וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם המון כבוד לאימא: התמונה של ח"כ יברקן הפכה לסמל ההשבעה

1.5.2019 / 10:50

ברגע אחד שנלכד בעדשה של צלם וואלה! NEWS ראובן קסטרו, הצליח חבר הכנסת הטרי גדי יברקן מכחול לבן לרגש מדינה שלמה. בבוקר שאחרי ההשבעה הוא מספר כי ההתכופפות לנשק את רגלי אימו אינה אירוע חריג: "אני תמיד עושה כך כשאני פוגש אותה. יש לה מקום של כבוד בחיי"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניב מעוז

ח"כ גדי יברקן, מקום 33 ברשימת כחול לבן, תועד רגע לפני השבעת הכנסת ה-21 על ידי צלם וואלה! NEWS ראובן קסטרו, והצליח ביומו הראשון כחבר כנסת לרגש מדינה שלמה. התמונה בה נראה חבר הכנסת הטרי מנשק את רגלי אימו, הפכה לסמלו של היום המרגש בכנסת.

הרגע שנלכד בעדשה בעדשת המצלמה, התרחש כשיברקן המתין למשפחתו בכניסת הח"כים במשכן הכנסת. אז, כשהבחין באימו, התכופף לרצפה ונישק את רגליה. "זה היה מאד ספונטני", סיפר לוואלה! NEWS. "בדיוק יצאתי לחפש את המשפחה שלי, ואז פתאום אני רואה את כולם נכנסים, הלכתי לקבל את פניה של אימא שלי, ובאופן טבעי, התכופפתי ונישקתי את רגליה".

לקריאה נוספת:
ריבלין בטקס השבעת הח"כים: מוכרחים לשמור על עצמאות כל הרשויות
לקראת כינונה של הכנסת ה-21: מה אתם יודעים עליה?
"העדפתי לחגוג עם הפועל אום אל-פחם": הח"כים שלא הגיעו להשבעה

ח"כ גדי יברקן, נרגש רגע לפני השבעתו לכנסת. ראובן קסטרו
התמונה הפכה לסמל היום. גדי יברקן ואימו רגע לפני ההשבעה בכנסת/ראובן קסטרו

יברקן הוא הח"כ השני מקרב יוצאי אתיופה בכנסת, ולדבריו, לא מדובר במעשה החריג. "אני תמיד מנשק כך את רגליה של אמי כשאני פוגש אותה", אמר. "לאימא שלי יש המון כבוד בחיי". הח"כ הטרי לא העלה בדעתו שהאקט שכה רגיל אליו יתועד ויעורר גל תגובות "גדול ועוצמתי כזה", כלשונו. אבל אחרי, הוא כבר מבקש להעביר מסר: "בעיניי, הכנסת זה לא רק חקיקה, אנחנו צריכים לתת גם דוגמה אישית. איש ציבור נמדד בהתנהגותו".

בשיחה הוא מתאר קשר מיוחד ואוהב עם אמו. "אני יודע מה אמא שלי עברה כדי להגיע לארץ ישראל, איזו כמיהה הייתה לה לארץ הקודש כדי לגדל אותנו פה", הסביר. "כל צעד שעשיתי בחיי היא ליוותה אותי, יש לי חסד נעורים ואני רוחש לה אהבה גדולה. כשעלינו לארץ בשנות ה-90', אימא שלי התכופפה ונשקה את האדמה, ואני אחריה. מאז ועד היום, בכל הזדמנות כשהיא יוצאת ונכנסת לבית, היא מתכופתת לנשק את אדמת הארץ".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
גדי יברקן, הכנות להשבעת הכנסת ה-21, 30 באפריל 2019. ראובן קסטרו
"המון כבוד לאימא". גדי יברקן ומשפחתו לקראת השבעה/ראובן קסטרו

יברקן אומר כי הופתע מהתגובות. "לא ידעתי מזה שהצלם שלכם תיעד את התמונה", טען. "נודע לי רק כמה שעות אחרי, בערב. ראיינו אותי בתקשורת ואמרו לי 'מרגש, מרגש'. לתומי, חשבתי שמדברים על ההשבעה. עד שהיועץ שלי הראה לי את התמונה ואז הבנתי ממה כולם מתרגשים. כולנו צריכים לזכור מאיפה באנו. זה היה גם היום של אימא שלי, זו סגירת מעגל".

ח"כ יברקן עלה לישראל עם משפחתו מאתיופיה בתחילת שנות ה-90', במסגרת מבצע שלמה. במשך השנים, הוא הפך פעיל חברתי ופוליטי, ובכנסת ה-19 ניסה להתמודד על משבצת העולים בליכוד. מאז, הוביל רשימה מקומית של יוצאי אתיופיה למועצת העיר רחובות והיה אחד ממקימי המכינה הקדם צבאית בכפר סבא. בבחירות האחרונות הוצב ברשימת תל"ם של בוגי יעלון, ולאחר האיחוד עם חוסן לישראל, התייצב במקום ה-33 בכחול לבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully