וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אצבע נוספת לקואליציה: הח"כית החרדית בכחול לבן תקבל חופש הצבעה?

17.4.2019 / 9:53

עומר ינקלביץ', מקום 23 ברשימת כחול לבן היא פעילה חברתית והחרדית השנייה שנבחרה לכנסת. לפי גורם במפלגה, היא קיבלה חופש הצבעה בנושאי דת ומדינה לפני כניסתה למפלגה המאוחדת. אך כעת אמרו במפלגה לוואלה! NEWS כי "ההחלטות שיתקבלו בסיעה המשותפת יחייבו את כולם"

צילום: חדשות ערוץ 13

הרכב הקואליציה העתידית של ראש הממשלה בנימין נתניהו עדיין אינו ידוע, אבל ככל שתוקם כזו, בהצבעות שצפויות במליאת הכנסת בסוגיות דת ומדינה כבר אפשר לחשב אצבע נוספת מהאופוזיציה: עו"ד עומר ינקלביץ', מקום 23 במפלגת כחול לבן תהפוך בקרוב לחברת כנסת חרדית, ולפי גורם במפלגה היא קיבלה חופש הצבעה בחוקי דת ומדינה.

ינקלביץ', פעילה חברתית חרדית שייסדה קרן לשילוב אוכלוסיות פריפראליות ומודרות, השתלבה במפלגת חוסן לישראל עם הקמתה, והייתה חלק מהאיחוד עם יש עתיד במה שהפך למפלגת כחול לבן. ינקלביץ', בת 40 ואם לחמישה ילדים, מתגוררת בבית שמש ומאז שנבחרה היא זוכה להתעניינות שיא של התקשורת החרדית.

לקריאה נוספת
נתניהו בנאום ניצחון: "לא מפחד מאיומים ולא נרתע מהתקשורת"
בנט מודה בהפסד: "אין לי טענות לאיש, רק אני אחראי לתוצאה"

עומר ינקלביץ'. חוסן לישראל, אתר רשמי
ינקלוביץ'/אתר רשמי, חוסן לישראל

אחת הסיבות לכך היא בשל היותה החרדית השנייה שנבחרה לכנסת. במגזר החרדי בוחנים את צעדיה, וכך למשל, השבוע עיתונאים סיקרו בהרחבה את המפגש שלה עם הנשיא ראובן ריבלין במהלכו נמנעה ללחוץ את ידו. העניין התקשורתי סביבה הלך וגבר ובחודש האחרון, ונכתבו לפחות שישה טורי דעה של פעילים, אנשי תקשורת ואישיים חרדים בעד ונגד כניסתה לפוליטיקה.

"היא צפויה לעמוד תחת זכוכית מגדלת של הציבור החרדי", נכתב באתר החדשות החרדי "כיכר השבת". מאידך, ציינו באתר כי היא תעמוד למבחן מול "חבריה למפלגה וארגוני הנשים שיצפו ממנה לקו אידיאולוגי ליברלי תואם לעמדותיהם". העניין סביבה התפתח גם לזירה הפוליטית, וחלק מהח"כים בש"ס וביהדות התורה לא חסכו בביקורת נגד שילובה בפוליטיקה.

ינקלביץ', כך לפי גורם במפלגה, קיבלה חופש הצבעה בנושאי דת ומדינה לפני כניסתה למפלגה. אולם כעת, לאחר האיחוד אמרו במפלגה לוואלה! NEWS כי "ההחלטות שיתקבלו בסיעה המשותפת יחייבו את כולם", ומהתגובה הזו לא ברור האם ינקלביץ' תוכל לתמוך בחוקים כמו חוק הפטור של גיוס חרדים לצה"ל וחוקים אחרים בתחומים כמו גיור, שבת והכותל המערבי. ההערכה היא כי היא לכל הפחות תמנע אך לא תצביע נגד.

עומר ינקלביץ' סירבה להגיב.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
דיון על חוק המרכולים 9 בינואר 2018. יצחק הררי, דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
מליאת הכנסת/מערכת וואלה! NEWS, יצחק הררי, דוברות הכנסת
  • עוד באותו נושא:
  • כחול לבן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully