וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוץ לנשיאות ארה"ב מתחמם: ביידן יתמודד בפריימריז הדמוקרטים

סגנו של אובמה הכריז על התמודדותו בטוויטר: "מעמדנו מוטל על כף המאזניים". הוא צפוי להיות האיום הגדול ביותר על טראמפ בבחירות - אם יצליח לשכנע את הדמוקרטים להצביע עבורו. מעל ראשו מרחפות שאלות כמו גילו וטענות נשים על מגע לא הולם. טראמפ: "ברוך הבא ג'ו הישנוני"

אתר רשמי

סגן נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ו ביידן הכריז היום (חמישי) על התמודדותו השלישית במספר על תפקיד הנשיא בבחירות בשנת 2020 בסרטון שפרסם בטוויטר. "ערכי הליבה של האומה שלנו, מעמדנו בעולם, והדמוקרטיה האמריקנית - כל מה שעושה את אמריקה - אמריקה, מוטל על כף המאזניים. לכן אני מכריז היום על מועמדותי לנשיאות ארצות הברית". סגנו של ברק אובמה במשך שמונה שנים, ייכנס למרוץ צפוף במיוחד בשורות הפריימריז הדמוקרטיים, כששאלות רבות מרחפות מעל ראשו.

הוא נתפס כמי שיכול למשוך בחזרה את קולותיהם של חברי מעמד הפועלים, שנטשו את המפלגה ב-2016 לטובת דונלד טראמפ הרפובליקני. ביידן, בן 76, התלבט במשך חודשים אם להיכנס רשמית למרוץ, שבו הפסיד פעמיים בעבר. בין היתר, יש הרואים בו דמות מבוגרת מדי ומיינסטרימית מדי עבור המפלגה הדמוקרטית, שמחפשת אחרי פנים חדשות ושהאגף הליברלי שלה הופך לבולט יותר ויותר.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיב בטוויטר להודעתו של ביידן, ואמר: "ברוך הבא למרוץ ג'ו הישנוני. אני רק מקווה שיש לך המודיעין כדי לנהל קמפיין מוצלח. זה הולך להיות מגעיל - אתה הולך להתמודד עם אנשים שיש בראש רעיונות חולים ומטורפים. אבל אם תעשה זאת - ניפגש בשער הזינוק".

לקריאה נוספת בנושא:
ביידן התנצל: "שמעתי מה הנשים האלו אמרו, הנורמות החברתיות השתנו"
ביידן ממשיך להסתבך: אישה נוספת טוענת שנגע בה בניגוד לרצונה

סגן נשיא ארה"ב לשעבר ג'ו ביידן בבוסטון, 18 באפריל 2019. רויטרס
ביידן בשבוע שעבר/רויטרס

עם זאת, ביידן עדיין נהנה מיתרון בסקרים בקרב הדמוקרטים, שיכללו עד כה 20 מועמדים שיתחרו על הזכות למנוע מטראמפ, שצפוי להיות המועמד הרפובליקני, מלזכות בכהונה שנייה בנובמבר 2020.

מתנגדיו של ביידן אומרים כי יתרונו בסקנים נובע בעיקר מהיותו שם מוכר, אחרי יותר מארבעה עשורים בשירות הציבורי, שמונה מהן בבית הלבן של אובמה.

סגן הנשיא לשעבר גם מתמודד עם שאלות רבות לגבי מגע בלתי-הולם עם נשים, שכמה מהן סיפרו בשבועות האחרונים כי הן חשו שלא בנוח מהאינטראקציה עמו. ביידן התקשה גם בתגובותיו על כך, כשלעתים הוא צחק על התנהגותו. בסופו של דבר, הוא התנצל ואמר כי הוא מכיר בסטנדרטים שהתפתחו על רקע תנועת #MeToo.

טראמפ ובעלי בריתו כבר רכבו על כך וניסו להחליש את יריבו הגדול ביותר של הנשיא עוד בטרם כניסתו הרשמית למרוץ. עם זאת, ביידן לא נרתע, ואמר כי הרקע, הניסיון והרזומה שלו מציבים אותו בעמדה הטובה ביותר מול טראמפ בשנה הבאה.

עוד באותו נושא

המרוץ ל-2020: "ביידן יכריז על התמודדותו לנשיאות בשבוע הבא"

לכתבה המלאה
דונלד טראמפ, 18 באפריל 2019. רויטרס
דונלד טראמפ, 18 באפריל 2019/רויטרס

בנאום שנשא ביידן באפריל תקף את הנשיא טראמפ וכינה אותו "טרגדיה בשני מעשים". הוא הוסיף כי "ארצות הברית אינה יכול להרשות לעצמה שנים נוספות של נשיא המחפש להגיע להישגים אישיים".

בעת הכרזתו, ביידן הוסיף לתקוף את טראמפ על אמירותיו השנויות במחלוקת לאחר צעדת הלפידים של תומכי עליונות הגזע הלבן בשרלוטסוויל, וירג'יניה, ב-2017. "זה היה שם... ראינו את אנשי ה'קו קלוקס קלאן' וניאו-נאצים יוצאים לרחובות ומניפים את דגל הגזענות", אמר, כשהוא מכוון להערה של טראמפ כי "היו בהפגנה קיצוניים משני הצדדים".

(עדכון ראשון: 11:57)

  • עוד באותו נושא:
  • ג'ו ביידן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully