וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן ממשיך להסתבך: אישה נוספת טוענת שנגע בה בניגוד לרצונה

2.4.2019 / 8:54

יועצת לשעבר של חבר קונגרס מקונטיקט סיפרה כי סגן הנשיא לשעבר, שנחשב למועמד מוביל בבחירות ב-2020, אמרה כי הוא שם את ידו סביב הצוואר שלה ומשך אותה. "זה לא היה מיני, אבל חשבתי שהוא הולך לנשק אותי בפה". ביידן ממשיך להכחיש כי התנהג בצורה לא הולמת

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

סגן נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ו ביידן ממשיך להסתבך, אחרי שאישה נוספת טענה כי הוא נגע בה בצורה לא הולמת במהלך כנס פוליטי ב-2009. "זה לא היה מיני, אבל הוא תפס אותי בראש", סיפרה הלילה (שלישי) איימי לאפוס, בת 43, לעיתון "הארטפורד קורנט" על המפגש עם סגן הנשיא הדמוקרטי לשעבר, השוקל להתמודד לנשיאות בשנה הבאה. "הוא שם את ידו סביב הצוואר שלי ומשך אותי כדי להתחכך באף שלי. כשהוא משך אותי, חשבתי שהוא הולך לנשק אותי בפה".

לאפוס נחשפה בקבוצת פייסבוק של נשים מקונטיקט אחרי שלוסי פלורס, מחוקקת לשעבר ממדינת נבאדה, האשימה בשבוע שעבר את ביידן בכך שנישק אותה בראשה באירוע שהתקיים ב-2014. ביידן, שהטענות עלולות לפגוע בסיכוייו, התמודד בעבר עם ביקורת על מגע שקיים עם נשים באירועים ציבוריים, אך בעידן #MeToo מעשיו זכו לתשומת לב גוברת.

דובר מטעמו של ביידן אמר בתגובה לטענותיה של לאפוס כי כפי שאמר סגן הנשיא לשעבר עם פרוץ הפרשה, הוא לא סבור שהוא פעל שלא כשורה במהלך שנותיו הרבות בחיים הציבוריים ובאירועי קמפיין. "הצעתי מספר-רב של לחיצות ידיים, חיבוקים, הבעת חיבה, תמיכה ונחמה. אני לא מאמין שהייתה פעם אחת - מעולם - שנהגתי בצורה לא הולמת", אמר סגן הנשיא.

לקריאה נוספת בנושא
פוליטיקאית דמוקרטית: ג'ו ביידן ניסה לנשק אותי ללא הסכמתי

סגן נשיא ארה"ב לשעבר, ג'ו ביידן במהלך אירוע בדלאוור, ארה"ב ב -16 במרץ 2019. רויטרס
טרם הכריז רשמית על כניסתו למרוץ. ביידן, בחודש שעבר/רויטרס

לאפוס, שהייתה בעבר עוזרת של חבר בית הנבחרים ג'ים הימס, אמרה כי היא חשה בחוסר נוחות כשביידן ניגש אליה באירוע ההתרמה. היא אמרה כי הייתה במטבח עם שלושה או ארבעה מתנדבים כשסגן הנשיא של ברק אובמה התקרב לעברה. "מעולם לא הגשתי תלונה, למען האמת, כי הוא היה סגן הנשיא, אני הייתי אף אחת", אמרה. "יש קו שלא חוצים. זה לא תרבותי, זו לא חיבה. זה סקסיזם או מיזוגניה", אמרה.

חלק מתומכיו של ביידן, שצפוי להכריז בשבועות הקרובים על התמודדותו הרשמית, יצאו להגנתו. אליזבת' אלכסנדר, סנאטורית לשעבר ויועצת של ביידן, כתבה ב-USA Today כי הוא תמך בנשים וקידם את זכויותיהן גם כשזה לא הועיל לו מבחינה פוליטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully