וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן התנצל: "שמעתי מה הנשים האלו אמרו, הנורמות החברתיות השתנו"

סגן הנשיא הבטיח לכבד יותר את המרחב האישי של הסובבים אותו, בעקבות טענות של כמה נשים על כך שהוא נגע בהן בצורה לא הולמת בשנים האחרונות. הוא צפוי להודיע בשבועות הקרובים על כניסתו למרוץ הדמוקרטי לנשיאות

עריכה: שניר דבוש

סגן נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ו ביידן הבטיח אתמול בערב (רביעי) לכבד יותר את המרחב האישי של הסובבים אותו, בעקבות טענות של שתי נשים שלפיהן הוא נגע בהן בצורה לא הולמת בשנים האחרונות. "הנורמות החברתיות משתנות", הודה ביידן בסרטון שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, בתגובה ישירה ראשונה לטענות שעלו נגדו ומאיימות לפגוע בסיכוייו במרוץ לנשיאות בשנה הבאה, אם אכן ייכנס אליו.

ביידן הדמוקרטי, שהיה סגנו של ברק אובמה במשך שמונה שנים, נחשב לבעל הסיכויים הטובים ביותר לזכות בפריימריז הדמוקרטיים הצפופים ולהתמודד מול הנשיא דונלד טראמפ הרפובליקני בנובמבר הבא. לפי ההערכות, הוא יכריז רשמית על התמודדותו בשבועות הקרובים.

לקריאה נוספת בנושא:
פוליטיקאית דמוקרטית: ג'ו ביידן ניסה לנשק אותי ללא הסכמתי

סגן נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ו ביידן ב-26 במרץ 2019. AP
ביידן/AP

בשבוע האחרון טענו שתי נשים שביידן נגע בהן בצורה לא הולמת. אחת מהן, איימי לאפוס, סיפרה כי סגן הנשיא לשעבר תפס אותה במהלך כנס פוליטי ב-2009. "הוא שם את ידו סביב הצוואר שלי ומשך אותי כדי להתחכך באף שלי. כשהוא משך אותי, חשבתי שהוא הולך לנשק אותי בפה", סיפרה בקבוצת פייסבוק של נשים מקונטיקט.

מוקדם יותר טענה לוסי פלורס, מחוקקת לשעבר ממדינת נבאדה, כי יידן בכך שנישק אותה בראשה באירוע שהתקיים ב-2014. "מעולם לא הגשתי תלונה, למען האמת, כי הוא היה סגן הנשיא, אני הייתי אף אחת", אמרה. "יש קו שלא חוצים. זה לא תרבותי, זו לא חיבה. זה סקסיזם או מיזוגניה", אמרה. ביידן, שהטענות עלולות לפגוע בסיכוייו, התמודד בעבר עם ביקורת על מגע שקיים עם נשים באירועים ציבוריים, אך בעידן #MeToo מעשיו זכו לתשומת לב גוברת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully