וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההתפרצות: הר הגעש באינדונזיה איבד שני שליש מגובהו

בתצלומי הלוויין נראה הר הגעש אנאק קרקטואה שהתפרצותו הובילה לגל צונאמי ולמותם של מאות בני אדם לאחר שגובהו הצטמצם. במהלך ההתפרצויות התרסקו כמויות אדירות של סלע ועפר וכעת גובהו עומד על 110 מטרים בלבד

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

הר הגעש אנאק קרקטואה שהתפרץ לפני כשבוע איבד כשני שלישים מגובהו - כך עולה מפיענוח תצלומי הלוויין שערכה סוכנות הוולקונולוגיה באינדונזיה. התפרצות הר הגעש בין האיים ג'אווה וסומטרה הובילה ליציאת גל צונאמי ענק ולמותם של כ-426 בני אדם.

טרם ההתפרצות, גובהו של ההר עמד על 338 מטרים. בהתפרצותו התרסקו כמויות עצומות של סלעים ועפר היישר אל הים, וכעת גובהו נאמד ב-110 מטרים בלבד. הסוכנות העריכה כי הר הגעש איבד בין 150 ל-180 מיליון מ''ק של חומר שהחליקו באיטיות לתוך הים בעקבות סדרת ההתפרצויות. ''אנאק קרקטואה התקצר משמעותית. בדרך כלל ניתן לראות את שיאו מנקודת תצפית, כעת לא ניתן'' אמר וואוואן וראוואן, בכיר בסוכנות הוולקונולוגית.

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
צונאמי הכה בחופי אינדונזיה: לפחות 222 נהרגו ומאות נפצעו
"בכיתי ופחדתי שאמות": מרוץ נגד הזמן באינדונזיה בחיפוש אחר נעדרים
רבנים מאמינים שהצונאמי באינדונזיה הוא סימן נוסף לסוף העולם ובואו של המשיח

מבט אווירי על התפרצות הר הגעש אנאק קרקטואה שגרם לצונאמי באינדונזיה, 22 בדצמבר 2018. רויטרס
הר הגעש שהתפרץ לפני כשבוע/רויטרס

23 בני אדם עדיין נעדרים מאז האסון. כ-7,202 בני אדם נפצעו וכמעט 1,300 בתים נהרסו מגלי הצונאמי שהתרסקו לתוך קו החוף המערבי והדרומי של המדינה. בעוד אנאק קרקטואה ממשיך לרעוש, יותר מ-40,000 איש פונו מחשש לצונאמי נוסף.

אנאק קרקטואה הוא הר חדש יחסית שהופיע ב-1926 במכתש שהותיר קודמו 'קרקטואה'. המכתש נגרם כתוצאה מהתפרצותו הגדולה והקטלנית ב-1883 בה נהרגו לפחות 36 אלף בני אדם ועד היום התפרצות זו נחשבת לאחת ההתפרצות הר הגעש העוצמתית ביותר בהיסטוריה. בתצלומי הלוויין שצולמו על ידי סוכנות החלל היפנית, ניתן לראות כיצד שני קילומטרים רבועים משטח ההר התמוטט לתוך המים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

שבוע לאחר הצונאמי, אלפי אינדונזים מוסלמים הגיעו לתפילה המונית בבוקר יום שבת לזכר הקורבנות והתפללו לביטחונם. "התפללתי לקורבנות ואני מתפלל למען ביטחונם של האנשים שחיים באזור הצונאמי'', אמר אחד הניצולים. ''אני מתפלל שהקורבנות יזכו לעזרה וסבלנות, אני גם מתפלל שהממשלה תעזור לנו מיד לבנות מחדש, לספק בגדים ומזון, או לפחות לעודד אותנו מורלית'' אמר אזרח אינדונזיה ממחוז הדרומי.

נזקי ההריסות מהצונמי שפקד את אינדונזיה 25 בדצמבר 2018. רויטרס
נזקי הצונאמי באינדונזיה, שבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully