וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הבחירות נגד בנט: "טענות לא מבוססות - מתוך מצוקה"

16.4.2019 / 17:45

הוועדה דחתה את טענת הימין החדשה לפיה ב-8% מהקלפיות נמצאו פערים ובחלקן הונאות חמורות. "ועדת הבחירות המרכזית מצירה על כי היא נאלצת להגיב לפרסומים חסרי כל בסיס ושחר שנאמרים מתוך מצוקה", נמסר בתגובה. הוועדה פרסמה את התוצאות הסופיות

צילום: חדשות 13, עריכה: איתי עמרם

ועדת הבחירות נגד בנט - עדכונים אחרונים

  • ועדת הבחירות: "פרסומי הימין החדש אינם מבוססים"
  • אחרי בדיקת הפרוטוקלים נמצאו שלושה קולות עודפים לימין החדש
  • ועדת הבחירות פרסמה את התוצאות הסופיות
  • בנט אתמול: "עושים כל מה שאנחנו יכולים לעשות"

ועדת הבחירות המרכזית הבהירה היום (שלישי) כי היא דוחה את טענת הימין החדש באמצעות השר נפתלי בנט, לפיה ב-8% מהקלפיות נמצאו פערים ובחלקן הונאות חמורות. "פרסומי הימין החדש אינם מבוססים ונאמרים מתוך מצוקה מובנת", מסרה הוועדה. "ועדת הבחירות המרכזית מצירה על כי היא נאלצת, זו הפעם הראשונה בתולדותיה, להגיב לפרסומים חסרי כל בסיס ושחר שנאמרים מתוך מצוקה, אף שהיא מובנת, ומובילים לערעור אמון הציבור בתוצאות הבחירות".

הוועדה פרסמה הערב את התוצאות הרשמיות, בהן נקבע כי הימין החדש לא עובר את אחוז החסימה.

מפלגת הימין החדש העבירה אתמול לבדיקת הוועדה רשימה של 66 קלפיות בטענה כי נפלו בהן פגמים. בוועדה טענו כי מדובר בתוצאות מחמש קלפיות בלבד מתוך כל הקלפיות שנבדקו לבקשתם. בנוסף לכך, נמסר מטעם ועדת הבחירות כי היא בחנה מיוזמתה מאות רבות של קלפיות באופן מדגמי במבצע טוהר הבחירות ומצאה פגמים מזעריים בלבד שתוקנו על ידה.

עוד בוואלה! NEWS:
ועדת הבחירות: בניגוד לטענות הימין החדש - נמצא רק פתק פסול אחד
ועדת הבחירות נגד הימין החדש: "מפיצים מצג שווא על אי סדרים"
תוצאות האמת בבחירות: מפלגת הימין החדש בחוץ, הליכוד עולה ל-36

נפתלי בנט, במטה מפלגת הימין החדש מלון שרתון סיטי טאוור, אולם ברקת 9 באפריל 2019. צילום: אהוד אמיתון/TPS, אתר רשמי
בנט/אתר רשמי, צילום: אהוד אמיתון/TPS

בוועדה ציינו כי "מבצע טוהר הבחירות הינו מבצע אותו מקיימת ועדת הבחירות המרכזית כדרך שבשגרה במהלך הימים שלאחר הבחירות ובמהלכו נערכת בקרה ובדיקה של התוצאות במאות קלפיות ברחבי הארץ". היום נמסר מהוועדה כי לאחר בדיקת הפרוטוקולים השונים, נמצא כי לא רק שלא נמצא חוסר בהצבעות למפלגה, אף הוענקו לה שלושה קולות עודפים. לבנט ושקד חסרו כ-1,400 קולות כדי לעבור את אחוז החסימה.

בפנייתו אתמול לפעילי המפלגה ולמשקיפים אמר כי "יש כאלה שצוחקים על המאמץ הזה שלנו לעבור את סף אחוז החסימה... לא נורא, שיגחכו. אנחנו נתאמץ ונשתדל. כל מה שאנחנו יכולים לעשות. ככה מצליחים בלימודים, בהייטק, בצבא, בכל מקום בחיים. מתאמצים. כשר חינוך זה מסר שאני רוצה להעביר לכל תלמיד ותלמידה, ובכלל - לכל יזם, וכל בן אדם שחפץ להשיג מטרה כלשהי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully