וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש הבהיר: אין מניעה שנתן אשל יהיה בצוות המו"מ הקואליציוני

בעקבות פנייתה של יו"ר מרצ, מנדלבליט ציין כי הסדר הטיעון עליו חתם ראש הסגל לשעבר בלשכת ראש הממשלה אינו מונע ממנו חברות בצוות הליכוד. זאת לאחר שהורחק לצמיתות משירות המדינה בשל התנהגות שאינה הולמת. אשל: עומדת תרנגולת על ערימה של חרא ומקרקרת ואני צריך להגיב?

צילום: לע"מ

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הבהיר היום (ראשון) כי אין מניעה שנתן אשל, לשעבר ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה, יהיה חלק מצוות המשא ומתן הקואליציוני של הליכוד. בשנת 2012 הודה אשל במסגרת הסדר טיעון, בפני בית הדין של נציבות שירות המדינה, כי התנהג בצורה שאינה הולמת כלפי ר' - עובדת שהייתה כפופה אליו במשרד ראש הממשלה. אשל ננזף ונקבע כי הוא יורחק לצמיתות משירות המדינה.

במכתב שנשלח היום ליו"ר מרצ תמר זנדברג, שפנתה למנדלבליט בנושא, הובהר מטעם היועמ"ש כי אף שחברות בצוות המשא ומתן הקואליציוני נושאת בחובה מאפיינים ציבוריים, היא אינה שקולה לעבודה בשירות המדינה - ולכן הסדר הטיעון עליו חתם אשל אינו מונע ממנו חברות בצוות. על המכתב חתומה עו"ד רותם ארנרייך, מהאגף למשפט ציבורי-מנהלי במחלקת ייעוץ וחקיקה, שבראשו עומדת המשנה ליועמ"ש דינה זילבר.

מאז חתם על עסקת הטיעון, נותר אשל מאחורי הקלעים. בשנה האחרונה, בין היתר, במהלך המשבר הפוליטי האחרון שלפני פיזור הכנסת, הוא תדרך עיתונאים כ"גורם המקורב לנתניהו". היום, לראשונה, אשל השתתף באופן רשמי כחבר בצוות המשא ומתן של הליכוד בפגישה הראשונה שנערכה עם נציגי ישראל ביתנו וטען כי אין כל מניעה שיעשה זאת.

לקריאה נוספת בנושא
יו"ר ועדת הבחירות ליועמ"ש מנדלבליט: בדוק חשדות לזיופים בבחירות
עכשיו זה רשמי: ריבלין הטיל על בנימין נתניהו את הרכבת הממשלה
נתניהו בנאום ניצחון: "לא מפחד מאיומים ולא נרתע מהתקשורת"

נתן אשל. אוליבייה פיטוסי / "הארץ", הארץ
השתתף בפגישה עם ישראל ביתנו. אשל/הארץ, אוליבייה פיטוסי / "הארץ"

יו"ר מרצ הגיבה על השתתפותו של אשל במשא ונתן כי "המינימום שמוטל על נבחרי הציבור שלנו הוא להפסיק לשתף איתה פעולה ולהשהות את המשא ומתן הקואליציוני". זנדברג הוסיפה כי "היום התחיל המשא ומתן הקואליציוני שבו יושב שר משפטים מיועד יחד עם צלם חצאיות שהתחייב לא לחזור לחיים הציבוריים. גם ב-2013 נתן אשל היה אמור להשתתף בצוות המשא ומתן והתקפל בגלל לחץ ציבורי. עכשיו אבדה הבושה".

במענה לשאלת וואלה! NEWS השיב אשל: "פעם רפול ענה על השתלחות של חברת כנסת עליו במילים הבאות: עומדת תרנגולת על ערימה של חרא ומקרקרת ואני צריך להגיב?".

במשא ומתן הקואליציוני להרכבת הממשלה הקודמת, במהלך שנת 2015, נחשף בוואלה! NEWS תיעוד שבו נראה אשל לוקח חלק במשא ומתן הקואליציוני. מדובר בפגישה שהתקיימה במלון המלך דוד בירושלים שלא דווחה לתקשורת, ולא נערכה במשכן הכנסת כמו יתר הפגישות הקשורות למגעים באותה תקופה. התיעוד עורר סערה היות שבליכוד הכחישו באותה תקופה את מעורבותו של אשל במו"מ הקואליציוני.

(עדכון ראשון: 16:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully