וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הבחירות: בניגוד לטענות הימין החדש - נמצא רק פתק פסול אחד

14.4.2019 / 21:09

ועדת הבחירות המרכזית הודיעה כי לא נמצאו פתקים פסולים לימין החדש, מלבד פתק אחד. השופט מלצר איפשר לבנט ולנציגי מפלגתו לעיין בחומרי ספירת המעטפות הכפולות "לפנים משורת הדין, לאור הטענה כי הייתה פסילה מסיבית לפתקי הימין החדש"

צילום: חדשות 13, עריכה: איתי עמרם

מבצע נוהל טוהר הבחירות - עדכונים אחרונים:

  • ועדת הבחירות דחתה את הטענה ל"פסילה מסיבית של פתקי הימין החדש"
  • בנט ונציגי הימין החדש עיינו בחומרי ספירת המעטפות הכפולות
  • לימין החדש חסרים 1,400 קולות; בנט: "לא מוותרים על אף קול"
  • נפתח מבצע "נוהל טוהר הבחירות" לאיתר שגיאות וליקויים

ועדת הבחירות המרכזית הודיעה הערב (ראשון) כי לא נמצאו פתקי הצבעה פסולים לרשימת הימין החדש, למעט פתק אחד בלבד. זאת, לאחר שהשר נפתלי בנט ונציגי מפלגתו עיין אחר הצהריים בחומרי ספירת במעטפות הכפולות.

בוועדת הבחירות אמרו כי יו"ר ועדת הבחירות חנן מלצר אישר היום "לבקשת השר בנט, ולפנים משורת הדין", לעיין בחומרים הגולמיים של ועדות הספירה של המעטפות הכפולות שנספרו בכנסת, "וזאת לאור הטענה כי הייתה פסילה מסיבית של פתקי הימין החדש".

"לאחר עיון בחומרים לא נמצאו פתקי הצבעה פסולים לרשימת הימין החדש, למעט פתק אחד בלבד פסול שנפסל מעילה שבחוק", הודיעה הוועדה.

עוד בוואלה! NEWS:
מסלול עוקף גיוס: הצעדים לפתרון המשבר שמאיים על הממשלה הבאה
הגיוס, הגיור והשלום שבדרך: המוקשים הצפויים במו"מ הקואליציוני
"עם ישראל צמא לאחדות": אמהות הנערים שנרצחו ב-2014 ידליקו משואה

מפלגת ״הימין החדש״, השרים נפתלי בנט ואיילת שקד, יהשקת קמפיין המפלגה. ראובן קסטרו
לא נמצאו פתקים פסולים למעט אחד. בנט ושקד/ראובן קסטרו

למפלגה חסרים כ-1,400 קולות כדי לעבור את אחוז החסימה. מוקדם יותר היום ועדת הבחירות פרסמה הודעה תקיפה נגד הטענות על אי הסדרים, ובה היא "מבקשת להבהיר כי היא רואה בחומרה רבה את הפצת מצג השווא על ידי הימין החדש, לפיו היו אי סדרים בספירת הקולות במעטפות הכפולות. ואת אי ההכרה בניסיונותיה של הוועדה להעמיד לרשותם את המידע הנדרש".

בוועדת הבחירות אמרו כי מיד לאחר הבחירות "החלו הנציגים הבכירים ביותר בימין החדש לעמוד בקשר עם בכירים בוועדת הבחירות המרכזית לצורך בירור טענותיהם" ו"כל פניה של נציגי הימין החדש, בכל אמצעי שהוא, נבדקה מיד עם קבלתה ומבלי להידרש לפורמליסטיקה וטפסים".

יו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר, 11 באפריל 2019. אבי כהן
"לא נמצאו פתקי הצבעה פסולים לרשימת הימין החדש, למעט פתק אחד". מלצר/אבי כהן

לטענת בנט ושקד, לנציגי המפלגה הגיעו דיווחים על עשרות קלפיות בהן דפוסי ההצבעה מסתמנים כלא הגיוניים. בנט פנה לציבור הרחב בעמוד הפייסבוק שלו ובעשרות קבוצות ווטסאפ, וביקש להעביר לידי המפלגה דיווחים בנושא. "לא מוותרים על אף קול כל עוד יש סיכוי. נקבל כל החלטה של הבוחר, רק אחרי שנדע שנלחמנו עד הסוף", אמר בנט. המפלגה ניסתה למנוע את פרסום תוצאות האמת לאחר סיום ספירת המעטפות הכפולות בשבוע שעבר, זאת בטענה לאי-סדרים בספירת הקולות.

בתוך כך, מוועדת הבחירות המרכזית נמסר כי החל מבצע "נוהל טוהר הבחירות" שיימשך היום ומחר, ומטרתו לאתר שגיאות וליקויים, אם היו כאלה, בקלפיות ברחבי הארץ. במסגרת המבצע, ידגמו כ-400 קלפיות. עוד נמסר כי הליכי הבקרה הם שגרתיים, ואינם נובעים מהטענות לטעויות בספירה שעלו מאז פרסום תוצאות האמת.

פתיחת קלפיות באשדוד, 9 באפריל 2019. לירון מולדובן
ועדת הבחירות פתחה במבצע "נוהל טוהר הבחירות". קלפי/לירון מולדובן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully