וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שף הסושי שב להכרה והודה: דקרתי למוות חלפן כספים בקרב סכינים

29.4.2019 / 18:00

יאן ואן ואן, יליד סין נדקר ונפצע אנוש בדירה בדרום ת"א ופונה לבית החולים. שבוע לאחר מכן התעורר וסיפר לחוקרים שהגיעו לביה"ח שבשל קושי כלכלי, ביקש לשדוד חלפן מוכר בקהילה הסינית ובמהלך עימות רצח אותו בדקירות ופצע את אשתו. כעת מחכים השוטרים להחלמתו לצורך שחזור

גופת עובד זר מהפיליפינים אותרה בדירה ברחוב נווה שאנן/עריכה: שניר דבוש

לאחר שבוע שהיה מחוסר הכרה, התעורר במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים איכילוב בתל אביב יאן ואן ואן, בן 32 מקרית אתא ושף סושי יליד סין, והתוודה בפני חוקרי משטרת יפתח כיצד רצח בשבוע שעבר על פי החשד את חלפן הכספים הגדול ביותר שפעל בקרב הקהילה הסינית בישראל ופצע את אשתו בדקירות סכין. ואן הגיע לישראל לעבוד במסעדות והפך לאחרונה לאזרח ישראלי.

בלילה שבין ראשון לשני בשבוע שעבר הוזעקו כוחות משטרת מרחב יפתח לדירה ברחוב נווה שאנן במתחם התחנה המרכזית הישנה בתל אביב בעקבות דיווח על פצועים שנמצאו בדירה ועליהם סימני דקירה רבים. בסמוך לדירה נמצאה פצועה באורח בינוני אישה, ובתוך הדירה נמצא ללא רוח חיים בעלה, וואנג טינצקי בן 40. שניהם אזרחים סינים המוכרים היטב בקרב העובדים הזרים הסינים כמי שנחשבים לחלפני הכספים המובילים הפועלים בין העובדים הסינים בישראל.

לצד גופת החלפן נמצא פצוע ומחוסר הכרה גבר נוסף. בתחילה התקשו חוקרי המשטרה לדעת מה אירע בבית, עד שאשת המנוח מסרה עדות וסיפרה כי נשדדה על ידי הפצוע - יאן ואן ואן.

עוד בוואלה! NEWS:
אבו מאזן מציב אקדח מול ישראל, ומשחק ברולטה שבה כולם עלולים להפסיד
"עבר באדום ודרס במעבר חצייה": הוארך מעצר החשוד בפגע וברח בי-ם
הכדור עבר למגרש של ארה"ב: הרומן של קים ופוטין שולח מסר לטראמפ

זירת הדקירה ברחוב נווה שאנן בתל אביב. מד"א
בידי החוקרים הייתה בתחילה עדות הפצועה בלבד. זירת האירוע ברחוב נווה שאנן/מד"א

אולם, החוקרים לא הבינו בתחילה את מהלך הדברים שהתרחשו בדירה. העובדה כי בעל הדירה מת והפצוע היה מחוסר הכרה, הותירה את חוקרי צח"מ יפתח, שמנהלים את תיק הרצח, עם עדות האישה בלבד. בית המשפט בתל אביב האריך את מעצרו של יאן ואן ואן הפצוע בהסכמת סנגורו, עו"ד שמשון וייס, למרות שהוא שכב מחוסר הכרה והרופאים בבית החולים איכילוב נאבקו על חייו.

עוד באותו נושא

חשד לרצח: אזרח סיני נדקר למוות בדירה בדרום תל אביב

לכתבה המלאה

הודאה בבית החולים

אתמול חל שיפור דרמטי במצבו של הפצוע והוא התעורר. השוטרים ששמרו עליו מיהרו להזעיק את חוקרי צח"מ יפתח, וכך ממיטתו, כשהוא מחובר למכשירי ניטור רפואי, הוא העיד והדהים את החוקרים. על פי ההודאה שמסר, הוא הגיע לישראל כשף מומחה להכנת סושי, ובמהלך שהייתו בישראל הכיר צעירה ישראלית, והשניים התאהבו והתחתנו.

הוא המשיך לעבוד כשף במסעדה בחיפה ולפני כשבעה חודשים נכנסה אישתו להריון. על פי גרסתו, הוא חשש כי יתקשה לעמוד בהוצאות הכלכליות של גידול הבת, והחליט - למרות שמעולם לא ביצע עבירה פלילית בישראל או בסין - לבצע שוד נועז. הוא התכוון לשדוד את החלפן הגדול בנווה שאנן בתל אביב, ולאחר שאסף מידע ותכנן את השוד הוא הגיע בשבוע שעבר לביתו של החלפן כשהוא מצויד בסכין. הוא איים על החלפן ואשתו, והאמין כי יוכל לשדוד סכום כסף גדול כדי שזה יבטיח את עתיד בתו שאמורה להיוולד.

אלא שעל פי גרסתו של החשוד, החלפן שלף סכין בתגובה ובין השנים החל להתפתח קרב סכינים. בסיומו של הקרב החלפן נרצח, והשודד החשוד ברצח נפצע אנושות. עכשיו ממתינים במשטרה כי החשוד ברצח יתאושש מהפציעה כך שניתן יהיה להמשיך לחקור אותו ולבצע שיחזור של המעשה מול מצלמות המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully