וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט מודה בהפסד: "אין לי טענות לאיש, רק אני אחראי לתוצאה"

16.4.2019 / 21:20

עם ההודעה הסופית לפיה הימין החדש לא עברה את אחוז החסימה, פרסם יו"ר המפלגה בחשבון הפייסבוק שלו פוסט בו סיכם את שש שנותיו בפוליטיקה. "עשיתי הכי טוב שיכולתי למען עם ישראל, הפעם זה לא הספיק". שותפתו להנהגה שקד: "מבטיחה שאמשיך לשרת את הציבור בישראל"

צילום: חדשות 13, עריכה: איתי עמרם

לאחר פרסום תוצאות הבחירות הסופיות שר החינוך ויו"ר הימין החדש נפתלי בנט כתב הערב (שלישי) כי "אין לי טענות לאיש, רק אני אחראי לתוצאה". בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו סיכם בנט את שש השנים בהן כיהן כשר, מאה ימי הקמפיין והמאבק בשבוע האחרון בניסיון לעבור את אחוז החסימה: "עשיתי הכי טוב שיכולתי למען עם ישראל, העם האהוב שלי. הפעם זה לא הספיק".

בנט הודה לשותפתו להנהגה שרת המשפטים איילת שקד. "יחד, בשש השנים האחרונות, אחזנו בהגה הספינה, משכנו ימינה והצלחנו לשנות לטובה את הנתיב של מדינת ישראל. הספינה תמשיך לשוט גם בלעדינו", כתב. "כואב לי עבור המדינה ועבורה שאיילת שכל כך מוכשרת תיפרד לזמן מה מהתפקיד, איך אין לי ספק שהיא תשוב לשרת את העם שלנו". כמו כן, מסר את תודתו לחברי הימין החדש, בהם אלונה ברקת, מתן כהנא ושולי מועלם.

לימין החדש חסרו כ-1,400 קולות כדי לעבור את אחוז החסימה. "יש כאלה שלעגו לנו על המאמץ הזה לעבור את סף אחוז החסימה: 'זה פתטי, חסר סיכוי, נואש'. לא נורא", כתב בנט. "אני מעדיף שחלקי יהיה עם המתאמצים בחזית ולא עם הלועגים מן היציע. אנחנו לא קבלנים של הצלחות, אנו שליחים להשתדלות. ועשיתי כל שיכולתי". לדבריו, "אכן מצאנו אי סדירויות בקלפיות ואף מעבר לכך, אך אין בהם, כשלעצמם, כדי לבטל את כל תוצאות הבחירות. משפטנים שלנו יבחנו את הממצאים בשבועיים הקרובים, אך בשלב זה אנחנו ממשיכים הלאה".

לקריאה נוספת בנושא
ועדת הבחירות: בניגוד לטענות הימין החדש - נמצא רק פתק פסול אחד
ועדת הבחירות נגד הימין החדש: "מפיצים מצג שווא על אי סדרים"
ללא אזכור לבנט ולעתידה הפוליטי: תגובת שקד לתוצאות הבחירות

מפלגת ״הימין החדש״, השרים נפתלי בנט ואיילת שקד, יהשקת קמפיין המפלגה. ראובן קסטרו
מודה בהפסד. בנט/ראובן קסטרו

שרת המשפטים שקד פרסמה אף היא פוסט בחשבון הפייסבוק שלה הערב, בו הודתה לחברי ופעילי הימין החדש. "רוח הלחימה של מאות המתנדבים שהגיעו מכל הארץ ריגשה אותי מאוד ועודדה אותי בימים לא קלים", כתבה. "אני אופטימית. אני מאמינה גדולה בדמוקרטיה הישראלית ואני אסירת תודה שניתנה לי הזכות לשרת את מדינת ישראל בכנסת ובממשלה. כל יום בשבתי כשרת המשפטים הזכרתי לעצמי שאני שרת המשפטים של מדינה יהודית ריבונית בארץ ישראל".

"אני מודה לשותפי לדרך, השר נפתלי בנט, על דרך מופלאה, ערכית ואמיתית", הוסיפה שקד. "שינינו את השיח משיח של פינוי לשיח של הסדרה, משיח של משפטיזציה לשיח של משילות, משיח של התרפסות לשיח של תעודה ומשיח של קבלת המציאות כפי שהיא לשיח של שינוי המצב הקיים. הרוח החדשה שהבאנו לממשלת ישראל תמשיך לנשוב".

ברקע ההערכות כי שקד עשויה להתפקד לליכוד לאחר חג הפסח, כתבה כי "אני מבטיחה שאמשיך לשרת את הציבור בישראל בכל מקום אשר אפנה, באהבה ובמסירות. ניפגש אחרי החג".

עוד באותו נושא

ועדת הבחירות נגד בנט: "טענות לא מבוססות - מתוך מצוקה"

לכתבה המלאה
איילת שקד, במטה מפלגת הימין החדשש מלון שרתון סיטי טאוור, אולם ברקת 9 באפריל 2019. צילום: אהוד אמיתון/TPS, אתר רשמי
אופטימית. שקד/אתר רשמי, צילום: אהוד אמיתון/TPS

עם פרסום תוצאות המדגמים ותוצאות האמת בבחירות, הפעילו חמ"ל במטה המפלגה שנועד לבדוק טעויות ואי-סדרים ברחבי הארץ. לטענת בנט ושקד, לנציגי המפלגה הגיעו דיווחים על עשרות קלפיות בהן דפוסי ההצבעה מסתמנים כלא הגיוניים. בנט פנה לציבור הרחב בעמוד הפייסבוק שלו ובעשרות קבוצות ווטסאפ, וביקש להעביר לידי המפלגה דיווחים בנושא.

עם זאת, ועדת הבחירות המרכזית הבהירה היום כי היא דוחה את טענת הימין החדש לפיה ב-8% מהקלפיות נמצאו פערים ובחלקן הונאות חמורות. "פרסומי הימין החדש אינם מבוססים ונאמרים מתוך מצוקה מובנת", מסרה הוועדה. "ועדת הבחירות המרכזית מצירה על כי היא נאלצת, זו הפעם הראשונה בתולדותיה, להגיב לפרסומים חסרי כל בסיס ושחר שנאמרים מתוך מצוקה, אף שהיא מובנת, ומובילים לערעור אמון הציבור בתוצאות הבחירות".

(עדכון ראשון: 19:53)

הודעת ועדת הבחירות - הימין החדש לא עברה את אחוז החסימה. אתר רשמי
הודעת ועדת הבחירות לפיה הימין החדש לא עברה את אחוז החסימה/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully