וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ מינה את אבי ניסנקורן ליו"ר סיעת כחול לבן ומרכז האופוזיציה

22.4.2019 / 15:46

יו"ר כחול לבן מינה את יו"ר ההסתדרות לשעבר ליו"ר הסיעה ומרכז האופוזיציה, בסיועם של הח"כים מאיר כהן וצבי האוזר. גנץ: "משוכנע שהיכרות העבר של אבי עם מוסדות הכנסת והשותפות עם החברים הוותיקים שבינינו יאפשרו עשייה מוצלחת"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: תומר לוי

יו"ר כחול לבן בני גנץ הודיע היום (שני) על מינויו של אבי ניסנקורן ליו"ר סיעת כחול לבן בכנסת ומרכז האופוזיציה. ניסנקורן, ששובץ במקום החמישי ברשימה לכנסת, יעבוד יחד עם ח"כ מאיר כהן וח"כ צבי האוזר ויסייעו בניהול ענייני הסיעה והאופוזיציה. גנץ אמר בעקבות המינויים שיזם כי הוא "משוכנע שהיכרות העבר של אבי עם מוסדות הכנסת והשותפות עם החברים הותיקים שביננו יאפשרו עשייה מוצלחת. נאחל לאבי ולחבריו להנהלת הסיעה פעילות פורייה".

יו"ר הסיעה ומרכז האופוזיציה הוא תפקיד משמעותי בכנסת, אך ללא תוספות שכר או תנאים מיוחדים. עם זאת, הוא נחשב לתפקיד חשוב, בין היתר, בעקבות אחריותו של יו"ר הסיעה לנהל את ענייני החקיקה מטעם המפלגה. בנוסף לכך, בחלק מהמפלגות מוקנית לו זכות דיבור בפתח ישיבות הסיעה בימי שני בכנסת. יו"ר הסיעה משתתף גם בישיבת ההסכמות בין הקואליציה לאופוזיציה מידי שבוע שבה לעתים מתקבלות החלטות על סדרי דיונים, הצעות חוק שעולות לדיונים ודילים נוספים.

עוד בוואלה! NEWS:
ביהדות התורה מודים: "כמעט בלתי אפשרי לקדם את חוק לימוד תורה"
הסתיימה פגישת הליכוד וישראל ביתנו: "חוק הגיוס נותר בעייתי"
היועמ"ש הבהיר: אין מניעה שנתן אשל יהיה בצוות המו"מ הקואליציוני

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן 1 בנובמבר 2018. אורן כהן, דוברות ההסתדרות, מערכת וואלה! NEWS
מונה ליו"ר הסיעה ומרכז האופוזיציה. ניסנקורן/מערכת וואלה! NEWS, אורן כהן, דוברות ההסתדרות

למרכז האופוזיציה יש אחראיות על ענייני החקיקה של האופוזיציה, ולעתים עליו להגיע להסכמות עם שאר סיעות האופוזיציה. הוא גם אחראי על משמעת ההצבעה של חברי מפלגתו ושאר המפלגות באופוזיציה, אף שברוב המקרים אין לו כל סמכות להטיל סנקציות על מי שמפר אותה. האחרון בתפקיד בכנסת היוצאת היה ח"כ יואל חסון מ"התנועה", והוא ניהל מדיניות נוקשה מול הקואליציה לאחר שלא אפשר לה קיזוזים בהצבעות במליאה.

נשיא המדינה ראובן ריבלין הטיל בשבוע שעבר את משימת הרכבת הממשלה על יו"ר הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו. לפני שבוע, במהלך סבב ההתייעצויות שקיים הנשיא עם הסיעות, המליצו נציגי כחול לבן על גנץ להרכבת הממשלה והודיעו כי לא ישבו בממשלתו של נתניהו. גבי אשכנזי, מספר 4 בכחול לבן, אמר בתשובה לשאלת ריבלין על האפשרות של ממשלת אחדות: "אומר בכנות שזה לא מפתיע אותנו שאתה שואל את השאלה שאלנו גם את עצמנו וביררנו עם עצמנו. לאחר מחשבה לא בקלות דעת או הינף יד, אנחנו חושבים שבנסיבות הפוליטיות הנוכחיות לא נוכל לשרת בממשלה שאתה הצעת. בנסיבות האלה ובמציאות הזו לא נוכל לשבת בממשלה כזו". גנץ, שצפוי להיות יו"ר האופוזיציה, יהיה זכאי לכל התנאים מתוקף מעמד זה, בהם לשכה גדולה בכנסת, רכב שרד, אבטחה של שב"כ, פגישה חודשית עם ראש הממשלה שבה נמסר עדכון תקופתי בנושאים מדיניים וביטחוניים ומשכורת גבוהה יותר משל חבר כנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully