וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ועדת הבחירות ליועמ"ש מנדלבליט: בדוק חשדות לזיופים בבחירות

21.4.2019 / 13:32

השופט מלצר קרא בשבוע שעבר ליועמ"ש מנדלבליט לפתוח בבדיקת חשדות לאי סדרים בהצבעה, וטען כי לטעמו יש לבחון פתיחה בחקירה פלילית בשל חומרים שהועברו אליו על ידי הליכוד. הוא ציין שני מקרים בעפולה ובכסרא-סמיע שבצפון שעוררו חשד המחייב בדיקה

צילום: תאגיד כאן, עריכה: איתי עמרם

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, פנה בשבוע שעבר ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, וביקש ממנו לפתוח בחקירה פלילית במספר מקרים בהם עלה חשד לזיופים או לאי סדרים בהצבעה. מלצר פנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ביום שלישי האחרון, אולם דבר הפנייה נחשף היום (ראשון) בחדשות 12.

מלצר ציין במכתבו למנדלבליט כי לטעמו יש לבחון פתיחה בחקירה פלילית בשל חומרים שהועברו אליו על ידי הליכוד. בנוסף הוא מציין שני מקרים שעוררו את חשדו: אחד ביישוב כסרא-סמיע בצפון שבו הצביעו 97% מהבוחרים הרשומים, וההצבעה לכל הרשימות היתה במספרים "עגולים". השני הוא בקלפי בעפולה, שבה במסגרת הבדיקות שביצעה ועדת הבחירות התגלה כי רישום הפרוטוקול ועדת הקלפי לא תאם את הרישום גיליון ספירת הקולות.

השופט חנן מלצר
הגשת הרשימות לכנסת לועדת הבחירות המרכזית, 20 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
השופט מלצר/ראובן קסטרו

מלצר אף הזכיר בפנייה את החלטתו מיום הבחירות לאפשר שימוש במצלמות נסתרות בקלפיות רק במקרה שמתעורר חשד למקרים חריגים. הוא כתב למנדלבליט כי לטעמו ראוי שהמשטרה תרכז את החומרים הרלוונטיים, ויחד עם הפרקליטות תבחן אם יש מקום לעיין בתיעוד.

לאחרונה נאלצה הוועדה להדוף טענות שונות בנוגע לאי סדרים ולגיטמיות התוצאות שהתקבלו בבחירות, בעיקר מכיוון מפלגת הימין החדש בראשות השרים נפתלי בנט ואיילת שקד, שלא עברו את אחוז החסימה. בשבוע שעבר דחו בוועדה את הטענות שהציגו במפלגה לפיהן ב-8% מהקלפיות נמצאו פערים ובחלקן הונאות חמורות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אביחי מנדלבליט בוועידת ישראל לעסקים של גלובס, 20.12.18. תמר מצפי, גלובס, אתר רשמי
טענות לאי סדרים בשני מוקדים. מנדלבליט/אתר רשמי, תמר מצפי, גלובס

"פרסומי הימין החדש אינם מבוססים ונאמרים מתוך מצוקה מובנת", מסרה הוועדה. "ועדת הבחירות המרכזית מצירה על כי היא נאלצת, זו הפעם הראשונה בתולדותיה, להגיב לפרסומים חסרי כל בסיס ושחר שנאמרים מתוך מצוקה, אף שהיא מובנת, ומובילים לערעור אמון הציבור בתוצאות הבחירות".

בעקבות הטענות, בימין החדש העבירו לבדיקת הוועדה רשימה של 66 קלפיות בטענה כי נפלו בהן פגמים. בוועדה טענו כי מדובר בתוצאות מחמש קלפיות בלבד מתוך כל הקלפיות שנבדקו לבקשתם. בנוסף לכך, נמסר מטעם ועדת הבחירות כי היא בחנה מיוזמתה מאות רבות של קלפיות באופן מדגמי במבצע טוהר הבחירות ומצאה פגמים מזעריים בלבד שתוקנו על ידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully