וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: פרץ הסכים לדרישת סמוטריץ' על חוק החסינות

30.4.2019 / 14:23

אחרי הוויכוח בין השניים הוחלט כי חוק החסינות יהיה חלק מדרישות איחוד מפלגות הימין במשא ומתן הקואליציוני מול הליכוד. פרץ הסתייג מדרישת סמוטריץ' ובין הצדדים אף התנהל עימות בנושא

צילום: רוני כנפו, עריכה: מתן חדד

פרסום ראשון: אחרי הוויכוח, ראש רשימת איחוד מפלגות הימין רפי פרץ הסכים, וחוק החסינות יהיה חלק מדרישות איחוד מפלגות הימין במשא ומתן הקואליציוני מול הליכוד. הדרישה במקור הייתה של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' ופרץ הסתייג ממנה וביקש ללמוד את הנושא. בין הצדדים אף התנהל עימות פומבי בנושא.

בשבוע האחרון התגלעו מחלוקות ומתחים בין השניים שגרמו לקרע במפלגה. זאת, על רקע טענה בסביבתו של פרץ כי סמוטריץ' לא תיאם את דרישות המפלגה במשא ומתן הקואליציוני להקמת הממשלה הבאה. המקורבים האשימו את סמוטריץ' כי הוא "מתנהל לבד בחוסר תיאום" ואיימו בפירוק האחדות ביניהם. "זו חציית קו אדום וזה לא מקובל עלינו. אם סמוטריץ' רוצה לעשות דברים מאחורי הגב שלנו, אנחנו נפרק את השותפות איתו", תקפו.

עוד בוואלה! NEWS:
"סמוטריץ' עושה דברים מאחורי גבנו": קרע באיחוד מפלגות הימין
5 מנדטים לאיחוד מפלגות הימין; "הקמת ממשלת ימין תלויה בתיקון חוק החסינות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניהלו עימות, ולבסוף פרץ הסכים לחוק החסינות. סמוטריץ' ופרץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחת מנקודות המחלוקת בין הצדדים הייתה כאמור דרישתו של ח"כ סמוטריץ' לקדם את חוק החסינות. זאת משום שבבית היהודי טרם גיבשו עמדה בנושא, ולא היה ברור האם יתמכו בדרישה. אולם היום כאמור החליט פרץ לתמוך בחוק שיאפשר אוטומטית לכל חבר כנסת לקבל חסינות ולא לבקש אותה במידת הצורך.

אחרי הריב המתוקשר בשבוע שעבר ערכו השניים פגישת עבודה - ויישרו את ההדורים וסמוטריץ' אף הדגיש כי יש תיאום מלא בינו לפרץ ורק "עסקנים סוג ד' הם אלה שמלבים את האש ביניהם".

יממה לאחר הבחירות אמר סמוטריץ' כי "הקמת ממשלת ימין תלויה בתיקון חוק החסינות שעליו הודעתי לפני כמה שבועות, באופן שיבנה אמון אצל כל השותפים ביכולת לקיים את הממשלה הזו קדנציה שלמה. אני קורא לכל מפלגות הימין להצטרף לתמיכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully