וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: "הכנסת לא תהפוך לעיר מקלט למפרי חוק". נתניהו: "הרכבת הממשלה לא פשוטה"

רפי פרץ נענה לדרישת סמוטריץ' ויסכים להציב את חוק החסינות בדרישות המפלגה במו"מ הקואליציוני, ליברמן אמר כי יפעל "למנוע טירוף בנושאי דת ומדינה", ולפיד "סתם את הגולל על האפשרות של ממשלת אחדות". כל העדכונים מיומה הראשון של הכנסת

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

הכנסת ה-21 יוצאת לדרך: נשיא המדינה ראובן רבילין התקבל היום (שלישי) בטקס חגיגי במשכן הכנסת, זאת לקראת ישיבתה החגיגית בה יצהירו אמונים 120 חברי הכנסת. עם הגעתו, חתם הנשיא בספר הנשיאים לקראת הישיבה החגיגית ובירך לקראת המעמד החגיגי. "הכנסת היא נציגתו של הריבון - העם בישראל", אמר ריבלין שסיפר על כהונתו כח"כ ויו"ר הכנסת בעבר. "רק הוויכוח המאימיתי מבטיח את חוסנה של הדמוקרטימה ושל מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ינהל את הטקס וימונה בסופו ליו"ר בפעם השלישית. בשעות הצהריים המוקדמות, תתקיים קבלת פנים חגיגית ולאחריה מצעד כבוד לרגל בואו של נשיא המדינה ראובן ריבלין.

את המצעד שיתקיים בפעם הראשונה בהיסטוריה של הכנסת, מלווים תזמורת צה"ל, אופנוענים ופרשים על סוסים. בסיומו ייערך מעמד חתימה בספר הנשיאים, צעד חדש שבמסגרתו יחתום הנשיא בספר מהודר על ברכה לח"כים החדשים של הכנסת ה-21. החתימה תהפוך לטקס קבוע בכל פעם שתושבע כנסת חדשה.

15:36

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הגיע לרחבת הכנסת לטקס קבלת הפנים החגיגי. וסקר את מסדר הכבוד לקראת השבעת הכנסת ה-21. לאחר מכן חתם בספר הנשיאים ובירך לקראת השבעת הח"כים החדשים. "רק וויכוח מבטיח את המשך קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

seperator

15:33

יו"ר איחוד מפלגות הימין רפי פרץ התייחס בריאיון לוואלה! NEWS להסכמתו לדרישת ח"כ בצלאל סמוטריץ' להכניס את חוק החסינות לדרישות המפלגה במו"מ הקואליציוני עם הליכוד. "העיקרון שהנחה אותי הוא 'כל עוד לא אדם לא הוכח כנאשם - הוא זכאי לחלוטין'. אם חוק החסינות ישרת את זה - הוא יהיה אם לא הוא לא יהיה". הוא הדגיש כי "המהלך לא תואם עם ראש הממשלה וכך שמדובר בחלק מהמו"מ אך לא בתנאי יהרג ובל יעבור".

seperator

15:25

סתיו שפיר ממפלגת העבודה לוואלה! NEWS: "אנחנו מפלגה דמוקרטית ואני אשמח שהפריימריז למפלגה יתקיימו בהמשך השנה. הדבר היותר חשוב הוא לחבר ציבורים חדשים במפלגה ולבנות אותה מחדש".

seperator
יובל שטייניץ ודודי אמסלם בישיבת הסיעה הראשונה ביום השבעת הכנסת, 30 באפריל 2019. ראובן קסטרו
אמסלם ושטייניץ/ראובן קסטרו
seperator

15:21

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי בישיבת הסיעה: "זו הכנסת ה-11 שש"ס מכהנת בה. 35 שנה שש"ס מכהנת בצורה רציפה וגם הפעם למרות התחזיות הלא מעודדות ואפילו אחרי ההצלחה בבחירות האיזוריות המשיכו עם הסקרים. ברוך ה' הצלחנו. שס היא המפלגה השניה בגודלה בקואליציה והשלישית בכנסת. התחלנו מו"מ קואליציוני. מיניתי צוות מקצועי בראשות הרב אטיאס. אנחנו עושים את המו"מ בשקט, בלי איומים ובלי נסיעות לחו"ל. היחסים שלי עם נתניהו הם מעולים בכדי להתנהל מולו ישירות. תמכנו בנתניהו מתחילת הדרך, כך הבטחנו לבוחרים וכך אנחנו מאמינים. רוצים להמשיך את השותפות הזו ולא לרוחי את כל ההתנהלות בתקשורת והפרחת איומים. זה לא מכובד".

seperator
חיים כץ בישיבת הסיעה הראשונה ביום השבעת הכנסת, 30 באפריל 2019. ראובן קסטרו
חיים כץ, בישיבת הליכוד בכנסת/ראובן קסטרו
seperator

15:20

ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו בתוך ישיבת סיעת הליכוד: "אנחנו בעיצומה של מלאכת ההרכבה. זאת עבודה לא פשוטה ויש לה היבטים שונים - גם בחלוקת תפקידים וגם בשליטה על תקציב המדינה ובאתגרים רבים אחרים. אני מקווה שהעבודה הזאת תסתיים לפני התאריך הסופי אבל אני בכלל לא בטוח בזה, כי בדרך כלל מתכנסים סביב הדד-ליין ולכן ייתכן שנגיע לתאריך השני. במקביל אנחנו מתחילים את הפעולות הנדרשות בכנסת. אני מתכוון לשוחח באופן אישי עם כל השרים והח"כים ואשתדל לעשות זאת בימים הקרובים. אנחנו עמלים קשה על חוק הגיוס אבל יהיו גם הרבה חקיקות והרבה עבודה בכנסת"

seperator
ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך ישיבת הליכוד, כנסת, ירושלים 30 באפריל 2019. ראובן קסטרו
נתניהו בכנסת/ראובן קסטרו
seperator

15:12

יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין: "‫מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו וחברי סיעת הליכוד שאישרו פה אחד את מועמדותי לראשות הכנסת. אני בטוח כי חברי סיעת הליכוד יובילו את הכנסת ה-21 בכבוד ובהצלחה".

seperator
ראש הממשלה, בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין במהלך ישיבת הליכוד, כנסת, ירושלים. ראובן קסטרו
נתניהו ואדלשטיין בישיבת סיעת הליכוד, היום/ראובן קסטרו
seperator

15:06

הליכוד בישיבת סיעה חגיגית. ראש הממשלה, בנימין נתניהו פתח את הישיבה וברך את הנוכחים על היבחרותם. והציע להצבעה את יולי אדלשטיין כמועמד ליו"ר הכנסת ה-21. מיד לאחריו דבריו של נתניהו, אישרו חברי הליכוד בהצבעה את מועמדותו של אדלשטיין לתפקיד.

seperator
עוזי דיין ואבי דיכטר בישיבת הסיעה הראשונה ביום השבעת הכנסת, 30 באפריל 2019. ראובן קסטרו
דיין ודיכטר בכנסת, היום/ראובן קסטרו

14:18

יאיר לפיד בישיבת סיעת כחול לבן: "מיד אחרי הבחירות נתניהו נשא רבע נאום שבו קרא לאחדות בעם. שיחסוך מאיתנו. מי שנבחר על הסתה ופילוג, שיחסוך מאיתנו קריאות לאחדות מזויפת. מי שאין שקר מזויף שהוא לא הביא שיחסוך מאיתנו. ביבי קורע את העם באופן שיטתי, מזה הוא חי. אם מישהו סקרן לדעת, הנה התנאים שלנו. אין חסינות, אין פסקת התגברות, אין 15 מיליארד תקציבים למפלגות, אין 26 שרים. מבטלים את חוק המרכולים, אין חוקי כפייה דתית, מתקנים את חוק הלאום, אין ראש ממשלה עם כתב אישום. אין שרים עם עבר פלילי, ויש ועדת חקירה לצוללות. כרגע סגרתי את הגולל סופית על ממשלת אחדות".

seperator
בני גנץ, עמיר פרץ, צחי הנגבי, הכנות להשבעת הכנסת ה-21, 30 באפריל 2019. ראובן קסטרו
גנץ פרץ והנגבי בהכנות להשבעת הכנסת, היום/ראובן קסטרו
seperator

14:17

בני גנץ בפתח ישיבת הסיעה: "נדאג לבצר את הדמוקרטיה הישראלית, ולא נאפשר להפוך את כנסת ישראל למבצר משפטי ולעיר מקלט למפרי חוק. נוודא ככל שהדבר עומד לרשותנו את ביצורה של הדמוקרטיה הישראלית ומוסדות המדינה והתרבות".

13:57

פרסום ראשון: אחרי הוויכוח, יו"ר איחוד מפלגות הימין רפי פרץ הסכים, וחוק החסינות יהיה חלק מדרישות המפלגה במשא ומתן מול הליכוד. הדרישה במקור הייתה של ח"כ בצלאל סמוטריץ' ופרץ הסתייג ממנה וביקש ללמוד את הנושא. בין הצדדים אף התנהל עימות בנושא.

seperator
מאי גולן, הליכוד, הכנות להשבעת הכנסת ה-21, 30 באפריל 2019. ראובן קסטרו
מאי גולן, הליכוד, הכנות להשבעת הכנסת ה-21, 30 באפריל 2019/ראובן קסטרו

12:36

ליברמן בישיבת סיעה: "אנחנו מכבדים את הכרעת הבוחר, המחנה החרדי והחר"דלי הוא 22 מנדטים ולכן ברור לי שלא נוכל להוביל חלק מהיוזמות שהיינו רוצים להוביל בכנסת הזו, ולכן אנחנו רוצים קודם למנוע פגיעה בסטטוס קוו הקיים ואת הטירוף. מה שראינו בחודשים האחרונים זה טירוף מוחלט - אנחנו דורשים לאסור שימוש בכל בדיקות DNA בבתי הדין הרבניים, לא לבדיקת יהדות, לא לצרכי נישואין או גירושין".

seperator
seperator
גדעון סער וגאולה אבן, בישיבת הסיעה הראשונה ביום השבעת הכנסת, 30 באפריל 2019. ראובן קסטרו
סער ואבן בכנסת/ראובן קסטרו
seperator
יועז הנדל, הכנות להשבעת הכנסת ה-21, 30 באפריל 2019. ראובן קסטרו
הנדל בכנסת/ראובן קסטרו
seperator
מיכאל ביטון, בישיבת הסיעה הראשונה ביום השבעת הכנסת, 30 באפריל 2019. ראובן קסטרו
ביטון, בכנסת/ראובן קסטרו
seperator
אבי אשכנזי, יו"ר כחול לבן בישיבת הסיעה הראשונה ביום השבעת הכנסת, 30 באפריל 2019. ראובן קסטרו
אשכנזי בכנסת/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully