וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן הציג דרישותיו: "רוצים למנוע טירוף בנושאי דת ומדינה"

בישיבת ישראל ביתנו לקראת כינונה של הכנסת ה-21, הציג יו"ר הסיעה את דרישותיו במו"מ הקואליציוני. "אנחנו בעד מדינה יהודית - ונגד מדינת הלכה", אמר. "אנו רוצים למנוע פגיעה בסטטוס קוו ואת הטירוף הקיים". על חידוש הירי מעזה: "אני בעד הכרעה ונגד הסדרה מול חמאס"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

לקראת יציאתה לדרך של הכנסת ה-21 ערכה היום (שלישי) ישראל ביתנו ישיבת סיעה חגיגית בכנסת. יו"ר המפלגה חבר הכנסת אביגדור ליברמן אמר בפתח הישיבה כי הוא מעוניין לנצל את המאורע כדי להבהיר מה תדרוש הסיעה במשא ומתן הקואליציוני בשל פרסומים לא מדויקים בנושא. "כל עוד לא הגענו להסכמות בסוגיות עקרוניות, לא ננהל מו"מ על התיקים. זה צריך להיות ברור וחד", אמר.

לדבריו, דרישות המפלגה אינן נסובות רק סביב דת ומדינה אלא גם בנושאים כלכליים, חברתיים וביטחוניים. "בנושאי דת ומדינה, אנחנו בעד מדינה יהודית, אנחנו נגד מדינת הלכה. זו הנוסחה שאנחנו מנסים להגיע להסכמות סביבה עם כל המרכיבים בקואליציה. אנחנו גם מכבדים את הכרעת הבוחר, המחנה החרדי והחר"דלי הוא 22 מנדטים ולכן ברור לי שלא נוכל להוביל חלק מהיוזמות שהיינו רוצים להוביל בכנסת הזו, ולכן אנחנו רוצים קודם למנוע פגיעה בסטטוס קוו הקיים ואת הטירוף. מה שראינו בחודשים האחרונים זה טירוף מוחלט - אנחנו דורשים לאסור שימוש בכל בדיקות DNA בבתי הדין הרבניים, לא לבדיקת יהדות, לא לצרכי נישואין או גירושין".

עוד בוואלה! NEWS:
לפני ירי הג'יהאד האסלאמי: חמאס העביר בחשאי לישראל בקשות להסדרה
מי הח"כ שכיהן כ-50 שנה ובן כמה הצעיר ביותר? כל שיאי הכנסת
דיווח: "העסקה עם ישראל לא נגמרה, עצמות חיילים יוחזרו"

אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו בישיבת הסיעה הראשונה ביום השבעת הכנסת, 30 באפריל 2019. ראובן קסטרו
"רוצים למנוע את הטירוף". ליברמן/ראובן קסטרו

ליברמן המשיך להתייחס לנושא דת ומדינה ואמר כי "כשאני מסתכל על יוזמות כמו חוק יסוד לימוד תורה, איסור מוחלט על עבודות בשבת, השינויים שרוצים להכניס בגיור, זו פגיעה בסטטוס קוו. אנחנו מנסים לשמור על זה ולא נוכל להסכים ליוזמות האלה. תפקידנו לבלום את כל זה. משתדלים לא להכניס עיזים חדשות למו"מ הקואליציוני על מנת לסכל או להכשיל אותו, כל הדברים שאנחנו מקפידים עליהם, היו בעבר והם חלק מהשיח פה בכנסת. גם חוק הגיוס הוא לא יוזמה חדשה, זה עבר בקריאה ראשונה והחרדים יודעים לחיות עם זה. לא ראיתי כשזה עבר אז בקריאה ראשונה מהומה מצדם. לנצל את הסיטואציה בכנסת לפעולה כוחנית וחד צדדית - לא נסכים לקבל".

בתום דבריו ליברמן השיב לשאלות עיתונאים בנושאים שונים על סדא . לשאלת וואלה! NEWS בנושא חידוש הירי אתמול בעזה וההסדרה מול חמאס השיב יו"ר ישראל ביתנו כי "אני כרגע באופוזיציה, ואחד הדברים לצורך חזרה לקואליציה אנחנו מבקשים להגיע למדיניות ביטחון מוסכמת וחלק מזה זה המו"מ וההסכמות האלה. אני בעד הכרעה, נגד הסדרה מול חמאס אבל אני לא רוצה לנהל מו"מ בתקשורת".

עוד באותו נושא

הכנסת ה-21 יוצאת לדרך, ואיתה המוקשים: גיוס, תאגיד ובג"ץ

לכתבה המלאה
תלמידי ישיבות באים לקבל פטור, לשכת הגיוס תל השומר, 28 בנובמבר 2018. ראובן קסטרו
"לא נתמוך בפסקת ההתגברות לפני חוק הגיוס". תלמידי ישיבות סמוך ללשכת הגיוס תל השומר, נובמבר 2018/ראובן קסטרו

ליברמן התייחס בנוסף לחוק החסינות ואמר כי "אם נהיה חלק מהקואליציה, נקבל על עצמנו התחייבויות בנושא. אני לא רואה בינתיים שמישהו העלה את זה אבל ברור שכשאתה נכנס לקואליציה, יש דברים שאתה אוהב ויש דברים שאתה פחות אוהב".

"עונש מוות למחבלים - חלק מהחובות של הליכוד אלינו"

על פסקת ההתגברות הבהיר ליברמן כי סיעתו בעד "אבל לא נתמוך בזה לפני שיגיע חוק הגיוס. יש פה קואליציה מורכבת ואם יש רצון טוב, אפשר להגיע להסכמה אבל אם מישהו ינסה להכניע אותנו - זה לא יעבוד".

בנושא עונש מוות למחבלים - שהיה בסט הדרישות של מפלגתו גם בכנסת הקודמת והוביל את הקמפיין של הסיעה בבחירות האחרונות אמר ליברמן כי "זה חלק מהדרישות שלנו, וזה גם חלק מהחובות של הליכוד אלינו. גם ראש הממשלה הסביר כמה חייבים להכניס את הכלי הזה למציאות שלנו. אני מאד מקווה שקודם ימולאו החובות בעבר, ואני לא מפרט כאן הכל. אנחנו אנשים מציאותיים, לא מנסה לעשות דווקא או להיות קנטרני, משתדל להיות ריאלי ומציאותי. מי שרוצה שינויים אמיתיים, שיצביע בפעם הבאה לישראל ביתנו".

אחר הצהריים תתקיים ישיבת הכנסת החגיגית ובה יצהירו 120 חברי הכנסת אמונים. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ינהל את הטקס וימונה בסופו ליו"ר בפעם השלישית. בשעות הצהריים המוקדמות, תתקיים קבלת פנים חגיגית ולאחריה מצעד כבוד לרגל בואו של נשיא המדינה ראובן ריבלין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully