וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ו ביידן אחרי ההכרזה: אם טראמפ ייראה צעיר ממני, אלך הביתה

סגן הנשיא לשעבר התראיין לראשונה מאז הצהיר על הצטרפותו למרוץ לנשיאות והתמודד עם שאלות בנושא ההאשמות נגד יחסו כלפי נשים. הוא הבטיח להיות מודע יותר למעשיו וטען כי "הנורמות החברתיות משתנות". באשר ליריבו אמר: "כולם יודעים מי זה טראמפ"

אתר רשמי

מיד לאחר הכרזתו על התמודדותו בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2020, סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן פתח את הקמפיין השלישי שלו בדרך לבית הלבן. הבוקר (שישי) הוא התראיין לתכנית ברשת ABC, בהופעתו הטלוויזיונית הראשונית כמועמד.

"למה לקח לך כל כך הרבה זמן"? שאלה המנחה מייגן מקיין. "זאת דרך ארוכה", ענה ביידן. "אני חושב שזה הרבה זמן".

עד כניסתו הרשמית למרוץ, ביידן הואשם על ידי כמה נשים שגרם להם אי נוחות, במה שכינו כמגע לא הולם. בתגובה הוא פרסם סרטון בו אמר כי "הנורמות החברתיות משתנות", הבטיח שיהיה "מתחשב הרבה יותר" וכינה זאת "אחריות".

לקריאה נוספת בנושא
ביידן הוא ההימור הבטוח מול טראמפ, אך הוא עשוי לסיים כמו קלינטון
המרוץ לנשיאות ארה"ב מתחמם: ביידן יתמודד בפריימריז הדמוקרטים
המרוץ ל-2020: "ביידן יכריז על התמודדותו לנשיאות בשבוע הבא"

סגן הנשיא לשעבר והמועמד לנשיאות ארצות הברית ג'ו ביידן לאחר ריאיון לרשת ABC, 26 באפריל 2019. רויטרס
"דרך ארוכה". ביידן לאחר הריאיון, היום/רויטרס

בריאיון נשאל המועמד על אודות ההאשמות ביחסו לנשים, עליהן הוא מוסיף לגמגם. "עליי להיות מודע יותר למרחב האישי של גברים ונשים", ענה. "אני ער לכך הרבה יותר". הוא ציין כי אפילו שקל זאת בעת שנכנס לסט הצילומים ותהה אם עליו לחבק את המנחות. "באמת חשבתי בראשי כשנכנסתי לכאן. האם עליי לעשות זאת? אנחנו חברים".

סגן הנשיא לשעבר התמודד עם שאלות הנוגעות לעברו כיו"ר ועדת המשפט האמריקנית, אז אפשר לעורך הדין אניטה היל להישאל לגבי תלונותיה נגד שופט בית המשפט העליון קלרנס תומס. ביידן התנצל באופן פומבי בפני היל, ואמר בחודש מרץ האחרון כי הוא מתחרט ש"לא הצליח למצוא דרך לערוך בפני היל שימוע ראוי".

דובר מטעמו אמר כי ביידן התנצל באופן אישי בפני היל. "הם ניהלו שיחה פרטי במהלכה הביע את חרטה על מה שעברה והביע את הערכתו לכל מה שעשתה על מנת לשנות את תרבות בנושא ההטרדות המיניות במדינה". הבוקר אמר המועמד כי "אני אסיר תודה שהיא ענתה לשיחתי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

בריאיון ל"ניו יורק טיימס", אמרה היל כי השיחה עם ביידן לא סיפקה אותה. "אני לא יכולה להרגיש סיפוק מהאמירה הפשוטה: 'אני מצטער על מה שקרה לך'", ציינה. מנחת תכנית הטלוויזיה "The View", ג'וי בהאר, אמרה לביידן: "אני חושבת שהיא רוצה שתגיד שאתה מצטער על איך שנהגת בה, לא על הדרך שבה נהגו בך".

אולם בתגובה ענה כי אינו סבור שהעניק להיל יחס רע. "אם תחזרי אחורה ותראי מה אמרתי ומה לא אמרתי, אני לא חושב שהתייחסתי אליה צורה רעה... מה שלא הבנתי אז - וגם היום - הוא איך עוצרים אנשים מלשאול אותך שאלות ארסיות? איך מונעים רצח אופי?", שאל.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ בכנס עם מנהיגי המדינה, בבית הלבן, וושינגטון, ארה"ב 18 באפריל 2019. רויטרס
"איש צעיר ותוסס". טראמפ/רויטרס

הופעתו בתכנית התקיימה יום אחרי שהכריז על מועמדותו לנשיאות באמצעות סרטון שפרסם ברשתות החברתיות, בו תקף את הנשיא דונלד טראמפ והכריז כי הוא יוצא ל"קרב על נפש האומה". מוקדם יותר היום, טראמפ הביע ביטחון כי יביס את יריבו הדמוקרט ואמר כי "אני חושב שאוכל לנצח אותו בקלות".

הנשיא המכהן, בן 72, לעג על רמת האנרגיה של יריבו בן ה-76. "אני איש צעיר ותוסס", הצהיר טראמפ. "אני מסתכל על ג'ו ואני לא יודע מה איתו". כשנשאל איזה גיל נחשב מאוחר מדי לנשיא, ענה כי "אני אף פעם לא אגיד שמישהו מבוגר מדי, אבל הם גורמים לי להיראות צעיר, במונחים של גיל ואנרגיה", עקץ טראמפ.

מנחות התכנית ביקשו מביידן להגיב לאמירתו של הנשיא. "אם הוא נראה צעיר ונמרץ יותר לצדי, ככל הנראה עליי ללכת הביתה", התבדח סגן הנשיא לשעבר. "כולם יודעים מי זה טראמפ והדרך הטובה ביותר לשפוט אותי היא לצפות ולראות אם יש לי אנרגיה באותה מידה שיש לו".

עוברי אורח צופים בסגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן מתראיין לרשת ABC, 26 באפריל 2019. רויטרס
עוברי אורח צופים בריאיון של ביידן לרשת ABC, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully