וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העדפתי לחגוג עם הפועל אום אל-פחם": הח"כים שלא הגיעו להשבעה

30.4.2019 / 21:07

יריית הפתיחה של הכנסת ה-21 נורתה, אבל שלושה ח"כים לא טרחו להגיע. יחימוביץ' שהתה בחופשה בחו"ל, ג'בארין חגג עם קבוצת כדורגל ותומא סלימאן התחייבה מראש לאירוע משפחתי. השר כחלון "יצא לפגישה שנקבעה מראש" ונעדר מצילום ראשי המפלגות המסורתי

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניב מעוז

117 חברי כנסת הצהירו היום (שלישי) אמונים בישיבה חגיגית במליאת הכנסת. ח"כים לשעבר, בני משפחותיהם ומאות בני אדם ישבו ביציעים והשתתפו בישיבה, שהייתה יריית הפתיחה של הכנסת ה-21, אבל שלושה ח"כים לא טרחו להגיע. חברת הכנסת שלי יחימוביץ' מהעבודה וחברי הכנסת יוסף ג'בארין ועאידה תומא סלימאן מחד"ש-תע"ל.

ומה הסיבה? ח"כ יחימוביץ' שהתה בחופשה בחו"ל. היא צפויה לשוב ביממה הקרובה לארץ, אולם לא הקדימה את טיסתה. ח"כ ג'בארין טען בתגובה כי הוא העדיף להשתתף בחגיגת העלייה של הפועל אום אל-פחם לליגה הלאומית, וח"כ תומא סלימאן אמרה כי נעדרה בהשבעה בשל "מחויבות לאירוע משפחתי בחו"ל שנקבע מזמן". ג'בארין הוסיף כי "מדובר באירועים עמוסי טקסים וחגיגות למיניהן, ולא התלהבתי להשתתף. אני ממילא מרגיש זר לכל הסמלים שם".

לקריאה נוספת בנושא
ריבלין בטקס השבעת הח"כים: מוכרחים לשמור על עצמאות כל הרשויות
גנץ: "הכנסת להפוך לעיר מקלט למפרי חוק". נתניהו: "הרכבת הממשלה אינה פשוטה"
הכנסת ה-21 יוצאת לדרך, ואיתה המוקשים: גיוס, תאגיד ובג"ץ

טקס השבעת הכנסת  30 באפריל 2019. ראובן קסטרו
שלושה ח"כים לא הגיעו. ישיבת הכנסת, היום/ראובן קסטרו

חוק יסוד הכנסת קובע כי "קרא יושב ראש הכנסת לחבר כנסת להצהיר הצהרת אמונים והחבר לא עשה כן, לא ייהנה החבר מזכויותיו של חבר הכנסת כל עוד לא הצהיר". המשמעות היא כי בכנסת מכהנים כעת רק 117 חברי כנסת. במזכירות הכנסת וגורמים משפטיים בחנו את העניין, והסכימו כי אין מניעה חוקית לכך, והשלושה יושבעו בישיבת המליאה הבאה.

מלבד השניים, שאר חברי הכנסת במפלגות הערביות שנכחו בישיבת ההשבעה במליאה יצאו ממנה במופגן בעת שירת התקווה. ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב על כך בטוויטר וכתב: "קצת הכרת הטוב לא תזיק להם. הגיע הזמן שהחברה הישראלית תפסיק לקבל כמובנת מאליה את כפיות הטובה של הנהגת ערביי ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
טקס השבעת הכנסת, 30 באפריל 2019. ראובן קסטרו
כחלון נעדר "בטעות" מהצילום המסורתי. ראשי המפלגות, היום/ראובן קסטרו

היעדרות בולטות נוספת נרשמה בעת צילום המסורתי של ראשי המפלגות. שר האוצר ויו"ר כולנו משה כחלון נקרא לעלות לבמה, אך בשל היעדרותו, הוא לא השתתף בתמונה המסורתית. בסביבתו אמרו כי זו הייתה "טעות" והוא "יצא לפגישה שנקבעה מראש". באשר להערכות הפוליטיות סביב אפשרות שיחבור לליכוד, כחלון הכחיש היום בסיעתו אפשרות כזו.

הכנסת ה-21 יצאה לדרך לאחר ש-117 נבחרי הציבור הושבעו לכנסת. לאחר דברי הפתיחה של נשיא המדינה ראובן ריבלין ונאומו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, הוקרא נוסח הצהרת האמונים - "אני מתחייב לשמור אמונים למדינת ישראל ולמלא באמונה את שליחותי בכנסת", וחברי הכנסת קמו כל אחד בתורו והצהירו "מתחייב/ת אני". לאחר מכן שרו את התקווה והצביעו כמעט פה אחד על המינוי של אדלשטיין לתפקיד יו"ר הכנסת זו הפעם השלישית.

יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' באירוע שבתרבות בחדרה ב-23 במרץ 2019. שלומי גבאי
שהתה בחופשה בחו"ל. יחימוביץ'/שלומי גבאי
יוסף ג'בארין במסע"ת של חד"ש,חיפה, 7 בפברואר 2019. שלומי גבאי
"מרגיש זר". ג'בארין/שלומי גבאי
עאידה תומא סלימאן במסע"ת של חד"ש,חיפה, 7 בפברואר 2019. שלומי גבאי
מחויבות לאירוע משפחתי בחו"ל. תומא סלימאן/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully