וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סמוטריץ' עושה דברים מאחורי גבנו": קרע באיחוד מפלגות הימין

23.4.2019 / 8:42

בשיחות עם בכירים בבית היהודי, פרץ זעם על פרסום מסמך הדרישות של יו"ר האיחוד הלאומי. "זו חציית קו אדום", אמרו בסביבתו. לוואלה! NEWS נודע כי אחת מנקודות המחלוקת היא קידום חוק החסינות. הערכה: הצדדים ייפגשו ויתאמו את הדברים. סמוטריץ': "פיצול - מהלך חסר אחריות"

צילום: ערוץ 20, עריכה: איתי עמרם

קרע באיחוד מפלגות הימין - כל הפרטים:

  • פרץ בשיחות: פרסום מסמך הדרישות של סמוטריץ' - חציית קו אדום
  • דרישות סמוטריץ': תיק המשפטים, תיק החינוך ומשרד אחד נוסף
  • אחת מנקודות המחלוקת - הדרישה לקידום את חוק החסינות
  • ההערכה היא שהצדדים ייפגשו ויתאמו את הדברים
  • סמוטריץ' לוואלה! NEWS: "לא אתפלא אם זה ספין"

יו"ר איחוד מפלגות הימין רפי פרץ זעם אתמול (שלישי) בשיחות עם בכירים בבית היהודי על כך שמסמך הדרישות שהציג ח"כ בצלאל סמוטריץ' למשא ומתן הקואליציוני פורסם ללא תיאום עמו. עם זאת, ההערכה הפוליטית היא כי הצדדים ייפגשו ויתאמו ביניהם את הדברים. "ככה לא מנהלים שותפות", אמרו בסביבתו של פרץ. "זו חציית קו אדום וזה לא מקובל עלינו. אם סמוטריץ' רוצה לעשות דברים מאחורי הגב שלנו, אנחנו נפרק את השותפות איתו".

בסביבתו של הרב פרץ הוסיפו כי סמוטריץ' "מתנהל לבד בחוסר תיאום, הרב פרץ רוצה באחדות ובהליכה משותפת למרות שברמה הפוליטית הוא עם ארבעה נציגי המפלגה לעומת שניים בלבד של סמוטריץ'. עדיין יש לו אמון בו אבל אם זה יימשך, לא תהיה ברירה".

לוואלה! NEWS נודע כי אחת מנקודות המחלוקת בין הצדדים היא דרישתו של ח"כ סמוטריץ' לקדם את חוק החסינות. בבית היהודי טרם גיבשו עמדה בנושא, ולא ברור האם יתמכו בדרישה הזו. ההנהגה המשותפת בין סמוטריץ' לרב פרץ נקבעה לאחר האיחוד ביניהם. לאחר שסמוטריץ' הוצב במקום השני ופרץ קיבל את תפקיד היו"ר, הוחלט כי סמוטריץ' יבחר ראשון את התפקיד הבכיר, ולאחריו, יקבל פרץ תפקיד שר. בין השניים התעוררה מתיחות קלה מאז האיחוד בקבלת ההחלטות אך זו לא באה לידי ביטוי בפומבי, ושני הצדדים הצליחו עד כה להגיע להסכמות.

עוד בוואלה! NEWS:
גנץ מינה את אבי ניסנקורן ליו"ר סיעת כחול לבן ומרכז האופוזיציה
ביהדות התורה מודים: "כמעט בלתי אפשרי לקדם את חוק לימוד תורה"
הסתיימה פגישת הליכוד וישראל ביתנו: "חוק הגיוס נותר בעייתי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרץ וסמוטריץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדרישות שהציג סמוטריץ' בימים האחרונים כוללות את תיק המשפטים ואת תיק החינוך ומשרד אחד נוסף. ההערכה היא כי אם סמוטריץ' לא יקבל את תיק המשפטים הוא ידרוש את התיק לביטחון הפנים או שיכון ובינוי מורחב הכולל סמכויות חדשות. דרישה נוספת היא לקדם את החוק הנורבגי המורחב עוד לפני השבעת הממשלה כדי ששרים וסגני שרים יוכלו להתפטר ובמקומם ייכנסו נציגי מפלגה נוספים, בהם עו"ד איתמר בן גביר שהוצב במקום השביעי ברשימה.

לפי ח"כ סמוטריץ', המפלגה תדרוש את פסקת ההתגברות, שינוי שיטת מינוי השופטים כך שרוב ההכרעה על ההליך תהיה בידי חברי הכנסת. בנוסף, סמוטריץ' מבקש לשנות את מעמדו של היועץ המשפטי לממשלה ומבקר המדינה, ובנוסף, גם את חוק החסינות שיאפשר אוטומטית לכל חבר כנסת לקבל חסינות ולא לבקש אותה במידת הצורך.

סמוטריץ' מסר בתגובה לוואלה! NEWS: "אין לי מושג מי הם אותם גורמים חסרי אחריות בבית היהודי שמשחקים לידי נתניהו במו"מ ורוצים להחזיר את הציונות הדתית לימי המפד"ל הקטנה והלא רלוונטית. כוחנו באחדותנו, כמפלגה שהיא לשון מאזניים שבלעדיה אין קואליציה. פיצול הוא מהלך חסר אחריות שאסור להעלות על הדעת ושהציבור לא יסלח למי שיעשה אותו".

"מהיכרותי ושיחותיי הרבות עם הרב רפי פרץ בימים האחרונים, כולל אתמול בערב, אני משוכנע שהוא לא מעלה את זה על דעתו", הוסיף סמוטריץ'. "לא אתפלא אם זה ספין שיצא בכלל מגזרת הליכוד ונועד להחליש את הציונות הדתית במשא ומתן. להם אני מבקש להבהיר שוב שאין לנו שום כוונה לוותר על תיקי החינוך והמשפטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully