וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ו ביידן פתח את הקמפיין אצל איגוד עובדים: נמאס מהשמצות טראמפ

30.4.2019 / 1:53

סגן הנשיא לשעבר התחיל את המסע שלו בפריימריז הדמוקרטיים בפנסליבניה, מדינה שהייתה מכרעת בניצחון של טראמפ ב-2016. "המדינה לא נבנתה על ידי בנקאים, אלא על ידכם", אמר לחברי האיגודים, שלקולותיהם הוא זקוק נואשות

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

סגן נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ו ביידן פתח אמש (שני) באופן רשמי את הקמפיין שלו לנשיאות, באירוע של איגוד עובדים בפיטסבורג, פנסליבניה. ביידן אמר למשתתפים כי הוא יפעל לחיזוק המעמד הבינוני. "אני לא מתנצל, אני איש איגוד, נקודה", אמר ביידן, שנכנס לפריימריז הדמוקרטיים הצפופים ביום חמישי האחרון. "המדינה לא נבנתה על ידי בנקאים בוול-סטריט או מנכ"לים ומנהלי קרנות גידור - היא נבנתה על ידכם".

מי שהציג את ביידן היה הרולד שייטברגר, נשיא האיגוד הבינלאומי לכבאים, המונה כ-300 אלף חברים, שהביעו תמיכה בקמפיין של ביידן. בטוויטר טען נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי בעוד שמנהיגי הכבאים ואיגודים אחרים יתמכו בדמוקרטים בבחירות של 2020, "החברים אוהבים את טראמפ". ביידן השיב בחזרה. "נמאס לי מהנשיא הזה שמשמיץ את האיגודים", כתב בטוויטר.

לקריאה נוספת:
ג'ו ביידן אחרי ההכרזה: אם טראמפ ייראה צעיר ממני, אלך הביתה
ביידן הוא ההימור הבטוח מול טראמפ, אך הוא עשוי לסיים כמו קלינטון
ביידן התנצל: "שמעתי מה הנשים האלו אמרו, הנורמות החברתיות השתנו"

ג'ו ביידן פותח את הקמפיין שלו באירוע לאיגוד העובדים בפיטסבורג - ה-29 לאפריל 2019. רויטרס
זקוק לקולות העובדים. ביידן בפיטסבורג, הלילה/רויטרס

ביידן הגדיר עצמו כתומך נלהב של עובדי הצווארון הכחול. הוא אמר כי הוא סומך על העובדים המאורגנים שיהוו חלק ניכר מתומכיו. באישורו של ביידן, כינה אותו שייטברגר כ"אחד מתומכיהם הגדולים של המשפחות העובדות".

בשדה הדמוקרטי יש נכון להיום כ-20 מתמודדים, שלרבים מהם תומכים בקרב מעמד הפועלים. שישה מועמדים דמוקרטיים אחרים אמרו באירוע איגודים בלאס וגאס בשבת האחרונה כי הם יקדמו ויתמכו בהעלאת שכר המינימום ל-15 דולר לשעה.

עוד באותו נושא

המרוץ לנשיאות ארה"ב מתחמם: ביידן יתמודד בפריימריז הדמוקרטים

לכתבה המלאה
דונאלד טראמפ, נשיא ארה"ב, 27 באפריל 2019. רויטרס
הניצחון בפנסילבניה ב-2016 היה מכריע. טראמפ/רויטרס

עובדי הצווארון הכחול היו מכריעים בניצחון של טראמפ על הילרי קלינטון ב-2016, במיוחד בפנסילבניה עצמה, שם רשם טראמפ ניצחון דחוק. ביידן בן ה-76, שכיהן במשך שמונה שנים כסגנו של ברק אובמה, אמר כי זו הסיבה שבה בחר לפתוח את הקמפיין שלו בפיטסבורג, שבעבר נחשבה לבירת הפלדה של ארצות הברית. "למען האמת החברים, אם אני אצליח להביס את דונלד טראמפ ב-2020, זה הולך לקרות כאן", אמר בפני הקהל.

לפני שביידן יקבל את הזכות להתמודד מול המועמד הרפובליקני, שצפוי להיות טראמפ, הוא יידרש לנצח בפריימריז של המפלגה שהלכה שמאלה יותר מאשר העמדות שלו. סגן הנשיא לשעבר ימשיך לאירועים באיווה ובקרוליינה הדרומית, שתי מדינות מפתח בבחירות המקדימות.

היריב העיקרי של ביידן על קולות אנשי האיגודים הוא הסנאטור הסוציאליסטי ברני סנדרס, שקיבל מהם תמיכה מפתיעה במהלך הפריימריז ב-2016, על אף שהפסיד בסופו של דבר לקלינטון. סנדרס שני לביידן בסקרים הפנימיים של הדמוקרטים.

גם הרקורד של ביידן כסנאטור וכסגן נשיא עשוי להקשות אל מאמציו להשיג את קולות חברי האיגודים. בין היתר, יחד עם אובמה הוא קידם הסכמי סחר עם מדינות שונות חרף התנגדותם של כמה איגודים ושל דמוקרטים רבים אחרים. גם הסכם הסחר הפסיפי, שכלל 12 מדינות ועבר בזמן ממשל אובמה, זכה להתנגדות האיגודים ובוטל על ידי טראמפ עם כניסתו לתפקיד

ג'ו ביידן פותח את הקמפיין שלו באירוע לאיגוד העובדים בפיטסבורג - ה-29 לאפריל 2019. רויטרס
היריב העיקרי שלו הוא סנדרס. ביידן, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully