וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהדות התורה מודים: "כמעט בלתי אפשרי לקדם את חוק לימוד תורה"

22.4.2019 / 13:07

לאור התנגדות ישראל ביתנו ובעקבות שיחות עם גורמים בליכוד מעריכים במפלגה החרדית שהחוק, שמשווה בין ערך לימוד התורה לערך הגיוס, לא יקודם בממשלה הבאה. ביומיים הקרובים יעבירו המפלגות הדתיות את דרישותיהן לליכוד, לאחר שביקשו שלא לנהל מו"מ בחול המועד

צילום: שלומי גבאי

(בווידאו: הרמת הכוסית של ישראל ביתנו, בשבוע שעבר)

משבר חוק הגיוס: גורמים ביהדות התורה מעריכים כי "יהיה קשה עד כמעט בלתי אפשרי" לקדם בכנסת הבאה את "חוק יסוד: לימוד תורה", שמשווה בין ערך הגיוס לצה"ל לערך לימוד תורה. לדבריהם, ההערכה מתבססת על שיחות עם בכירים בליכוד ולאור התנגדות ישראל ביתנו. עם זאת, נציגי המפלגה עשויים לדרוש במשא ומתן הקואליציוני את קידום החוק כ"קלף מיקוח" להשגת דרישות אחרות בסוגיית הגיוס.

חוק הגיוס - שצפוי לפטור עשרות אלפי תלמידי ישיבות במעמד "תורתו אמנותו" - הוא אחד האיומים הכי גדולים על הממשלה הבאה. בג"ץ קבע כי על הממשלה לחוקק חוק חדש עד חודש יוני לאחר שהקודם, לפי דברי השופטים, "פוגע בשוויון". הצעת חוק לימוד התורה נחשפה לראשונה בוואלה! NEWS, ובש"ס וביהדות התורה רצו לקדם אותה בכנסת ה-20 מתוך הנחה שהוא יהווה תשובה לקביעת בג"ץ.

לקריאה נוספת:
הסתיימה פגישת הליכוד וישראל ביתנו: "חוק הגיוס נותר בעייתי"
בהימנעות הערבים: ליצמן לא שולל תיקון לחוק הגיוס ללא הסכמת ליברמן
חוק הגיוס, תיק המשפטים והכרעת חמאס: כל הדרישות לכניסה לממשלה

יעקב ליצמן ומשה גפני בעצרת תמיכה ביהדות התורה, ירושלים, 8 באפריל 2019. שלומי גבאי
יעקב ליצמן ומשה גפני בעצרת תמיכה ביהדות התורה, ירושלים, לפני שבועיים/שלומי גבאי

ביהדות התורה מעריכים כי יהיה קשה לקדם את הצעת החוק, לאור ההתנגדות של הליכוד וישראל ביתנו. ההערכה היא כי המפלגה תדרוש לקדם את הצעת החוק שגובשה במשרד הביטחון בכפוף לשינויים שיעשו בה. דרישה זו כבר מעוררת את התנגדותו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שאמר כי לא יסכים לשינוי של "פסיק או נקודה" בנוסח ההצעה.

אתמול התקיימה ישיבה ראשונה בין צוותי המשא ומתן של הליכוד וישראל ביתנו שבה נדונו דרישותיה של האחרונה. לפי גורם פוליטי, "הפערים בחוק הגיוס משמעותיים ונותרו ללא פתרון".

אף שנשיא המדינה ראובן ריבלין הטיל על ראש הממשלה בנימין נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה בשבוע שעבר, המשא ומתן הקואליציוני צפוי להתחיל באופן רשמי מיד לאחר חג הפסח. במפלגות הדתיות והחרדיות - יהדות התורה, ש"ס ואיחוד הימין ביקשו מהליכוד שלא לקיים שיחות במהלך ימי חול המועד אבל התחייבו להעביר ביומיים הקרובים את מסמך דרישותיהם זאת על מנת שתהיה אפשרות לזהות את המוקשים המרכזיים שצפויים לעלות בשיחות בין הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully