". ליברמן, הערב/שלומי גבאי

ליברמן אמר את הדברים לאחר ששב ארצה מחופשה בווינה, אליה המריא מיד לאחר הבחירות. מחר בבוקר צפויים נציגי ישראל ביתנו להגיע לבית הנשיא ולהמליץ על נתניהו. בהמשך השבוע ליברמן ייפגש עם נתניהו לראשונה מאז הבחירות. ח"כ עודד פורר צפוי לעמוד בראש צוות המשא ומתן הקואליציוני מטעם המפלגה. בבחירות זכתה המפלגה בחמישה מנדטים, זאת לאחר שהסקרים ניבאו לו מאבק עיקש סביב אחוז החסימה. "תודה על הניצחון", אמר לפעילי מפלגתו. "זה היה ניצחון אדיר כנגד כל הסיכויים, הפרשנים והכוחות הפוליטיים בישראל - מאיתמר בן גביר עד איימן עודה".

"מדובר במלחמה טוטאלית שהתנהלה באמצעים שאני לא זוכר אותם", אמר ליברמן. "במרחב הדיגיטלי בכל מיני סקרים ופייק סקרים, במלחמה פסיכווגית ומניפולציה של בוטים. היה את אותו מאמץ מכל כיוון. כנראה שאנחנו חלק חשוב במערכת הפוליטית אם הצלחנו להרגיז ככ הרבה אנשים". ליברמן הציג טענות שונות בנוגע לחוסר הגינות באי הצגת שם מפלגתו בסקרים, וכן סקרים המנבאים לו ולמפלגתו כישלון בבחירות.

"האם זו טעות שרלטנות או הטיה מכוונת?", תהה. "אני חושב שמדובר בהיטיה מכוונת של סיקור ושל דעת הקהל. אותם אנשים שמדברים על יושר שקיפות ודרך ארץ, חודש שלם מפיצים ברחבי הארץ סקרים שבו לא מופיע השם של ישראל ביתנו. חודש וחצי ניסינו לברר מי עושה את הסקר הזה... הגשנו תלונה למבקר המדינה לבדוק מי שילם, מי ביקש, מי הזמין את הסקרים האנונימיים, ואני מקווה לקבל תשובות מענינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully