וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצפיפות והשקיעה הכריעו: אינדונזיה מחפשת עיר בירה חדשה

29.4.2019 / 13:20

עשרה מיליון תושבים חיים בג'קרטה שבאי ג'אווה, אך כפי שלושה יותר חיים בפרבריה ועומסי התנועה עולים למדינה ביוקר. בנוסף לכך, היא נוטה להצפות בשל שחיקת מי התהום. ההחלטה התקבלה כשבועיים אחרי הבחירות, שלפי מדגמים נוצחו בידי הנשיא המכהן. העברת העיר תימשך כעשור

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא אינדונזיה ג'וקו וידודו החליט להעביר את בירת המדינה מג'קרטה אל מחוץ לאי ג'אווה - כך הודיע היום (שני) שר התכנון של המדינה. על פי הודעת השר, תהליך העברת הבירה עשוי להימשך כעשור, כפי שקרה בברזיל ובקזחסטן. עם זאת, עדיין לא נקבע המיקום החדש לבירת המדינה הרביעית בגודלה בעולם, שכיום שוכנת באי הצפוף ג'אווה.

ההחלטה של הנשיא הגיעה פחות משבועיים אחרי הבחירות לנשיאות במדינה, שלפי מדגמים המבוססים על תוצאות ראשוניות העניקו ניצחון לנשיא המכהן - בעוד שיריבו טוען לזיופים והכריז גם הוא על ניצחון. הנשיא הדגיש בפתח ישיבת הממשלה את הצורך במחשבה חדשה לגבי העתיד. "אנחנו רוצים לחשוב על דרך עם חזון עבור התקדמות המדינה הזו והעברת הבירה דורשת הכנות יסודיות ומפורטות", אמר וידודו.

"זו החלטה חשובה", אמר השר במבנג ברודג'ונגורו במסיבת עיתונאים אחרי ישיבת ממשלה. לדבריו, אחד המקומות שנבחן עבור הבירה החדשה הוא בחלק המזרחי של הארכיפלג רחב הידיים.

לקריאה נוספת:
נשיא אינדונזיה הכריז ניצחון בבחירות, אך יריבו טוען לזיופים
אינדונזיה: לפחות 59 הרוגים בשיטפונות עזים באי פפואה
אחרי ההתפרצות: הר הגעש באינדונזיה איבד שני שליש מגובהו

קו הרקיע של ג'קרטה, אינדונזיה. ShutterStock
אינדונזיה מחפשת בית חדש. קו הרקיע של ג'קרטה/ShutterStock

ב'גקרטה חיים יותר מעשרה מיליון בני אדם, ואולם בערים הסמוכות חיים פי שלושה יותר תושבים, מה שמוסיף לצפיפות החמורה באזור. השר לתכנון אמר כי האובדן הכספי השנתי מפקקי התנועה בג'קרטה מגיע למיליארד רופי, שהם כשבעה מיליארד דולר. הבירה הנמוכה גם נוטה לשיטפונות והיא שוקעת בשל ניצול יתר של מי התהום באזור.

השר אמר כי הנשיא לקח בחשבון את העובדה שכמעט 60% מתושבי אינדונזיה חיים בג'אווה, שבה מרוכזת גם מרבית הפעילות הכלכלית. במהלך קמפיין הבחירות האחרון, הבטיח וידודו להרחיב את הפיתוח הכלכלי באופן שווה יותר. שר התכנון לא העריך את העלות שבהעברת עיר הבירה, אך אמר כי הנשיא הורה למשרד האוצר לגבש תוכנית מימון שתאפשר השתתפות של משקיעים פרטיים.

מוקדם יותר השנה דווח בסוכנות הידיעות הרשמית כי אחד המקומות האפשריים לקלוט את עיר הבירה החדשה הוא פלאנגקריאה באי בורנאו. הרשויות כבר הקצו שטח של 3,000 קמ"ר.

עוד באותו נושא

לא עמדו בעומס הקולות: 270 עובדי קלפיות מתו באינדונזיה

לכתבה המלאה
נשיא אינדונזיה, ג'וקו וידודו במהלך נאום לתומכיו בג'קרטה, אינדונזיה, 13 באפריל 2019. רויטרס
קיבל החלטה דרמטית. הנשיא וידודו בעצרת בחירות, החודש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully